Az ébredő Star Wars-hisztiről
2015. október 21. írta: FilmBaráth

Az ébredő Star Wars-hisztiről

star_wars.jpgNem, még nincs jegyem a Star Wars-ra, és nem, nincsenek álmatlan éjszakáim e miatt. Ennek semmi köze ahhoz, hogy az én szívem az Enterprise-ért dobog, egyszerűen csak normálisan állok a decemberben érkező filmhez, és döbbenten nézem, milyen hisztéria alakult ki a bemutató körül. Innen, Tatabányáról nézve kicsit vicces, hogy Pesten lefagynak a jegykiadó rendszerek, annyian akarják jó előre biztosítani a helyüket az első vetítéseken. A poén az, hogy én is nagyon várom a bemutatót, hiszen a klasszikus Star Wars trilógia gyerekkorom egyik nagy kedvence volt, ráadásul a család többi tagja nagy fan. Viszont eszem ágában sincs jegyre vadászni, nem fog összedőlni a világ, ha egy héttel a bemutató után abszolválja a család a filmet, a karácsonyi szünetben úgyis lesz elég idő moziba menni, és bármilyen hihetetlen, nem lesznek rémálmaim attól a tudattól, hogy a szomszéd előbb fogja látni az új Star Wars-t, mint én.

Persze, könnyű azt mondani, hogy egy trekie nem kompetens Star Wars ügyben, pedig nálam jobban senki sem tudja, mit jelent a rajongás, már csak azért sem, mert néhány évvel ezelőtt, az új Star Trek-film kapcsán ugyanez a műsor ment le, csak sokkal kisebb felhajtással. Mert ez a hisztéria bizony két dolognak köszönhető: a Star Wars-mítosznak és J.J. Abrams kiváló marketingeseinek, akik jól időzített előzetesekkel annyira felhúzták a nézőket, hogy már alig várják, hogy ott ülhessenek a moziban, és újra felszálljon az Ezeréves Sólyom, amit egyébként én is meg fogok könnyezni, ebben teljesen biztos vagyok (ennyit a legendás Star Trek-Star Wars ellentétről). Ennyire befolyásolhatóak lennénk, vagy csak már tele van a hócipőnk a Hollywood által nyújtott közepes popcornmozikból (tisztelet a  nagyon kevés kivételnek, természetesen) és igazi filmélményre vágyunk? Valószínűleg mindkettő.

star_wars1.jpgAz álomgyár az érzelmekből él, és George Lucas nagyon a szívünkbe talált sok évtizeddel ezelőtt, amikor először találkoztunk a jedikkel, Luke Skywalker-rel, Leia hercegnővel, R2D2-vel, 33PO-val, Han Solo-val, és persze mindenek felett Darth Vader-rel, minden idők egyik legjobb főgonoszával. John Williams zenéje ma már legenda, ha megszólal, azonnal egy messzi-messzi galaxisba repít bennünket, ahol olyan jól érezzük magunkat, hogy hat birodalomi lépegető sem tudna elvontatni onnan. A klasszikus trilógia felett nem tud elszállni az idő, nem lehet elégszer megnézni, úgy imádjuk, ahogy van, miközben a sok évvel később készült lélektelen CGI folytatást (előzményt) nem tudtuk megkedvelni. Mert nemcsak a látvány volt a lényeg (na jó, az űrcsatákat és az Ezeréves Sólymot leszámítva), hanem a jól eltalált karakterek, a fénykardok, a jedik, és az Erő, amely azóta is áthatja mozirajongó szívünket. Családtagok lettek a főszereplők, Solo lazasága, Leia szépsége, Obi van Kenobi és Yoda mester bölcsessége, Csubakka, a droidok és főként Vader nagyúr fekete alakja nélkül üresebb lenne a világ. (Kövezzenek meg nyugodtan, de nekem Luke Skywalker soha nem volt a kedvencem, egysíkú hősalkat, szerintem nincs benne semmi különös). A Halálcsillag, az Uralkodó, Bobba Fett, Lando, Jabba-mind részei a Lucas-univerzumnak, amelyeket természetesen mindenki ismer, túlzás nélkül filmtörténelmet írt a rendező, aki megalkotta őket nekünk.

Vagyis igen, imádjuk a Star Wars-t, várjuk az újabb kalandokat, de ez önmagában még nem lenne elegendő ahhoz az őrülethez, ami az utóbbi napokban kialakult a jegyelővétel körül. J.J. Abrams profi filmes, tudja, hogy milyen fontos a tökéletesen kiszámított marketing gépezet, maximálisan ki is használja a benne rejlő lehetőségeket (ismét csak a Star Trek-re tudok hivatkozni ezzel kapcsolatban, ott már ugyanezt eljátszotta velünk, csak kisebb volt a rajongótábor, nem volt ennyire látványos az eredmény). Év eleje óta kapjuk a dózist, amely fokozatosan nő a bemutató közeledtével, már most mennénk a moziba, és még valahogy ki kell bírnunk két hónapot. Számoljuk a napokat a vetítésig, és várjuk a csodát, ugyanúgy, mint gyerekkorunkban. Nem akarnék kiábrándítani senkit, de J.J. munkásságának ismeretében egy korrekten kivitelezett, tökéletesen szórakoztató film vár ránk, amúgy pedig egy jó közepes és iszonyúan látványos, grammra kiszámított érzelmi hatással bíró alkotáshoz lesz szerencsénk. Nem leszünk csalódottak a megtekintése után, de nem is fogjuk úgy érezni, hogy életre szóló élménnyel gazdagodtunk. J.J. ugyanis iparos, nem zseni, és az a szomorú, hogy pont ezért szerződtették. Mert Hollywoodnak  a biztos pénz kell, nem a világmegváltás.

star_wars2.jpgÉvek óta panaszkodunk, hogy nagyon ritka az igazán jó alkotás, az álomgyár a szürke középszert preferálja, hiába ömlik ránk a CGI-cunami, csak látványosabbak lettek a filmek, nem tartalmasabbak. Technikailag soha nem látott magasságokba jutottunk, miközben a varázslat, amelyért elzarándokolunk a moziba, elvétve jut csak osztályrészünkül. A nagy stúdiók csak biztos sikerre adnak pénzt, ezzel pedig pont megölik a kreativitást, ami hosszú távon senkinek sem jó. A nép egy idő után megunja, hogy középszert kap a pénzéért, az alkotók megunják, hogy csak iparosmunkára szerződtetik őket, a stúdiók pedig egyre kevesebb bevételt termelnek, miközben csillagászati összegeket költenek a blockbusterekre. Túloznék? Volt valami igazán maradandó film idén a moziban a Mad Max-en kívül? Hát persze, a Birdman és Whiplash, és pont azért, mert nem dollármilliókból készültek, és az alkotók bátran kísérletezhettek, a szívügyük volt a film elkészítése, beleadtak mindent, a végeredmény pedig simán zseniális lett.

A filmipari helyzet nagy nyertese a tévé, egyre színvonalasabb alkotások születnek a műfajban, miközben a mozi haldoklik, dacára annak, hogy még ma is rengeteg pénzt költünk a jegyekre. Az év lassan véget ér, a fesztiválfilmek kifutottak, jön az Oscar-szezon, amelyben színvonalas alkotások fognak versengeni a kegyeinkért, de mivel mindegyiket azért gyártották, hogy díjakra váltsák a beleölt pénzt, ezért telepakolták sablonokkal, vagyis nagy szerencse kell ahhoz, hogy földhöz vágósan jó élményhez legyen szerencsénk idén. Ha már eddig elmaradt a csoda a filmvásznon (mínusz Mad Max ugyebár), legalább karácsonyi ajándékként jár egy nekünk, nem? A Star Wars-szal nem tévedhetünk, igaz, hogy nem lesz olyan, mint gyerekkorunkban, de akkor is jön Solo, Leia, Luke, Csubakka, fénykardok, jedik, felturbózva és felvizezve, de kit érdekel, ez jó lesz nekünk, mert akarjuk, hogy jó legyen! Innentől kezdve mindenki csak nyerni fog a filmmel, de legtöbbet a stúdió, addig pedig marad a cirkusz a jegyek körül, és a trailer ezredik megtekintése. Az Erő legyen velünk, hogy kibírjuk ezt a hátralévő két hónapot!

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr758007463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.10.21. 12:09:58

Ugyanezt gondolom én is kábé csak én nem tudtam volna ilyen szépen leírni na.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.21. 12:11:18

Bár van már rá amerikai példa is, hogy összeomlottak szerverek (+ a Hunger Games előrendelésének nyolcszorosát érte el a film), én nem feltétlenül fognám a rajongókra a CC balfaszságát, főleg azt a részét, hogy egy napig semmi értelmeset nem tudtak kommunikálni, és index cikkek kommentjéből kellett kb. megtudniuk szerencsétleneknek, hogy mi a szitu. Szerintem feleekkora cirkusz sem lett volna, ha a CC marketingkommunikációját nem betanított majmot végeznék...

Egyébként nyilván nem JJ a film egyszemélyi marketingfelelőse, de nagyon ügyesen épít a rajongók nosztalgiasznobizmusára, szerintem decemberig még biztosan lesz Jar-Jar Binks-égőáldozat programként a legtöbb Disneylandben, mert nagyjából már csak ez hiányzik a képből...

És igen, pont ezért félek baromira ettől a filmtől, mert ez a hype azt mutatja, hogy JJ megrendezhetné a Sátántangó 2-t, arra is özönlenének a népek, úgyhogy ha van blockbuster, ami megcsinálhatna BÁRMIT, anélkül, hogy mindenkinek meg akarna felelni, az éppen a SW7. De tartok tőle, hogy nem ez lesz a helyzet, és valami olyan sótlan-műanyag cucc jön ki belőle, mint a két Star Trekje.

Ja és a Kingsmant kihagytad a felsorolásból. ;)

xhalapex 2015.10.21. 12:24:18

J.J. Abrams iparosmesteri mivoltával, nagyon egyet értek.

AldoWinnfield 2015.10.21. 12:29:03

Én meg úgy vagyok vele, hogy élvezem a felhajtást és alig várom, hogy éjféli premieren lássam. Plusz még egyszer megnézem premiernapon. Szeretek lelkesedni. Ha más is lelkesedik, legyen. Az még jobb. Persze majd biztos lesznek parasztok a vetítésen, de egy tömött moziteremben megnézni a legújabb Star Wars filmet szerintem nagy élmény lesz: az Episode III is az volt éjfélkor...

Azt meg egyszerűen nem hiszem el, hogy J.J. Abrams és a többi SW rendező rosszabb filmet dobjon össze, mint az Episode 1 vagy 2. Előbbiben kb. semmi értékelhető nincs, csak a zene, a fénykardpárbaj és még néhány jobb pillanat. Utóbbi meg már felnőttesebb, jobb film, annak meg a giccsbe forduló szerelmes szál, a gyenge párbeszédek és a túlhúzott poénkodások nem állnak jól. Az EpIII is sok hibával rendelkezik, de az már igazán magával tudja ragadni az embert minden színpadiassága és beállítottsága ellenére is.

Igazából szerintem az a lényeg, hogy a SW univerzum és a hangulat rendben legyen, ha ez a kettő megvan, illetve összeraknak egy tisztességes történetet ( Az EP IV-V-VI-nak sincs nagy sztorija egyébként), nagy gáz már nem lehet a filmmel. Én biztos vagyok benne, hogy minőségi darab lesz, ha nem is mestermű. Amíg 7-8/10-es Star Wars filmnél alább nem adja a Disney, addig nagy baj nincs. Az viszont biztos, hogy rohadtul megosztó darab lesz.

Fincherista 2015.10.21. 12:33:35

Remek írás, de pont azt nem említetted meg, ami miatt van ez a (részben érthető) "hiszti": a nosztalgia. A legtöbb Star Wars rajongó (a nagyon szeretem más jelző) számára meghatározó élmény volt a régi trilógia, aminek a hangulatára, képi világára próbál építeni az új rész. Ez pedig mindenképpen becsülendő, valamint annak az élménynek lehet az alapja, amit egy Star Wars filmtől várhat (és már jó ideje vár) egy rajongó. Én sem korszakalkotó filmre számítok, sőt, de ha meg tudja idézni a kellemes emlékeket és mosolyogva hagyom el a mozitermet, akkor igenis megérte minél hamarabb beülni rá.

Utóbbira egyébként a sok megmondóemberes index komment között volt egy remek hasonlat, mégpedig a VB-döntő. Ha az ember kedvenc csapata játszik, akkor nem felvételről akarja megnézni, meg véletlenül sem akar belefutni a végeredménybe, hanem végig akarja szurkolni élőben a meccset.

Persze nem dől össze a világ, még csak az ember haja sem hullik ki, ha később nézi, de mégsem ugyanaz a kettő...

Pascow 2015.10.21. 14:29:29

A 3.bekezdéseben írtad le, hogy miért ekkora nagy a felhajtás. Én bízok JJ-ben és Kasdanban, hogy nem csak rendezésben de a sztoriban is remekelnek. Az meg, hogy nem 18-án hanem rá 2 napra nézem meg a filmet még nem vág földhöz :D Majd kerülöm a spoilereket

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2015.10.21. 17:19:04

Én 1szer ültem fel Star Wars hisztinek, a Baljós árnyak előtt, azóta inkább az az álláspontom, h nyugtával dicsérd a napot.

Nyílméregbéka 2015.10.21. 19:50:07

Egy tök felesleges poszt... Azon nyígni, hogy hű meg há, mekkora a felhajtás a SW körül, közben meg erről cikket írni, szépen felülve a hype hullamaira, több mint vicces :DDD
A SW kritikáiddal meg már rég megmutattad, hogy kb mennyire érdemes komolyan venni a témában. (Nem bántasból!) :)

borosnyuszi 2015.10.21. 20:04:26

Ha J J nem garancia legyen a forgatókönyv író az. Ügye tudjuk, hogy ugyanaz aki a Birodalom Visszavág (ami a legjobb epizód a sorozatban) és a Jedi visszatért is jegyzi. Kellene egy olyan folytatás amiben a rohamosztagosok Klingonokat mészárolnak le akkor helyreállna az egyensúly az Erőben

Tapmancs 2015.10.21. 22:04:15

Egyetértek az írással, azzal a kivétellel hogy szerintem a Birdman egy nézhetetlen fos.

szkristof92 2015.10.21. 23:01:08

Szerintem abszolút előrelátható volt, hogy egy új SW mozi körül eszelősen nagy hype fog gerjedni, és hogy maga a film nem fog minden elvárásnak tökéletesen megfelelni. Én éppen ezért nekem csak egyelten apró kívánságom van vele kapcsolatban: Legyen egy jó és szórakoztató film. Pont. JJ Abrams pedig lehet hogy iparos de képes ilyen filmet összerakni.

-JzK- 2015.10.21. 23:01:25

A fekete főszereplő elgondolkodtat, hgy ahogy haladunk előre az időben, a filmekben egyre pofátlanabbul tolják az arcunkba az SJW-ista ideológiát. Legyen minden filmben fekete, homokos, feminista, stb. főszereplő, mert különben megírjuk, hogy rasszistafasiszta a rendező, aztán megnézheti magát, Mel Gibsont is tönkretették ugyebár. Régi Star Wars rajongóként elszomorít a tendencia, amitől persze a film lehet jó.
Nem csak a fekete főszereplő az érdekes, hanem a női főszereplő is. Ugye ő az erős, tökös csaj (vesd össze Good Girl Gina-val), hadd tapsikoljanak a feministák. Alighanem meglincselnék a rendezőt, ha szexi, nőies szereplőt tennének be, ma már a fémbikinis Leia-ért lincselés járna (mert kiszolgálja a hímsoviniszta disznó férfiak ízlését).
Szóval a filmben nagyon otrombán tör előre az SJW-izmus, fekete főszereplő, nőietlen feminista főszereplő, meg ha jól hallottam jönnek a buzi jedik is. Sic transit gloria mundi.

AldoWinnfield 2015.10.21. 23:21:19

@-JzK-: ezt a szart minden SW cikkhez bemásolod?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.21. 23:39:51

@-JzK-: Sok mindenben igazad van, de úgy érzem, nem látod a teljes képet. Számos igenis nagyon úttörő film van, amely szembemegy ezzel a lélekölő liberális métellyel. Ott van mindjárt például a Mad Max: A harag útja, amely egy pazar utópiát mutat be egy olyan tökéletes társadalomról, ahol a férfiak jogok nélküli tenyészállatnak használják a nőket. Sajnos a gonosz feministák (Imperator Furiosa által jelképezve) elhatározzák, hogy mindenen és mindenkin átgyalogolva felborítják ezt az idilli állapotot, ezzel téve egy hatalmas figyelmeztetéssé ezt a filmet, hogy ránk is ez vár. De említhetném a Kingsmant is, amely nagyon helyesen egy feketét, akarom mondani, niggert tesz meg főgonosznak, ezzel is jelezve, hogy honnan várható a világra leselkedő veszély. Egy szó, mint száz, ne az olyan példákon rugózzunk, mint a Star Wars, hanem inkább ismerjük el ezeket a bátor filmeseket, akik reméljük, hogy nem jutnak Mel Gibson sorsára.

Szegény Mel-t meg tényleg teljesen tönkretette a zsidó maffia, nagyon sajnálom, hogy nem készíthet már filmeket, pedig úgy megnéznék tőle jövőre mondjuk egy második világháborús drámát.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.10.21. 23:46:31

Én már unom, de nagyon. Már az eredeti filmet is, amit egyébként szerettem. Mondjuk nem csak az új film miatt rendezett felhajtás az oka, de eddig csak untam. Mióta beindult ez a hiszti, azóta kifejezetten hányingerem van, ha csak eszembe jut ez az egész...

colonel Tigh 2015.10.21. 23:59:00

@-JzK-: Egy hatvan centis, óriásfülű, zöld manó forgathat lézerkardot, de ha egy barnább bőrű ember teszi akkor kitör a hiszti... szerintem maradj a magyar népmeséknél, ott mindig egy fehér szegénylegény, meg a legkisebb fiútestvér a főszereplő.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 00:04:53

Luke Skywalker nekem sem a kedvencem, de valaki kellett, aki a fénykarddal menőzhet Darth Vader ellen és idális balek, aki még a családi háttérrel sincs tisztában :)

colonel Tigh 2015.10.22. 00:06:21

A cikkírónak: mindegy milyen kontextusban írsz a filmről, a cikkeddel tulajdonképp te is a hiszti részévé váltál :)

-JzK- 2015.10.22. 00:07:36

@Hóhér az utolsó barátod:
"te se vagy náci, ugye?"

Ha a szónak eredeti értelmében nézzük, akkor hitlerista én ugyan nem vagyok, bár mai értelemben véve - ami szerint mindenki "náci", aki nem kultúrmarxista - még mindig inkább vagyok "náci", mint SJW-ista idióta. A ballibek világképéből egy olyan világ képe rajzolódik ki, ahol a lányodat egy néger bassza meg, a fiadat meg egy buzi, a feleséged meg egy rikácsoló feminista hárpia lesz, amíg meg nem pattan minden vagyonoddal. Akinek nem mosták át az agyát, ehhez nem tapsikolhat.

AldoWinnfield 2015.10.22. 00:14:09

@colonel Tigh: Igen, ez egy ilyen csapda... :D Nem tud jót tenni a blogger.

@-JzK-: Sokat fizetnek azért, amit csinálsz, vagy csak simán alapból vagy ennyire korlátolt? Bár ha direkt trollkodsz, jól nyomod, mert úgy sarkítasz minden egyes mondatodban, hogy az valaki félelmetes. Igazából mindegy, én jól szórakozom. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 00:14:23

Egyébként mikor tűnik fel Hollywoodnak, hogy a biztonságra törekvés és a kreativitás hiánya miatt sokan a mozi helyett a sorozatokat választják?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.22. 00:17:13

@AldoWinnfield: Mondjuk ha már a Disney milliárdokat zsákol ebből, néhány kattintás igazán juthat nekünk is lelkiismeret-furdalás nélkül. :D

@Online Távmunkás: Amikor egy Jurassic World meg egy Halálos iramban 7 nem fog másfél milliárdokat hozni? :)

palq75 2015.10.22. 00:31:07

Könyörgöm, a MAD MAX egy botrányosan nézhetetlen szemétkupac.
Szenvedtem közel kettő órát, mire véget ért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 00:32:57

@danialves: És mennyi a költség? Ne csak a gyártási költségre gondolj, hanem a marketingre, terjesztésre, jutalékokra, stb.

AldoWinnfield 2015.10.22. 00:35:33

@Online Távmunkás: Ha ennyit csinálnak, valószínűleg megéri nekik... :)

@palq75: Egyéni ízlés kérdése, hogy mennyire jön be. Ha nem tetszik a film világa, alapvetően távol áll tőled ez a hangulat stb., akkor lehet ez a véleményed. Ettől függetlenül technikailag, operatőri munkában, zenében, színészi játékokban erős film, ezért minimum érdemel 'némi" elismerést. Én pl. sosem szerettem meg a Szárnyas fejvadász, borzasztóan szenvedtem rajta, de elismerem az erényeit.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.10.22. 00:40:56

@-JzK-: azért nézz utána, hány cigány, zsidó és néger van az őseid közt! Attól tartok, sokkal több, mint amennyit hajlandó lennél beismerni a fajtársaidnak hitt tetvek előtt. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.22. 00:54:01

@Online Távmunkás: Tokkal-vonóval kb. 250M, Furious 7-nél talán kicsit több. Mínusz ugye termékmegjelenítés, mert Vin Dieselék sem ingyen parádéznak azokban a kocsikban. ;) Jutalék alatt mit értesz?

swfla 2015.10.22. 03:54:01

@Online Távmunkás: "idális balek, aki még a családi háttérrel sincs tisztában"

ezen lehaltam... kesz vagyok :-)

anyádat is! 2015.10.22. 04:13:44

Nekem a sok hulye klonnal van bajom a fb on akik kurva eredeti modon szemetelik tele a hirfolyamot a jegyeikrol keszult fotokkal, hogy nekik mar megvan. Raadasul nagy resze olyan picsa, akinek koze nincs az űr eposzhoz, csak a hype ultette fel, mert a pasija ovodas szinten rajong es most minden barino is ezt csinalja. Szanalom.

Huba77 2015.10.22. 04:39:59

Most hogy jön nemsoká az új Star Wars, rá kell alapozni egy kis könnyed vígjátékkal és újra meg kell nézni a Rajongók háborúja /Fanboys/ filmet.

90perc könnyed szórakozás

Amúgy szép emlékeknek sok köze van a nagyszámú elővételes jegyeladásnak, mert ugye nem foglalásról van szó hanem konkrét vásárlásról
Gyerekorom meghatározó emléke volt videón nézni , majd középiskolás koromba iskola helyet moziba menni megnézni az új epizódokat

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.10.22. 05:32:23

Ez most egy nosztalgiarész lesz, ezért ekkora az érdeklődés.

midnight coder 2015.10.22. 07:11:18

Igazából azért nagy az érdeklődés, mert az első triológia filmtörténelmet csinált, a várva várt második pedig egy kalap hígfos volt. Most pedig azt várja a nagyérdemű, hogy kap majd valami normális SW filmet. Nos, nem fog.

Az eredeti triológia azért volt jó, mert Lucas fiatal volt, mert kockáztatni, mert nagyot álmodni. Ma viszont a mozi csak a bevételről szól, a legkreténebb, legsablonosabb történetek, legbugyutább szereplők kapnak teret. Lásd Transformers sorozat ami kurva látványos, de tulajdonképpen 5 éves gyerekeknek szánt játékok megfilmesítéséről szólt. És már az előzetesekben is látni lehetett, hogy itt is hasonlóról van szó: focirobot, jégkrém-motor, PC néger rohamosztagos. Még egy kutya és egy gyerek hiányzik...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.10.22. 07:59:54

CSAk annyit tennek ehhez hozza,hogy egy filmet nem a rendezo ad el es meg csak nem is o determinalja a vegkifejletet hanem a forgatokonyviro. A scirpt a lelke minden filmnek a rendezo csak egy conductor - karmester. Mivel az uj filmet a Birodalom visszavag iroja jegyzi, en inkabb arra fektetnem a hangsulyt es ezt a szegeny Lost JJ. Abrams-t kihagynam a csodavarasbol...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.10.22. 08:03:45

@palq75: haha valoban. a jol megepitett jarmuveken tul nem volt benne semmi maradando csak egy rakas zagyvasag es motyogo foszereplo...

Winter is coming 2015.10.22. 08:27:35

Néger főszereplő a SW_ben:

Én ott érzem a zavart az ERŐben, hogy a birodalmi hadsereg emlékeim szerint eléggé rasszista (de főleg xenofób) és így kicsit furán hat a színesbőrű megtért rohamosztagos főszereplő a filmben.

Semmi bajom nem lenne, ha Lando és Leia zabigyereke rohangálna fénykarddal, csak a néger csávó rohamoszi páncélban furcsán hat... (ahogy a vukikra sem megy rá a rohambili)...

Ja, igen, a birodalom a nőkkel sem bánt egyenlően emlékeim szerint, így női rohamosztagos se legyen nagyon (tudom, lesz ilyen is)

Nzoltan 2015.10.22. 08:27:40

Én az epizód egyet megnéztem, a kettőt meg több nekifutásra sem tudtam. Mindig eleludtam rajta. A harmadiknak meg már neki se kezdtem.

Azért ma már nagyon sok film van, ami hozza vizuálisan az SW szintet. Ennek megfelelően állok hozzá. Egyébként amit idén megnéztem, az a Mad Max volt. Másra nem pazaroltam pénzt. És az bizony nagyon megérte. Az SW valszeg ki fog maradni. Ha nem lenne neve, egy középszerű filmnek néznénk.

petropeter 2015.10.22. 08:39:17

egy más nézőpont:
korusszán: olyan multikulti főváros bolygó, ahol nem találod a fővárost,
demokrácia (nyugati elmúlt 50 év) , aztán a bürokrácia felülemelkedése (napjaink) tehát a jövő mkor jön a "kancellár" nem Merkel, majd egyszerűen "uralkodó" lesz belőle, persze akaratán kívül, ahogy Palpatin szenátor, a tíz éve megrendelt hadsereg.
Anakin, Palpatin eltűnik, majd azonmód előkerül Veder nagyúr, és az Uralkodó. És minden ellenfelet, Jediket! kiírtanak,
aki szabadságot szeretne az a lázadó...
Ezek súlyos NAGYON súlyos szociológia felvetések, érvényesek napjainkra.
Ha ilyen szemszögből nézed, érted máris miért a 4. részt adták le először, de még lehetne sokáig ragozni, ez is hozzájárul a nagy érdeklődéshez, mert a kevés magam féle értelmező is nagyon kíváncsi hollywoodi véleményformálók mondanivalójára.

Célkereszt 2015.10.22. 08:58:03

Mi Star Wars? Egy mese. Lipi-lopás innen-onnan. Népmesék, Asimov. Egy részt láttam tévében. Elég volt.

Anselmo 2015.10.22. 09:05:16

Teljesen azonosulni todok a leírtakkal.
Az idei jó filmek felsorolásánál azért egy dologról ne feledkezzünk meg: lesz még idén Bond. James Bond.

2015.10.22. 09:05:18

Boyegával nem az a baj, hogy afro, hanem az, hogy egy karakter nélküli, bugyuta arcú buflák, egyszerűen nem szimpatikus, és kötve hinném, hogy azzá válik majd. Én elvárok valamiféle esztétikát a filmhősöktől, sztároktól, nem kell szépnek lenni, még tehetségesnek sem (lásd Danny Trejo) csak legyen valami fizimiskája a színésznek. Boyega úgy néz ki, mint egy random harlemi srác, aki fej alapján még kicsit retardált is. Nem nézem ki belőle, hogy kedvelhető hősfigura lehetne.

AldoWinnfield 2015.10.22. 09:22:22

@Huba77: Az éppen eléggé feledhető vígjáték, de a téma eladja. Kétszer láttam én is. Amúgy meg persze, hogy a szép emlékek miatt ülnek be az emberek filmre.

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Nem hiszem, hogy túlzottan nosztalgiarész lenne. De az talán nem baj, hogy lesz benne Han Solo... :)

@midnight coder: Az eredeti Star Wars is fiatal srácokról szólt, akik nagy kalandokba keverednek. Ott is volt cuki robot (R2D2), elvágyódó szegény legény (Luke), dörzsölt, de szerethető csempész stb. És valljuk be, hogy a történet sem volt olyan nagyon lenyűgöző. A Star Wars ereje a hangulatában, a látványvilágban, a kitalált univerzum lehetőségeiben rejlett, rejlik, ezekhez párosultak a szerethető karakterek, akik közül nem egy vált popkulturális ikonná, ugye, vagy éppen a zene. A Star Wars egy baromi jó mese, és ezzel nincsen semmi baj.

AldoWinnfield 2015.10.22. 09:24:55

@Chaoyang: Egy remek rendező szar scriptből is tud jó filmet csinálni, egy rossz pedig egy kiváló alapanyagot is el tud rontani. Mert ugye nem mindegy, hogy a direktor hogyan kezeli a színészeit, mit lát meg az írott anyagban, mire helyezi a hangsúlyt stb. Sok emberen múlik, hogy milyen lesz egy film...

Macropus Rufus 2015.10.22. 09:26:02

@Winter is coming: nekem is ez a véleményem. A Birodalom szellemiségével - véleményem szerint - ellentétes a fajkeveredés. ÉS a nemi egyenjogúság (nem, hogy rohamosztagos, de még csak adminisztratív körben sem látsz egyedlen nőt sem.
A lázadok más tészta. Ott a változatosság a lényeg. Ott lehet női vezér (Leia) és lehet néger hős (Lando)is. Ott belefér. A Birodalom oldalán viszont nem. Ráadásul a srác nem kimondottan magas. Szóval ismét jogos a kérdés: "Már törpéket is felvesznek rohamosztagosnak?" - Leia, EP IV :D :D

AldoWinnfield 2015.10.22. 09:32:55

@Winter is coming: Még ha így is volna, nem biztos, hogy a SW 7 idején még válogathatnak, hogy: kiket soroznak be.

@Nzoltan Örülünk neki, hogy nem láttad a filmeket, de ez most miért is fontos számunkra? Vagy hogy más filmek is vannak olyan látványosak, mint a SW? Egyébként meg nyilván azért van neve, mert az első három rész tényleg baromira jó. Nem csak a semmiből a Star Wars ekkora franchise...

@petropeter: Kötelező hülye konteó is megvan. George Lucas egy zseni, aki mindent tud előre!

@Célkereszt: Mindenki 'lop", mindenkit inspirál valaki. Tudatosan vagy tudat alatt. De amúgy ja, a SW egy mese, egyike a legjobbaknak.

@shitgun: Boyegával én még most sem látom, mi a probléma, de a Hayden gyereket nem tudja alulmúlni kb. senki.

Macropus Rufus 2015.10.22. 09:33:10

@Célkereszt: "Mi Star Wars? Egy mese"
pedig a többi scifi a valóságot ábrázolja. :o

Macropus Rufus 2015.10.22. 09:39:50

@AldoWinnfield:
"Még ha így is volna, nem biztos, hogy a SW 7 idején még válogathatnak, hogy: kiket soroznak be."
miért? Az, hogy az endori csatában legyőztek pár ellent, és a Halál csillagnak lőttek ez nem jelent semmit. A SW sztorija szerint a galaxist a Birodalom uralja. Ez pedig qurva sok lényt jelent. Simán válogathatnak, ha akarnak. Több ezer milliárd lény közül.

AldoWinnfield 2015.10.22. 09:43:13

@Macropus Rufus: Az endori csata óta 30 év telt el.

sas70 2015.10.22. 09:50:37

Ez mind szuper, de mi a faszom lesz a 10. részben!?

Macropus Rufus 2015.10.22. 09:55:09

@AldoWinnfield: igen. De ez még akkor sem jelenti, hogy a Birodalom hálóval kell, hogy fogja a katonáit. Egy galaxisban több 10 millárd lény élhet, ha csak az 1%-a akar rohamosztagos lenni már irdatlan nagy számról beszélünk. Egyébként már akkor sem értettem, hogy miért csak pár harcost küldtek az Endorra. Oda küldök 2milliót aztán nesztek lázadok. Esélyük sem lett volna semmire.
Ja igen: és az endori csatával parallel kiiktatom a lázadok másik támaszpontját a Yavin holdján. Valahogy a nagyon okos császár simán eltaktikázta magát. Bár akkor most macerás lenne a folytatás :)

AldoWinnfield 2015.10.22. 09:55:38

@sas70: Egy ekkora univerzumban annyi lehetőség van, hogy borzasztóan fantáziátlannak kell lennie egy írónak, (illetve egy kreatív csapatnak) hogy ne találjon egy jó témát.

Célkereszt 2015.10.22. 10:01:02

@Macropus Rufus: Nem azt kifogásoltam, hogy nem a valóságot ábrázolja. Több millióval felfújt mese. Asimov trilógiája is mese. Meg sem fílmesítették, de könyvben elolvasva 100X nagyobb élmény, mint az összes SW.

Célkereszt 2015.10.22. 10:12:10

@AldoWinnfield: Most már végképp nem értem az emberiséget.

aegithalos 2015.10.22. 10:26:21

C3PO, hogy erdemi hozzaszolast tegyek. :)

Macropus Rufus 2015.10.22. 10:40:18

@Célkereszt: azért az Alapítvány és társait lehet nincs is értelme megfilmesíteni. Az könyvben tuti jobb. Filmben meg egy vontatott szar lenne. Vagy egy összecsapott még szarabb valami. Nekem speciel a 2001-se jött be filmen. Borzalmas hangeffektek, keringő egy scifi-ben? Borzalom. Amiért nagy durranás volt, az a látvány világa. De ennyi.

Terézágyú 2015.10.22. 10:45:18

Vannak olyan emberek, akiknek a lételeme a "hiszti". A rajongótípusok. Akiknek AZONNAL kell minden.
Mint ahogy vannak "mozgalmi" emberek, meg vannak "magán"-emberek...

AldoWinnfield 2015.10.22. 10:50:31

@Célkereszt: Miért? Mire gondolsz most? Nem tudlak követni, mire írod és miért?:)

rockjano 2015.10.22. 11:13:15

Én még a legelső részt láttam (a IV.-et) annó moziban (Vörös Csillag mozi) nagy élmény volt jegyüzérektől vettem jegyet pokoli drágán…

A következő két részre is elmentem moziba de már az sem volt ugyanaz. A 3 újkorit meg csak utólag láttam letöltögetve. és néha kissé untam őket.

Jó kis sorozat ez de a hype körülötte messze túl van a valódi jelentőségén, mindegy nagyon kellenek a mesék nekünk… úgytűnik a valóság nagyon szürke és borzasztó…

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 11:29:12

@danialves: Jutalék alatt arra gondolok, amikor valamelyik szereplő vagy mondjuk a rendező a bevételből vagy a nyereségből kap részesedést.

Célkereszt 2015.10.22. 11:33:48

@AldoWinnfield: "De amúgy ja, a SW egy mese, egyike a legjobbaknak.
"
Azért nem értem az emberiséget, mert nem tud megkülönböztetni egy szarkupacot az illatos virágtól.

Köldök_szösz 2015.10.22. 11:36:58

Szerintem nem olyan meglepő hogy az internet szuperfénykorában ekkora hiszti lett belőle. Csak a nagy hypenál nagyot is lehet ám pofára esni ...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.22. 11:41:22

@Online Távmunkás: Ha a nyereségből kapja, az értelemszerűen nem költségként merül fel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 11:59:37

@danialves: Persze, nem költség:
- Főnök, a könyvelő szerint 2 milliárd volt a nyereség.
- Kitűnő! Akkor utaljatok 1,6 milliárdot a Transformers vs. Vasember 5 költségeire.
- De főnök, a számlán csak 1 milliárd van...

@Anselmo: A Bond filmek ritkán jók...

@Hóhér az utolsó barátod: Luke is annyira volt tisztában a családdal, mint Szegedi Csanád... Most hallottam ismerősöktől olyan felvetést, hogy azért nem látszik az előzetesben, mert átállt a sötét oldalra :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.22. 12:04:30

@Online Távmunkás: Mert ugye a költség az egy olyan valami, amit a nyereségből vonsz le utólag. :D

AldoWinnfield 2015.10.22. 12:18:35

@Célkereszt: Legyek vagyunk, szeretjük a szart, nem tévedünk!

Nyílméregbéka 2015.10.22. 12:26:01

@Célkereszt: de szerencsére itt vagy te, aki majd megmondja az emberiségnek, hogy mit szeressen, mi a jó. Mindig vicces mikor valaki a saját jelntőségét az emberiséghez méri, a saját ízlését, általános érvényűnek gondolja... :)

Nyílméregbéka 2015.10.22. 12:30:49

@borosnyuszi: ezt hiába íriod neki, filmbaráth szerint a Birodalom visszavág a leggyengébb epizód az orig. szériában. :)

wolves84lb 2015.10.22. 12:39:42

@Macropus Rufus: szerintem itt azt felejtitek el, hogy abban az univerzumban nem az emberek közötti eltérések jelentik a faji különbségeket. Mindenféle lény van...az ember egy közöttük.

Sztem csak amiatt furcsa, hogy a klasszikus SW-ok még más korban készültek, akkor még valóban fura lett volna fekete színészeket látni ilyen filmben.

Kong.Kinga 2015.10.22. 12:59:32

Azt csinálsz, amit akarsz.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.10.22. 13:21:35

Pedig egy kinai fohossel degeszre kereshettek volna magukat :)) Azt tudtatok, hogy azert kell itt Pekingben egy extra honapot kibekkelnem a "vilagbemutatohoz" kepest, mert Hollywood (joggal) fel attol, hogy a feliratozashoz es a forditashoz par hettel a premiere elott elkuldott kopiat itt szokas szerint kiszivarogtatnak es uram bocsa a disney veszitene par ocska milliot azon, hogy a vilag tudomast szerezhetne a teljes vegkifejletrol en meg November vegen megvehettem volna a szokasos 8 yuanos aron a DVD-jet a filmnek.. :)) nos ezert kuldik a kopiat kizarolag a vilagpremier utan Kinaba es csak egy honappal kesobb kerul adasba...

eßemfaßom meg áll 2015.10.22. 14:02:56

"Volt valami igazán maradandó film idén a moziban a Mad Max-en kívül?"

Mármint szerinted a Mad Max 2015 az maradandó alkotás ? :))))))))))))))))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.10.22. 14:56:02

@danialves: Bocs, elfelejtettem, hogy könyvelővel beszéltem...

@Chaoyang: A magyar premier után pár órával is fent lesz minden torrent oldalon a CAM verzió, mondjuk azt nem tudom, hogy azt a minőséget ki bírja végigszenvedni...

@wolves84lb: Ezt akartam én is írni korábban, csak kiment a fejemből... Itt a rasszok megfelelője inkább a faj, vukiból és huttból nem lesz rohamosztagos. Azért Darth Vader hangja határozottan fekete volt, de akkoriban ez volt az általános, aki nem fehér, az gonoszt vagy szolgálót játszott...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.10.22. 15:06:55

@Online Távmunkás: Hát én kérek elnézést, hogy az osztalékot nem szokás a költségek közé venni. :D

@Chaoyang: Minket 2 évig szopatott azzal a Disney, h 2 héttel eltolta mindig a magyar premiert, mert felkerült a netre egy camos verzió a Vasember 3-ból. Persze mondanom sem kell, ebben a két évben mindig volt camos torrent már premiernapon a Disney-filmekből, csak a nálunk 10szer nagyobb piac oroszokkal ugye nem mernek szórakozni...

Macropus Rufus 2015.10.22. 15:50:42

@wolves84lb: lehet igazad van. A klasszikus 4-5-6-ban Lando ugyan néger volt, de mellék szereplő. Fő szereplő kategóriában nem volt néger. Most meg van. Bár számomra is furcsa, hogy pont egy rohamosztagos a néger. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy olyan rendszerben mint a birodalom simán lehet egy néger rohamosztagos. (amúgy igazam van: dezertál is :D :D )

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.10.22. 16:33:53

Honnan tudjuk, hogy a feka rohamosztagos lenne?? Miert nem valoszinubb inlkabb, hogy beoltozott mint Luke es Han a IV. reszben, hogy alcazza magat amikor kilogtak a Falconbol?

xhalapex 2015.10.22. 19:58:21

@-JzK-: Ne pironkodj testvérem, aggodalomra semmi ok, hisz azok az idők, mikor bujkálnunk kellett a sötétben (www.youtube.com/watch?v=DLOth-BuCNY) a liberálbolsevik háttérhatalmi törekvések elől, már rég elmúltak. Igaz, hogy a mainstream tudat gyarmatosítási gyakorlat és a sorosgyurka-féle hazagyűlölet ellen kevés a mi jobb egyenesünk, de felragyog még a mi csillagunk is. Az IGAZ ÜGY érdekében kötelességünk bojkottálni az efféle szél-liberális agyszüleményeket.

A nők szerepe a háttérben maradás. Eva is így tett. A nők elégedjenek meg 36 órányi kitüntetett figyelemmel.

Ha már így elvtársamra leltem internetes berkekben hadd osszam meg veled, kedvenc novellámat, ami a nyers erő győzelmének esszenciáját magában foglalja:

IN MEMORIAM DR. K. H. G.

- Hölderlin ist ihnen unbekannt? - kérdezte dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.

- Ki volt az? - kérdezte a német őr.

- Aki a Hyperion-t írta - magyarázta dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni. - A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?

- Kik ezek? - kérdezte az őr.

- Költők - mondta dr. K. H. G. - Schiller nevét sem ismeri?

- De ismerem - mondta a német őr.

- És Rilkét?

- Őt is - mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte dr. K. H. G.-t.

Az erős faj fennmarad, a gyenge pedig elbukik, mondta Kung Führer.
Otthoni feldolgozásra, pedig ajánlanám Julius Evola munkásságát is.

Nézd, valóban felül reprezentált helyzetben vannak Hollywoodban a filoszemita és színes bőrű szereplők, de köztük is van már olyan aki a helyes útra tért, ezért mondanám hogy nem hiszek a determinizmusban.

www.duckprods.com/scrapbook/mn_pics/29_blkfuer_1.jpg

Das war's für heute. Ich möchte dich eine bessere Zukunft wünschen!
Mit freundlichen Grüßen:
Dein Genosse ;)

-JzK- 2015.10.23. 00:02:22

@xhalapex: Ich hoffe, dass du schon zufrieden bist, nachdem du diesen sarkastischen Kommentar an mich verfasst hast :) Aber was ich geschrieben habe, kann ernst genommen werden, weil das den Zustand des Abendlandes richtig bezeichnet. Oder kannst du das leugnen? Oder worum es geht? Haltest du vielleicht dieses System von politischer Korrektheit für normal? Profitiert das Abendland überhaupt etwas davon? Ich kann nicht verstehen, wenn jemand sich darüber freut, dass seinen Kulturkreis dekadent und ethnomasochistisch wird…

Außerdem interessiert mich nicht, was dieser jüdische Schriftseller schrieb, wahre deutschfreundliche Patrioten kennen die deutsche Literatur ganz gut, auch die ganze europäische Kultur, besser als die Feinde, die unseren Kulturkreis nur vernichten wollen.

Heutzutage ist es häufig, dass Kulturmarxisten Deutsch können, allerdings kennen sie den deutschen Volksgeist gar nicht, nur das BRD-System von Schuldkult. Es ging auch in Ungarn bis in die jüngste Vergangenheit so. Wir hatten eine satanische Partei, den SZDSZ (Bund Freier Demokraten), der bis ca. 2005 riesengroßen Einfluss auf den ungarischen Politik und Kultur hatte. Aber es ist vorbei. Die Liberalen können in Ungarn nicht mehr lügen und provozieren, sie haben jetzt nur kleinen Einfluss, nur auf idiotische und kosmopolitische Menschen. Ihre Ideologie ist selbstzerstörerisch.

Aber alle Völker haben Recht patriotisch zu sein. Es wird nicht ewig dauern. Dieses System wird bald enden. Wen interessiert, was diese Idioten sprechen? Die Zukunft gehört uns.

Wir wollen, dass Europa europäisch, christlich und rein bleibt! Wir haben Recht, unseren Erdteil für uns zu bewahren.

borosnyuszi 2015.10.25. 16:48:46

Tegnap újráztam a Galaxis őrzőit (kb 5.-ször). Ha, csak fele Ennyire lesz jó az Ébredő erő már megérte várni.

Fellegjáró Marci 2015.11.03. 10:20:52

@palq75: Én majdnem visszakértem a jegy árát! Ekkora fost még nem igen láttam moziban, pedig jöttem ki már filmről nem egyszer!

AldoWinnfield 2015.11.03. 11:30:26

@babinéne: A Mad Max minőségi film, de ha nem jön be a stílusa, akkor jönnek az ilyen 'ekkora fost még nem láttam" kommentek.

Fellegjáró Marci 2015.11.03. 11:55:10

@AldoWinnfield: Az biztos, hogy minőségi! Minőségi alapanyagra forgatták, minőségi színészekkel és minőségi vágások vannak a minőségi hanghatások mellett, a látvány is minőségi DE a film akkor is egy nagy kalap szart sem ér úgy ahogy van!

AldoWinnfield 2015.11.03. 12:49:56

@babinéne: Jó, én elhiszem.

Vagy nem.

Fellegjáró Marci 2015.11.04. 10:23:53

@AldoWinnfield: Kérlek, sírva könyörgöm mond már el nekem mi volt jó abban a filmben a látványon és a hangon kívül!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.11.04. 16:17:21

@AldoWinnfield: Mert ugye ilyenkor általában feltételezhető, hogy az illető nem tudja használi a Google-t és nem arról van szó, hogy arcoskodni akar, hogy neki még maga az Atyaúristen sem tudja kielégítően elmagyarázni, mi volt a jó ebben a filmben. :)

Ez a "kb."-t viszont megjegyeztem. :P

AldoWinnfield 2015.11.04. 18:19:29

@danialves: Az esélyt meg kell adni mindenkinek.

Neked is megadtam, csak elbuktál... :(
süti beállítások módosítása