
A koncepció látatlanban még különösen is izgalmas volt: egy halálosan beteg, ellenben elképesztően gazdag úriember, Damien Hale (Ben Kingsley) úgy dönt, kipróbál egy forradalmian új szolgáltatást. Ami nem mást takar, mint hogy a tudatát áthelyezik egy fiatalabb testbe, ezzel hosszabbítva meg életét. Azonban utólag rá kell jönnie, hogy új porhüvelye egyáltalán nem olyan "üresfejű", mint azt vele elhitették, és egy másik ember esett áldozatul hóbortjának. Damien megrendíti a dolog, viszont a "vedlést" intéző cég Dr. Albright (Matthew Goode) vezetésével akár az ő életét is hajlandó feláldozni, hogy mindez titokban maradhasson.

Hozzáteszem, az írópáros eddig művei is némiképp küzdöttek azzal, hogy az alapozásul kapott egy-két remek ötletből felépítsenek valamit, mint ahogy a rendező Tarsem Singh sem rendezett tökéletes darabokat, de itt nem egy felemás, hanem egy egységesen érdektelen produktumot kapunk. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a szkript a szó szoros értelmében rossz lenne, és a stáb többi része kitett magáért, hogy a vásznon már jobban mutasson. Singh ugyan most nem tudja olyan jellegzetesen felöltöztetni művét, mint korábbi, látnokinak bélyegzett darabjait, de így is egy stílusosan fényképezett látványvilágot tár elénk, a vágás (különösen a montázsoknál) pedig egyenesen zseniális. És a színészekről sem szabad elfeledkezni, akik azért kihozzák kétdimenziós szerepeikből a maximumot, Reynolds pedig időről-időre ügyesen érezteti, hogy valójában egy 80 éves embert láthatunk a testében.
Odáig is merészkedhetnék, hogy kiegyensúlyozott és összeszedett filmről van szó, sótlansága és lélektelensége mégis olyanná teszi, mintha fűrészport rágnánk két órán keresztül. Ahogy a Pastor-testvérek filmjükben sem tudták megindokolni, miért az lenne az automatikusan elfogadandó morális álláspont, hogy a testet eredeti tulajdonosa érdemli, úgy művükkel ők maguk sem adnak okot arra, hogy Hollywood egy évtizedes franchise rebootja helyett inkább az Önkívülethez hasonló kockázatos projektekbe fektessen. Ez pedig sokkal szomorúbb annál, mintha a mű egyszerűen csak nem tudott volna felnőni a saját ambíciójához.
6/10
Az Önkívület teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán