
A Friday Night Lightsban tehát a (csapat)sportfilmek összes kötelező kelléke megtalálható: a legjobb játékost a lelátóra küldő sérülés, a csapat formájának ebből eredő megbicsaklása, a szerepükhöz felnőni képtelen és családi problémákkal küzdő figurák, és az ebből eredő underdog-szerep, amit annak ellenére igyekszik hangsúlyozni a forgatókönyv, hogy egy hagyományosan bajnokaspiráns alakulatról beszélhetünk. Éppen ezért a játékidő első felében nem érezni az események súlyát, a szereplők sportkarrierjükhöz hasonlóan filmes szempontból is a középszerűségben vergődnek: sem felemelkedéstörténetük, sem tragédiájuk nincs, csak rendületlenül mennek előre a műfaji sémák által szükséges akadályokkal és karakterdrámákkal kijelölt úton. Peter Berg (akinek képi világa itt még egy kifakított Tony Scott-utánérzés) pedig lelkesen, de fantáziátlanul és kissé mechanikusan építi fel a montázsok és sorsfordító meccsek dinamikáját.

A Friday Night Lights tehát sokáig döcögős és a legnagyobb jóindulattal is csak egy vérprofi újrafeldolgozása a sportfilmes felemelkedéstörténeteknek - azaz pont egy olyan sztori, ami munkásságára annyira jellemző. Azonban - szintén rá teljesen jellemző módon - Berg ezt a művét is képes volt annyira megfűszerezni, hogy egy érzelmes, megindító élményként maradjon meg az emlékezetünkben.
7,5/10
A Péntek esti fények teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán