A 20 legtúlértékeltebb film 2016-ban - 1. rész
2016. december 12. írta: danialves

A 20 legtúlértékeltebb film 2016-ban - 1. rész

Kezdem úgy érezni, hogy egy kis fásultság vett erőt rajtam, amikor szokásos módon nekiálltam az év legfelháborítóbb posztjának. Persze nem azért, mert meguntam volna a szándékosan az árral szemben úszást, hanem mert most kezdem azt látni, hogy minden évben szinte ugyanazok a jelenségek tűnnek elő a túlértékelt filmek esetében: a jó, esetenként kiváló közönségkedvencek, amelyeket aztán sikerül végül visszataszító szuperlatívuszokig fényezni, a fesztiválokon agyondicsért és agyondíjazott borzasztó művészi maszturbációk, valamint a tömegeket lenyűgöző blöffökbe ügyesen belehelyezkedő tucatdarabok. Az alább felsorolt produkciók többsége tehát jól bekategorizálható, így ha már a lista alanyaitól nem várhatunk eredetiséget, megpróbáltam magát a listát eredetivé formálni, ezúttal csoportosítva a hasonló jellemzőket felvonultató alkotásokat (a filmeket ezúttal két sorozattal is kiegészítve). Fontos még továbbá, hogy a résztvevők számát 20-ra bővítve ezúttal két részletben olvashatjátok majd az összeállítást, a tematikus csoportosítások mentén. De nem akarok senkit félrevezetni, természetesen továbbra is a tartalom a lényeg, ahogyan azt már évekkel ezelőtt hibátlanul megfogalmazta egyik kommentelőnk:

"Mert nem az a lényeg, hogy hány százezer ember szórakozott jól a filmeken, és hoztak sokszázmilliós bevételt az alkotóknak.
- Mert nem is az a lényeg, hogy hány százezren tartották ezeket jó filmeknek, és szavaztak erről mondjuk az imdb-n.
- És nem is az a lényeg, hogy a milliós rajongótábor mit gondol a filmekről, amiket kommentekben, posztokban el lehet olvasni a világhálón.
A lényeg az, hogy cinikus bloggerek - a kaviárban és homárban turkálva - közöljék, hogy nekik ez se tetszett, meg az se tetszett."

Újszülöttnek minden vicc új: filmek, amelyek nagyon menőnek tűnnek, ha nem nézünk filmeket

Deadpool

(Kritika)

deadpool-gallery-03.jpg

A listát rögtön egy olyan filmmel kell kezdenem, amely távol sem volt rossz, azonban talán minden más itt szereplő alkotásnál sikeresebben hitette el magáról, hogy több annál, ami. A Deadpool, lévén, hogy közvetlenül beszél ki közönségéhez, nem hagy kétséget afelől, hogy egy nagyon egyedi szuperhős-paródia lenne - csakhogy azon kívül, hogy magát és másokat is rendre kineveti, ebből semmit nem bizonyít. Ezt az eredettörténetet végtelenül gyűlölnénk, és a szuperhőszsáner haláláról és nem feltámadásáról beszélnénk, ha Reynolds nem ökörködné végig, és nem fikázna teli szájjal mindent, ami az X-Men-univerzumban és színészi pályafutása során történt. De az, hogy az egy kaptafára készülő szuperhősmozik feldobtak egy hatalmas labdát, amit a Deadpool lecsaphatott, önmagában még nem nemesíti klasszikussá.

Cloverfield Lane 10

(Kritika)cloverfield-3-64f4845a-0ca9-4674-ad46-9d733c690f25.jpg

Mindenki legnagyobb meglepetésére a 2008-as szörnyfilm ál-folytatása akkora kritikuskedvenc lett, mintha legalábbis egy Oscar-jelölt drámaként érkezett volna, annak ellenére, hogy mindössze egy tetszetős, de végeredményben nem igazán kiemelkedő thrillerről van szó. Ha nincs Abramsék pazar marketingje, ez a darab valószínűleg épp úgy elkerülte volna az emberek figyelmét, mint a tavaly a mozikig még csak el sem jutó Hidden - azt pedig, hogy az ahhoz hasonló kis költségvetésű zsánerfilmekben rendre jelenlévő elemeket példa nélkül álló pozitívumokként emlegetik a Cloverfield Lane 10 kapcsán, inkább a szerzők tájékozottságáról mond sokat, mint a leginkább univerzumépítő reklámkampányként szolgáló filmről.

A klán

(Kritika)el_clan_still.jpg

A megtörtént eseményeken alapuló argentin kriminek egyetlen érdeme volt: nem amerikai blockbuster volt egy olyan nyáron, amely mindent megtett azért, hogy ez a szókapcsolat szitokká váljon. Tökéletes kontrasztot képezett a Suicide Squadhoz, hogy a képregényfilmeket habzó szájjal fikázók az első adandó alkalommal rávessék magukat, mintha rettentően egyedi stílusa, mély mondanivalója és figyelemre méltó filmművészeti megoldásai lennének. Pedig A klán éppen ellentéte mindennek: ugyan témájából sokat ki lehetett volna hozni, a forgatókönyv nem képes mélyére ásni a figuráknak, megragadni kétes erkölcsük lényegét, mindezt pedig az európai filmeket elárasztó minimalista kézikamerázással ábrázolták. Kiválóan alkalmas arra, hogy egy szenzációhajhász cikket írjunk egy langyos nyáron, de aligha hiszem, hogy ugyanezen újságírók az év végi listázásokkor is emlékeznének rá.

Emlékezz!

(Kritika)remember2.jpg

Sehogyan sem fér a fejembe, miért dobott hátast mindenki attól a fordulattól, amit (spoiler alert) a Mementoból lopott el szégyentelenül az Emlékezz! - annak rettentő kínos tálalásáról és az ezzel együtt az egész forgatókönyvön végigvonuló hatásvadász holokauszt-bosszúthrillerről már nem is beszélve. Atom Egoyan filmje egyik jelenetében a legrosszabb hollywoodi giccsbe mártva hasznosít újra évtizedeken átívelő tragédiákat, a következőben pedig épp elég öreges merengést tesz mellé ahhoz, hogy elképesztően különleges indie drámaként kvalifikálja az Emlékezz!-t gyanútlan nézői számára.

A martfűi rém

(Kritika)040a0759_szabo_robert.jpg

Annak ellenére, hogy a magyar közönség világrekorder abban, hogy már előzetes alapján is határozottan el tudja dönteni, hogy egy film rossz lesz, ez már láthatóan gyengébben megy, ha a konkrét mű esetében kellene erről nyilatkozni. Itt van például A martfűi rém, ami a mindenhol lehordott 44. gyermek és a hullámzó narratívájú Zodiákus kiherélt szerelemgyereke, ennek ellenére vége-hossza nincs a dicsérő kritikáknak, és még a nézők is példátlan módon özönlöttek a korhatár ellenére is. Az természetesen nem lep meg, hogy néhány fedetlen kebel és a bulváros vérszomj (végül be nem teljesített) ígérete mozgatta meg a legnagyobb közönséget a 2016-os magyar produkciókat nézve - és talán pont az ehhez társuló kognitív disszonancia eredményezte a méltatást.

Toni Erdmann

(Kritika)toni2.png

A Toni Erdmann egy tipikus példája annak, hogy egy ízig-vérig hollywoodi sémát kellően európaiasítva a legnagyobb filmes ínyencfalatként lehet eladni. Marian Ade műve a 80-as, 90-es évek tájékán divatos anti-korporatív, az emberi kapcsolatok szétzilálódása ellen felszólaló gondolatvilágot aktualizálta, bugyuta klisék helyett bő lére eresztett poénokkal és játékidővel, valamint visszafogott karakterábrázolással, és ettől a Toni Erdmann nem hogy az év vígjátéka, de egyenesen az év filmje lett, én meg csak döbbenten pislogtam, hogy a néhány jóízű nevetés mellett miért nem csap agyon az utolérhetetlen zsenialitás. Talán mert ilyesmi sosem volt ebben az alkotásban.

Díjvadászat mesterfokon: a legtipikusabb Oscar-filmek

Vagyis ezek teljes hiánya. Annyira megdöbbentett, hogy az idei gálán gyakorlatilag csak az arra érdemes darabok vettek részt, hogy muszáj volt erre itt külön kitérnem. Egyedüli potyautasként A dán lány férkőzött be az illusztris társaságba (de azt - talán a kontraszt miatt is - mindenhol csak lehúzták), illetve a várható módon üres kézzel távozó (és ezért nagyrészt említésre sem méltó) Carol férkőzhetne be a listára, ezt leszámítva viszont példátlanul korrekt díjszezont zártunk februárban. 2017 remélhetőleg ilyen szempontból is érdekesebb lesz, a fekete jelölt nélküli díjátadó kapcsán kialakult hatványozott white guilt miatt felhájpolt, majd aztán a rendező nemi erőszak-ügye miatt hamar elfelejtett Birth of a Nation kálváriája már egyedül több izgalmat sejtet, mint a komplett idei mezőny.

Ettől csak a rendező élvezett el: a legnézhetetlenebb kritikai és fesztiválsikerek

Évolution

(Kritika)evolution-2015-007-hospital-op.jpg

Alapvetően nem volt sok ellenérzésem a filmmel kapcsolatban annak ellenére, hogy szenvedtem rajta alaposan, azonban a Titanic különdíjával kezdődő díjesőt már nem tudtam feldolgozni. Úgy tűnik, az Évolution is az a fajta darab, amelybe mindenki azt magyaráz bele, amit akar, így miközben maga a rendező jelentette ki, hogy a filmnek szándékosan nincs üzenete, a fesztivál zsűrije pont "fájóan súlyos és időszerű mondanivalója" miatt díjazta. (Még szerencse, hogy kifejteniük már nem kellett, hogy pontosan mi is ez a mondanivaló.) Avagy idén az Évolution volt az a darab, amelybe - filmértését fitogtatandó - mindenki azt magyarázott bele, amit szeretett volna.

A törzs

(Kritika)tribe_1.jpg

Ha nincs az Évolution, valószínűleg A törzs töltötte be volna a szerepét idén. Sőt, a nemzetközi sajtónál már betöltötte tavaly, de azon nem érdemes meglepődni, hogy ezzel szemben a hazai "szakemberek" csak akkor fedezték fel az ízlésüknek tökéletesen megfelelő évlegjobbfilmjét, amikor meglátták a moziműsorban (bocs, amikor megkapták a meghívót a sajtóvetítésre). Egyébként a kizárólag süketnéma jelbeszéddel mesélő film pontosan olyan, mint amilyennek ebből a leírásból tűnik: tele van izgalmas és csodálatos pillanatokkal, viszont 2 órán keresztül borzasztóan fárasztó egy olyan alkotást nézni, amiből egy kukkot sem értünk. Persze a megfelelő tálalás is fontos: egy intézetben játszódó, kőkemény kelet-európai (mert ugye az különösen is izgi a szociálisan érzékeny nyugati zsűriknek) drámáról sokkal könnyebb elhitetni, hogy nem csak egy gimmick, mint egy elborult akciófilmről vagy egy 12 évig forgatott darabról.

A homok alatt

(Kritika)under.png

Nehéz eldönteni, melyik a szomorúbb: hogy 2016-ban azért ünneplünk egy filmet, mert be meri mutatni, hogy nem csak a németek követtek el háborús bűnöket és ők is ugyanúgy lehettek áldozatok, vagy az, hogy a filmvilág egysíkú szemlélete valamilyen szinten tényleg okot adott erre a megkülönböztetésre. Ezzel együtt mégsem gondolom, hogy a 2016-os CineFest három különböző zsűri díját is besöprő A homok alatt döbbenetes morális dilemmákkal és mondanivalóval nyűgözött volna le, sőt, erkölcsi perspektívája sokszor olyan magától értetődő, hogy gyakorlatilag a produkció nem több, mint egy bűntudat-film a dánok részéről. Oké, meggyóntátok, lépjünk tovább.

Certain Women

(Kritika)cw1.png

Ebből a szekcióból valószínűleg a Certain Womenről hallottatok a legkevesebben, és a Night Moves után valószínűleg én is messzire elkerültem volna Kelly Reichardt legújabb filmjét, ha nem akartam volna jó helyet foglalni a Toni Erdmannra a Cinefesten. Azzal is csak utóbb szembesültem, hogy az amerikai kritikusok legújabb kedvencét vágtam fel majdnem az ereimet, ugyanis ez a produkció láthatóan jó néhány méltatót gyűjtött magának azzal, hogy a) pokolian vontatott b) nőkről szól. A világ azonban nem úgy működik, hogy 10 feminista indie-film agyonhájpolásával ki lehet váltani, hogy a 10 legnagyobb bevételt hozó alkotásban alig található értelmes női karakter - főleg, ha még utóbbiak okozzák a kisebb szenvedést a nézők számára.

Itt zárom tehát a lista első felét, nemsokára pedig folytatom 2016 legnagyobb blöffjeivel és a rajongók aktuális áldozataival.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr2212029509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.12.12. 10:00:37

Certain Woman, Evolucio ezekkel egyetértek, de azt már tudod :) A Toni Erdmannal is,

A Martfűi rém bár nekem jobban tetszett, ha arról van szó, hogy ez "az év legjobb magyar filmje", ahogy például az Index kritikusa is fogalmazta, akkor egyetértek, mert nem az. Talán éppen azért is látták annyian, mert sokkal kommerszebb, mint a Tiszta szívvel-t(ami amúgy a lezárását leszámítva egy színtiszta műfaji film)

A Cloverfield Lane 10-t viszont nem raknám ide. Nyilván a meglepetés jellegének is betudható a dicséret (szinte a semmiből jött). Persze alapvetően nincs benne semmi forradalmi, de nagyon jól van összerakva minden téren. Az univerzum építéssel továbbra sem értek egyet, szerintem ez egy kerek-egész lezárt film, aminek nem lesz folytatása (és nem is kell neki.)

A Deadpool is tetszett, de arra is igaz, hogy "azok ájulnak el tőle, akik nem néznek filmeket". Azért egy Darkman, Holló, Super, Kick-Ass után már nem olyan forradalmi R kategóriás szuperhős paródiának lenni. A meta poénok meg jók, de épp az a film hibája, hogy ezek csak a felszínen vannak és a cselekményéhez nem viszonyul ilyen önreflexióval, hanem komolyan előad egy teljesen klisés szuperhős történetet. Persze élveztem és szerettem a filmet, de vannak, akik úgy dicsérik, mintha a fenti filmek nem léteznének.

K.Leslee 2016.12.12. 11:53:19

Ja, amiket lattam ezek kozul azok ide valoak. Mondjuk, nekem a Cloverfield Lane kifejezetten tetszett. Az Evolution-rol vegyes kritikakat olvastam, de akkor zert mert az lett 2016 Tree of Life-ja. Azt is agyondicsertek a mondanivaloja miatt, pedig nincs neki :-)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.12. 11:55:56

@The Man Who Laughs: Egy szóval nem állítottam, hogy a CL10 ne lenne jól összerakva, csak éppen rengeteg ilyen kis indie sci-fi jön minden évben, ami az elképesztő széles látókörrel rendelkező kritikuskollégákhoz valahogy soha nem jut el. :) Ezért írtam pl. a Hiddent, semmivel nem rosszabb, közben meg hány portálon láttál róla ömlengést?

Közvetlen folytatása nem lesz, nem is erről szól az univerzumépítés, hanem hogy most fogtak egy random low budget sci-fit, átírták a végét és rádobták a Cloverfield brandet, amivel most így egy picit könnyebb lesz eladni a következő ilyet.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.12. 11:57:48

@K.Leslee: És akkor mondom, hogy a Tree of Life-nak még így is hatszor inkább van mondanivalója, mint az Evolutionnek. :D

szeme közé, laposan! 2016.12.12. 17:27:22

A Deadpoolon kívül egyikről sem hallottam... Ez jelent valamit?

Mercyful Fate 2016.12.12. 17:53:03

egy kimaradt a túlértékelt filmek felsorolásából: saúl fia.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.12. 18:10:14

@Mercyful Fate: Viszont az offtopic, antiszemita közhelyeket már ki is pipálhatjuk.

Sieg 2016.12.12. 19:03:01

Deadpool: egyetértek, bár valóban jobb volt, mint az átlag szuperhősfilm, ezzel nem mondtunk sokat. Annyival tudott többet, hogy ezen még röhögni is lehetett a megszokott fárasztó, gyerekes gagyihumor helyett és mert szatírának is elment.

Cloverfield: nem volt rossz, különösen Goodman játéka miatt, de megnézése után én sem értettem a kitörő lelkesedést, ami a kritikusokat elfogta.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.12.12. 19:18:46

@Mercyful Fate: A Saul fia tavalyi film.

Fura, hogy vannak emberek, akiket kifejezetten irritál egy film/jelenség/bármi, de érdekes módon pont ők azok, akik akkor is felhozzák, amikor nem, hogy nem került szóba, de még csak nem is releváns (hiszen a cikk az idei évről szól, ennyi erővel mondhatná, hogy túlértékelt film a 12 év rabszolgaság vagy a Spartacus is, csak épp most nem ez a diskurzus tárgya.)

gabroca 2016.12.12. 20:13:16

vissza kell nyúlni a múltba és onnan nézegetni jó filmeket a 70-es évekből...pl

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.12.12. 20:48:19

@danialves: azért mondok egy Érkezést, hátha meglesz a kétjegyű szám :D Revenantot csak azért nem, mert úgy emlékszem, a legtöbb helyen csalódott kritikákat olvastam, oscarbohózat ide vagy oda.

A Cloverfield Lane nekem nagyon tetszett, de megértem az indoklásodat, a Deadpool szintén nem volt rossz, de akkoris bőven túlértékelt éppen azért, amit a Nevető Ember is mond pár kommenttel feljebb, az Emlékezz szerintem nem volt olyan rossz, de a kérdésedben benne volt a válasz.

A homok alatthoz kedvet csináltál :D

"A világ azonban nem úgy működik, hogy 10 feminista indie-film agyonhájpolásával ki lehet váltani, hogy a 10 legnagyobb bevételt hozó alkotásban alig található értelmes női karakter - főleg, ha még utóbbiak okozzák a kisebb szenvedést a nézők számára."
Ez kurvajó mondat, remélem betalál majd érte pár femináci :D

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.12.12. 21:25:20

@Santino89: Az Érkezéssel nem lenne semmi baj, ha nem a '97-es Kapcsolat rip-offja lenne :D

Petrus Rosidus Maximus 2016.12.12. 22:06:15

Túlértékeltek? Ja, igen. Mint tavaly az a fos Mad Max Fury Road. Hogy az mekkora egy ízléstelenség. A szenilis Miller rendezésében. És még Oscart is kapott. Ez a nyugati filmkultúra hanyatlásának egyik jele.

Ad Dio 2016.12.12. 22:07:22

Előre szólok: Zsivány 1...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.12. 22:35:16

@Sgt Hugo Stiglitz: A kultúrának nálad egyébként része az, hogy szellemileg egyébként abszolút egészséges embereket szenilisezel le, csak mert nem tetszett a filmjük? ;)

@Ad Dio: Nyugi, ha tényleg az lesz, lesz helye a második 10-esben.

agarik 2016.12.12. 22:58:42

Ezeket mégis ki értékelte bármennyire is? (kivétel: Deadpool)

Egyeseket (pl. Certain Woman) BE SEM MUTATTÁK még, szóval miért vannak egyáltalán a listán? (A CW hivatalos premierdátuma 2017 február!)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.12. 23:03:11

@agarik: Mindkét kérdésedben rettentő sokat segíthet például a poszt elolvasása. Ezen felül ajánlom figyelmedbe, hogy a Certain Women a Cinefest premier mellett kb. 2 hónapja elérhető az interneten is.

elemes 2016.12.12. 23:33:57

Jó volt, köszi. A nagyjávál nem értek egyet, de akkor is jólesik látni egy alternatív nézőpontot. Gondolkodtat.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.12.12. 23:46:06

A Deadpool olyan humoros és jó volt, hogy azóta egyetlen más képregényfilm sem tud érdekelni. Mondjuk előtte is töredékét láttam, de ez után...

Az év legtúlértékeltebb filmje talán az Érkezés. Félelmetesen ostoba film lett sajnos, pont mint az Interstellar.

Voyoshka 2016.12.13. 12:27:49

@molnibalage: Én ott egyetértenék az Érkezéssel...

Engem leginkább az dühít, hogy most már a filmstúdiók abból űznek sportot, hogy direkt állítják be teljesen másmilyennek a filmet a trailer alapján, mint ami az valójában. Az Érkezés olyan szinten feldühített emiatt, hogy azt szavakba önteni is alig tudom. Biztosan jó film, de hogy EGYÁLTALÁN NEM olyan, mint amilyennek beharangozták...

ÉS ami szerintem még ide illik a listára: ... basszus, most még a neve sem jut eszembe... nyári, DC... sok izé együtt... mondjátok már!!!... Ez az: Suicide Squad. Hogy az egy mekkora elbaltázás volt!!! Hogy az egészet hogy nem tették sehogyan sem kohézióba!!!... Fájdalmas volt.

És ha már az Interstellar is szóba került, akkor nekem meg a Sandra Bullock pörög az űrben 2 órán keresztül... Mi volt az?.... (Annyira nem jutott eszembe, hogy meg kellett néznem most az imdb-t..) Gravitáció!
Mi a rákot evett azon mindenki????

Köszönöm, hogy kiírhattam magamból ezeket a filmes csalódásokat. Köszönöm.

karlmann 2016.12.13. 12:49:01

A Deadpool-t hogy lehet túlértékelni???? Egy N+1-dik szuperhősfilm, a megszokottól eltérő aspektusban. Rendkívül szórakoztató és kikapcsol. Ennyi a dolga, ezt tudja is (manapság ez se kis teljesítmény ezt elismerem), de mégis mit lehet ettől többet várni??

Osz Apo 2016.12.13. 12:57:24

A Deadpoolt en sem ertem. Egy igen laza popcorn mozi, szogegyszeru tortenettel, nem-fingos poenokkal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.12.13. 14:44:55

@Voyoshka: A Gravitáció látványfilm volt. Semmi több. Én mivel nem tudtam IMAX-ba eljutni, azóta sem néztem meg. Mert a film cselekménye amennyire olvastam kb. 0 és természttudományosan lehetetlen ökörség.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.13. 14:48:14

@karlmann: Ezt ne tőlem kérdezd, láthatóan sokaknál zseniális remekmű ennek ellenére is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.12.13. 15:02:26

@Voyoshka: Az Érkezés vége az egész filmet értelmetlenné teszi. Ezért faszság az egész film. Ráadásul az, amivel teszi az tényleg akkora lol,. hogy én a kandi kamerát kerestem, hogy "ezt ugy enem gondolták komolyan készítők"? A jelek szerint igen...

A D9 óta egy normális sci-fit láttam, a The Martiant...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2016.12.13. 15:03:05

@karlmann: A Deadpool életem egyik legrosszabb pillanatában talált meg és úgy jöttem ki a teremből, hogy vigyorogtam. Jó az a film, SZÓRAKOZTAT.

kaamir 2016.12.13. 15:36:12

Nálam az első helyen mindenképp a Amerika kapitány: Polgárháború áll. Az utóbbi évek egyik legrosszabb filmje. Néhány idegbeteg óvodás két órás civakodása.

karlmann 2016.12.13. 18:41:07

@molnibalage:

Ezt mondom, nagyon szórakoztató, egy ilyen filmnek pont ez a dolga. Csak azt nem értem, hogy lehet ettől többet várni, vagy belelátni?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.18. 10:05:54

@venomspawn: Akkor annyit elspoilerezek, hogy a lista második felében az is szerepelni fog.

AldoWinnfield 2016.12.18. 12:37:42

@venomspawn: Remek minőségű felvételen? Mármint kamerásban nekiálltál? :D /Vagy ez valami fura megfogalmazása a mozis nézésnek?/

AldoWinnfield 2016.12.18. 13:49:50

@venomspawn: Elég alacsonyan van az elvárt szint így 2016 végén nálad, maradjunk annyiban.

AldoWinnfield 2016.12.18. 13:56:50

@venomspawn: És persze a kép jó része nincs levágva, középről vették fel, nem lógnak bele a nézők, és a hang is hibátlan 5.1. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.18. 14:00:12

@AldoWinnfield: Mesélnél légyszi nekünk egy picit arról, hogy milyen formában tekintetted meg először a Hateful Eightet? :P

AldoWinnfield 2016.12.18. 14:10:08

@danialves: Screeneren, aztán moziban, később BD-n. :) Nincs ebben titok.

K.Leslee 2017.01.13. 13:38:13

Ez a kedvenc blogom, meg akkor is ha Danialves izlese enyhen szolva fura.
süti beállítások módosítása