
Andreas és Simon (Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen) nyomozóként dolgoznak, többek között az olyan ügyeken, mint Tristané (Nikolaj Lie Kaas). Az illető egy heroinfüggő, aki rendszeresen veri a barátnőit, többek között az aktuálisat is, akitől egy gyereke is született. Egy kisbaba, akit a két drogos szülő alaposan elhanyagol, így az eset különösen is szíven üti a hasonló korú csecsemőt nevelő Andreast. A helyzet azonban egy tragikus fordulatot vesz, amikor Andreas kisfia egyik éjszaka meghal, a férfi pedig az őrület határán táncoló felesége és gyásza hatására arra szánja el magát, hogy kicseréli a holttestet Tristanék gyerekével.

De amikor a dánok egy lélektelen stílusgyakorlatot visznek véghez, az még mindig jobb, mint amikor Hollywood vagy bárki más teszi ugyanezt, és tagadhatatlan, hogy a szokásos panelek azért még itt is működnek. A vásznon látott események súlya bekúszik a bőrünk alá, a néhány valóban meglepő fordulat pedig Bier minimálisra szorított érzelmi tölteteivel lesz csak igazán hatásos, mint ahogy az állandó kézikamerázás és a szereplők szeméről/szájáról/ujjairól bevágott szuperközelik is tesznek azért, hogy az élmény rátelepedjen a nézőre. A színészek számára pedig egy ilyen sztori aranybánya, így aztán egytől-egyig remekelnek, ráadásul még a Nyomtalanul faarcú nyomozójáról (Lie Kaas) is kiderül, hogy egészen elképesztő dolgokra képes egy hálás szerepben.
Mindenesetre hiába színvonalas ez a rutin, ettől még tényleg csak egy rutin. Aki tesz ezzel a filmmel egy próbát, nem fogja megbánni (főleg, ha szereti ezt a stílust), de akármennyire is szeretném, nem tudnám azt mondani, hogy a Második esély maradandó élménnyel szolgált. Ettől függetlenül még mindig ezerszer inkább ilyen alkotásokat lássunk, mint egy Ahol a szivárvány véget ér-t vagy Szürke ötven árnyalatát...
7,5/10