
Jim Bennett (Mark Wahlberg) számára nem osztott rossz lapokat az élet: gazdag család, professzori állás egy egyetemen, emberünk mégis mindent megtesz azért, hogy eljátssza a lehetőségeit. Az egyik illegális kaszinó tulajdonosának 240 ezer dollárral tartozik és ezt kiváltandó egy uzsorásnál újabb adósságba keveri magát. Azonban Jim nem feltétlenül függő: egyszerűen annyira nem számít neki semmi az életben, hogy az összes pénzt, ami a markába kerül, eljátssza az első adandó alkalommal. Így amikor hitelezői a határidő közeledtével egyre jobban fenyegetik, a kérdés nem is az, hogy hogyan fogja kivágni magát, hanem, hogy ez végre képes lesz-e kimozdítani az apátiából.

A céltalanság és egy helyben toporgás mindent átható érzésével legalább azonos mértékben zavaró tényező, hogy William Monahan kifejezetten túlírta a párbeszédeket. A forgatókönyvíró, akinek többek között A téglát is köszönhetjük, beleesett abba a tipikus hibába, hogy minden szereplője csakis nagyívű monológokban tud megszólalni, és egy egyszerű kérdésre is egy filozófiai kiselőadással válaszol. Mentségére legyen mondva, ezek legalább nem annyira álbölcs szövegek, mint amennyire ez a hasonló esetekben elő szokott fordulni, azonban akármennyire is élvezetes egy-két ilyen jelenet, és a nagy részük is simán megüt egy elviselhető szintet, egyszerűen fárasztó ezt a sehova sem tartó, öncélú írói magamutogatást nézni. (Így pedig az olyan nagyságok, mint John Goodman vagy Jessica Lange jelentősége is elveszik.)
Mert hiába kerekítenek egy kifejezetten jó befejezést a The Gamblernek, egyszerűen nem tudok elmenni amellett, hogy a jelenetek nagy része teljesen indokolatlanul következik egymás után és igazából semmit nem ad a nagy egészhez. Ez a film egy nyomokban szórakoztató zagyvaság, amelyben már túl későn próbáltak értelmet keresni saját alkotói, éppen ezért ez csak félig sikerült.
6/10