Úgy néz ki, egyre kevesebbet kell keseregnünk a westernek eltűnésén: idén már a harmadik ilyen jellegű alkotást láthatjuk. (Persze egyiket sem a magyar mozikban...) Sőt, a Young Ones még azt a szívességet is megteszi nekünk, hogy bár egy izgalmas tudományos-fantasztikus műnek indul, az egészet sutba dobja, hogy tulajdonképpen egy régi vágású vadnyugati alkotássá váljon végül.
A jövő egy meg nem nevezett államában a víz nagyobb kincs bárminél. Ernest Holm (Michael Shannonn) farmerként éppen ezért nem egészen a legjövedelmezőbb foglalkozást választotta magának, így kénytelen abból megélni, hogy alkoholt szállít az épülő állami vízvezeték munkásainak. Egyetlen esélye az lenne, ha a vezetékből neki is csurranna-cseppenne valami (szó szerint), súlyos adósságai miatt viszont esélye sincs nyomást gyakorolni. Lánya szeretője (Nicholas Hoult) viszont sokkal ambiciózusabb és gátlástalanabb tud lenni, amikor az életben maradásról van szó...
Ha rosszindulatú lennék, azt mondanám, hogy a sci-fi vonal csak a marketinghez kellett a történetbe, de ettől függetlenül tény, hogy a cselekmény minimális változtatásokkal játszódhatna akár 1860-ban is. Valójában tehát egy klasszikus westernt kapunk, ahol kreatívan megalkotott robotszamarak és exoskeletonok vannak, valamint olaj és arany helyett vízért küzdenek a szereplők. Az ebben rejlő ötletes apróságok ugyan adnak egy élvezeti faktort az összképhez, lényegileg azonban semmi előremutató nincs a produkció világában.
Így nézve sem rossz film még a Young Ones, bár hozzá kell tenni, hogy ehhez hasonló családregény-szerű sztorit is láttunk már ezerszer, még akár jobb tálalásban is, de kétségkívül korrekt módon valósítják meg a koncepciót. Viszont a műből pont az a nagyszabású ambíció hiányzik, amely az ilyen jellegű történetek gerincét adja: a karaktereket és a főbb fordulatokat alig néhány mozzanat vezeti be, az eseményeket pedig egészen sűrített adagban szolgálják fel nekünk. Pedig nincs szó arról, hogy a film kapkodna, egyszerűen csak annyira nem próbál építkezni, hogy a súlyos és fontos pillanatait szinte egymásra ömleszti. Ennek ellenére egy ember mégis ki tud emelkedni az összképből: a produkció húzónevének szánt Michael Shannon helyett végül Nicholas Hoult az, aki valamennyire elviszi a hátán az alkotást.
Viszont végeredményben néhány maradandó apróságot leszámítva ez a film is ugyanazt nyújtja, mint a legutóbbi western az idei évből: egy sokszor látott történet nagy vonalaiban ötlettelen feldolgozását. Csak dán kollégáival ellentétben Jake Paltrowból ehhez hiányzik még a kellő profizmus, a mű világának okos részletei pedig nem feltétlenül kárpótolnak ezért.
6,5/10