
Ez a mű sem fogja tehát újradefiniálni a katasztrófafilm műfaját, a magától értetődő receptre épül, amennyi egyediséget tartalmaz, az is annak köszönhető, hogy maga a tragédia nem mindig illeszkedik tökéletesen a szokásos narratívára. De a film csak profitál abból, hogy így kimaradnak belőle a bajt előre megjósoló karakterek, teátrálisan önfeláldozó halálokból is csak egyet láthatunk, és még a gonosz, pénzéhes menedzser és az emberi biztonságáért aggódó kapitány konfliktusát is sikerül élethű keretek között tartani. A forgatókönyv egyik nagy fegyverténye, hogy az információk részletes, de még éppen nem túl száraz adagolásával sikerül egy olyan atmoszférát teremtenie, amelyben nem hősök, ellenlábasok, és egyéb, elsősorban történeti funkciót betöltő figurák találhatók, hanem olyan emberek, akik csak a munkájukat végzik, ez a földhözragadtság pedig jól kompenzálja az esetleges kliséket.

A produkció (már csak témájából adódóan is) méltó párdarabja lehetne a Viharlovagoknak: ugyan valamivel nehezebben gyűjt lendületet (a katasztrófa bekövetkeztéig kissé erőtlennek tűnhetnek az események), viszont egy fokkal földhözragadtabb, és összességében képes ugyanazt a nagyszabású, de a látványos pusztítás és fenyegetés mögött végig egy természetes érzelmekkel megalkotott élményt átadni. Peter Berg ismét megmutatta, hogy kompromisszumok nélkül is tud igaz történeteket a vászonra varázsolni, és a sokkoló tragédiáknak és a bennük foglalt emberi sorsoknak nem feltétlenül szükséges egymás kárára létezniük.
8/10
A Mélytengeri pokol teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán