Finoman szólva sem mondható, hogy a Trónok harca készítőinek könnyű dolga van. Nyilván nem véletlen, hogy az utolsó 2 évadot mindössze 7 és 6 részesre tervezték, azonban ezzel együtt is szép vállalkozásnak tűnik ezt az óriási történetfolyamot mindössze 13 epizódban lezárni. Hogy ez sikerüljön, a készítőknek ki kell gyomlálni a még megmaradt sallangokat, továbbá egy percre sem állhatnak meg teketóriázni sem az epizódokon-, sem az évadokon belül. Többek között az ehhez kapcsolódó kíváncsiságom-, na meg a sorozat szeretete miatt vártam az új, magyar idő szerint ma hajnalban debütáló új évadot. Spoilermentes.
Az már a nyitányból is látszik, hogy a Benioff – Weiss duó pontosan tudja, merre akarja vinni a történetet, és bár fura ezt kimondani, a nyitó epizódban gyakorlatilag nincsenek fölösleges momentumok, ugyanakkor ügyesen kerülték ki a rész túlzsúfoltságát is. Ez többek között a Trónok harca-veterán rendezőnek, Jeremy Podeswának is köszönhető, aki például a Kill the Boy, vagy a Home epizódokat is vezényelte, valamint rá „osztották” ki ennek az évadnak a befejező részét is.
Külön öröm volt számomra, hogy a sorozat végre kezdi összefésülni a szerteágazó szálakat és látható, hogy ezek egy bizonyos ponton találkozni is fognak egymással. A Trónok harca ezen felül mindent megtesz azért, hogy megágyazzon a nagy háborúnak, ugyanakkor közben nem felejti el a fontosabb karakterek további építését sem, ami ebben a lendületben kifejezetten dicséretesnek mondható, pláne, ha eddig kevésbé megformált szereplőkről beszélünk, mint esetünkben is.
Persze óriási megfejtéseket vagy csavarokat egy évadnyitánytól felesleges várni, de amit lehetett, a 7. évad első része kihozta magából, azaz végre jól látható lett néhány fontos karakter (és karaktercsoport) irányvonala, a sztori kifejezetten jó lendülettel gördül tovább, az eddig egymástól távol álló, de fontos szereplők pedig kezdenek közeledni, ami a megfelelő lezáráshoz elkerülhetetlen.
Ami kicsit fura – és amire sosem gondoltam, hogy valaha kitérek – az a szereplők ruhája, akik gyakorlatilag mindannyian olyan göncöt viselnek, mintha valamilyen kifutóról léptek volna le, vagy legalábbis a hétvégi Rammstein koncertre készülnek. Ez nem feltétlenül negatívum, csak szimplán fura, hogy a sorozat valamiért áttért ezekre a modernebb, ám jóval darkosabb jelmezekre, amelyet például Cersei is viselt az előző évad végén. Szerintem ezek bevezetése teljesen indokolatlan és túlzottan lemásznak a képernyőről ahhoz, hogy működjenek.
Hogy merre fut tovább a cselekmény, az egyelőre nyilván nem egyértelmű, de ahol lehetett, a készítők adtak egy kis „ízelítőt” az aktuális eseményekből, ebből adódóan az epizód gyakorlatilag minden fontosabb helyszínre ellátogat, ugyanakkor még ezzel együtt sem tűnik „felsorolás jellegűnek”. Bár a Trónok harcával kapcsolatban nem szabad ilyesmit kijelenteni, de egy valami - amit amúgy az epizód is lépten-nyomon sugall- biztos: végleg a sorozat utolsó etapjaihoz érkeztünk, ez pedig egyszerre felemelő és lehangoló érzés.