Interjú Osvárt Andreával
2014. február 11. írta: FilmBaráth

Interjú Osvárt Andreával

osvárt andrea.jpg

Végre egy jó magyar vígjáték a mozikban!  A Megdönteni Hajnal Tímeát című film nem akar több lenni egy jó kis romantikus komédiánál, és ez sikerül neki, kell ennél több? A főszerepet Osvárt Andrea játssza, akiben sokan csak a szép szőke lányt látják. Tudtátok, hogy forgatókönyvíró iskolát is végzett, komoly színészi díjat kapott Olaszországban, és producerként is tevékenykedik? Az emailben adott interjúban ezekről is mesélt nekünk.

Végzett forgatókönyvíróként mi volt a véleménye, amikor elolvasta a Megdönteni Hajnal Tímeát című film scriptjét?

Az, hogy valaki nagyon jól ismeri a szakmát, és nem csak valaki azt mondja magáról, hogy írt egy forgatókönyvet, mert ezt sokan mondják, és bárki mondhatja magáról, sőt, én is. De ez még nem jelenti azt, hogy a script megállná a helyét nemzetközi szinten is. Egy magyar ember ugyanúgy néz amerikai filmeket is, már össze tudja hasonlítani, hogy egy film mennyire színvonalas, mennyire átgondolt, jól megtervezett, jól elkészített, és mivel már hozzá vagyunk szokva az amerikai filmek profizmusához, ezért szerintem a nézők is el fogják tudni dönteni, hogy a forgatókönyv van annyira színvonalas, hogy ezt bárhol írhatták volna, nem feltétlenül csak Magyarországon történhetett volna meg ez a sztori.

Nagy volt a kontraszt az Olaszországban megszokott forgatás stílusa, hangulata, körülményei között?

Nem, egyáltalán nem! Olaszországban is már évek óta megy a spórolás. A hangulatról szólva: valakinek az jön be, hogy harsány, hangos egy forgatás, mint az olaszoknál, ha ezt nevezhetjük jó hangulatnak. Engem például zavar az üvöltözés és a szétszórtság és az amatőrizmus sokszor, ami sajnos az olaszokat jellemzi. Itthon azt hiszem, mondhatom, hogy teljesen profi, előre kigondolt volt a forgatás, meglepetés, azaz kellemetlen meglepetés nem volt,  kitettek magukért a produkciónál.

2012-ben megkapta az olasz Golden Globe díjat a Maternity Blues című filmben nyújtott alakításáért. Gratulálok a díjhoz és meg szeretném kérdezni, hogy miért volt annyira fontos Önnek a film, hogy producerként is részt vett az elkészítésében?

Ez valóban így van, egy olyan kategóriában kaptam meg ezt a díjat, ami úgy hívnak, hogy olasz Golden Globe díjon belül az európai Golden Globe díj. Ezt mindig egy olasz színész kapja, aki más nemzeti európai filmben alakított nagyot vagy pedig külföldi színész, aki Olaszországban, olasz filmben nyújtott valamit és ez sikerült nekem. Óriási büszkeséggel tölt el természetesen. Azért volt ez fontos nekem, mert eléggé be voltam skatulyázva sokáig a szép nő szerepébe és ebből nem tudtam kitörni, hiszen így fogadtak el, így ismertek meg a filmkészítők, a producerek. Kellett egy barát, aki bízott bennem, abban, hogy én ezt a beteg nőt jól tudom majd hozni és alakítani, ezért ingyen vállaltam a szerepet és apportáltam a munkámat a filmbe, hogy személyesen magamnak bebizonyítsam, jó színésznő vagyok.

osvárt andrea2_1.jpgMiért döntött úgy annak idején, hogy éppen Olaszországban kezdi el a színésznői pályát. Természetesen jól beszélte a nyelvet, hiszen az ELTE olasz szakán végzett, de fel sem merült, hogy Magyarországon nézzen szembe ennek a szép, de nehéz pályának a kihívásaival?

Nem tudtam labdába rúgni itthon. 13 évvel ezelőtt az Első generáció című sorozat megbukott, ezáltal minket, szereplőket leírtak, és a szakmától nem kaptunk semmiféle támogatást. Dolgoznom kellett, el kellett tartanom magamat és egyszerűen nem fogadott be a szakma itthon, kiköpött ez a gépszíj, és ezért kénytelen voltam külföldön próbálkozni.


Ugyanolyan tudatosan építi a produceri karrierjét, mint a színésznőit. Melyek a közeljövő tervei ezen a területen?

Ezt jól látja. Annyi különbséggel, hogy a producerkedés területén nincsenek közeljövő tervek sajnos, vagy nagyjátékfilmek terén legalábbis nincsenek. Elkezdtem fejlesztgetni projekteket, illetve felkarolni olyan projekteket, amelyek nekem tetszenek, és amiben hiszek, de ezek hosszú távú tervek. Valóban, szisztematikusan, lépcsőfokokat nem átugorva szeretnék ezen a karrieren is végigmenni majd, de ez még hosszú idő, ez nem holnap lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr475808057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása