Másodvélemény: Star Wars - Az ébredő Erő / Star Wars: The Force Awakens (2015)
2015. december 22. írta: danialves

Másodvélemény: Star Wars - Az ébredő Erő / Star Wars: The Force Awakens (2015)

2015-ös nosztalgiavonat, túl sokadik állomás

starwars.jpgPower kritikáját itt olvashatjátok

J.J. Abramsnek nem volt szerencséje abból a szempontból, hogy eléggé kifáradt a 2015-ös nosztalgiavonat, mire az ő filmjéhez ért. Természetesen nem profitszerzési és hisztikeltési lehetőségek szempontjából (sőt, így nézve most van csak igazán elemében), hanem kreatív szempontból - már ha egyáltalán vannak kreatív szempontok amögött, hogy 30-40 éves filmek pofátlan újrahasznosításait próbálják letolni a nézők torkán. De Az ébredő Erő esetében kár lenne most már ezen rugózni (megteszem ezt majd úgyis egy pár nap múlva), Abrams munkája ugyanis nem azért csalódást keltő, mert Trevorrow és Taylor nyomdokaiban az újrafelhasználást hozza saját hiányosságai kompenzálására, hanem mert minden rendezői igyekezetét rajongói kielégítésére fordította.

A forgatókönyv is szemmel láthatóan úgy épült fel, hogy a lehető legjobban aládolgozzon az Új remény elemeinek előrángatásához, és bár elismerem, Abrams mindig is hajlandó volt szégyentelenül egyszerű és jelentéktelen MacGuffinokra felhúzni a történeteit, ezúttal Lucas paneljeinek muszájból történő átvétele külön nevetségessé is teszi ezeket. A Halálcsillag tervrajzait egy térképre cseréli, amikor az űrkorban eleve semmi értelme nincs egy térképnek (egy bolygóhoz valószínűleg nem csak egy kijelölt útvonalon lehet eljutni, főleg, amikor mindenki eleve hiperugrál, úgyhogy jelen esetben egy kb. 1 mondatos, megjegyezhető információért üldöznek egy droidot két órán keresztül...), az új szuper-Halálcsillag láttán már fel sem kapjuk a fejünket, a jedi-képességekből improvizációval elsajátítható trükkök lesznek, a legnagyobb jedik és sithek közötti rokoni kapcsolatok pedig hasonlóképpen mindennapossá válnak ebben a filmben.

star-wars-the-force-awakens-general-hux.jpgUgyanakkor nem a lélektelen fanservice teszi ennyire összecsapottá és sietőssé Az ébredő Erőt, hanem a Disney univerzumépítő igyekezete, telezsúfolván olyan karakterekkel a filmet, akiknek itt még csak funkciójuk sincs. Az egyik legígéretesebb alaknak tűnő Poe Dameron teljes második felvonást offscreen tölti, Andy Serkis valószínűleg Thanos-módra fog még végigcameozni 2-3 Star Wars-t, mire elkezdik használni, a Gwendoline Christie által alakított rohamosztagos parancsnok pedig nagyjából két jelenet kedvéért köszön be a filmbe. Ennek pedig a fontosabb szereplők isszák meg a levét, akik kialakítására így jóformán csak másodpercek maradnak a rendező számára. Ez pedig borzasztó súlytalanná teszi hősei összes konfliktusát, vágyát és szenvedését, és pont arra a funkcionális szintre degradálja őket, mint a történet fő mozgatórugóit.

Abrams dicséretére legyen mondva, karakterei jelenléte a vásznon mégis működik, Rey, Finn és Han hármasának interakciói rendre élettel töltik meg az egyébként csak el-elfolydogáló jeleneteket, de a rendező nagyságát talán az jellemzi a legjobban, hogy mennyi emberi vonást képes megragadni a szereplőket végig kísérő BB-8-ben. Nehéz is lenne olyan poént, szöveget, vagy éppen látványelemet mondanom, ami ne ülne a direktor kezében, ezek ugyanakkor annyira tartalom nélkül, csak a felszínen léteznek a koncepcióban, hogy nehéz igazi filmélményt várni tőlük. Az ébredő Erő tehát szórakoztató abban az értelemben, hogy pörög, akciódús és még humorizálnak is benne, ugyanakkor borzasztóan hiányoznak belőle azok a karakterívek, drámai elemek, amelyek valódi súlyt adnának ezeknek az eseményeknek. Nem lehet Poe Dameron sikerének örülni, amikor addig összesen 3 jelenetben láttuk addig, nehéz Kylo Ren dilemmáival azonosulni, amikor a film felénél tudjuk meg egyáltalán azt, hogy ő kicsoda, így sorsuk alakulása is kiüresedik és jelentőségét veszti. (Arról nem is beszélve, hogy szerintem Adam Driver negatív karakterként eleve hiteltelen ahhoz, hogy bármit is át tudjon adni Ren-ből.)

J.J. Star Wars-a is éppen ugyanolyan gyorsétel-jellegű, könnyen emészthető, de könnyen is felejthető, felszínes blockbuster, mint a Star Trekjei, és ahogy a box office eredmények is mutatják, ez az etalon jelenleg Hollywood számára: egy annyira jellegtelenné degradált, ugyanakkor vérprofi módon megvalósított mozgóképes mix, amelyben (néhány menthetetlen rasszistát leszámítva) minden néző képes lesz találni valami kedvére valót - az pedig már irreleváns, hogy a Rogue One idején emlékezni fog-e még egyáltalán erre az élményre. És persze én magam sem szenvedtem rajta, de abban biztos vagyok, hogy nem ilyen ambíciótlan művekből születnek a legendás franchise-ok...

7/10

A Star Wars - Az ébredő Erő teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr218191494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2015.12.22. 12:13:46

Nem értek egyet, nagyon nem! No, lehet tényleg remakelt, de messze nem olyan rossz ez, hogy ezért lehúzzuk az egész filmet. Végre ismét visszaadta azt a film, amit anno megkaptunk az eredeti trilógiánál. Nyilván egy akkor korszakalkotó trilógiát nem lehet még egyszer úgy előadni, hogy ismételten korszakalkotó legyen. Így inkább csak megismételni azt, amit anno Lucas megcsinált. Végre megint közel érezhettük a messzi-messzi galaxist! Hogy ehhez remakelni kellett, én nem bánom.

DE itt végre nem 1 dimenziós gonoszt kaptunk, hanem egy olyat, aki már most fejlődik, aki már most több érzelmet mutatott ki a filmvásznon, mint eddig bármelyik gonosz az SW univerzumban. No, lehetne Vaderrel jönni, de ő kapott 6 filmet ahhoz, hogy felépüljön. Sokan ezt 1 filmként kezelik, holott itt alapból egy trilógiáról beszélünk. Anno az Új remény sem volt több ennél, sőt... csak azt sokan gyerekfejjel látták, így elnézik neki a faék egyszerűséget. Ez a film se hibátlan, messze nem az, de Star Wars, és ez a lényeg. A Star Wars sose amiatt volt jó, mert hibátlan. JJ oylan szinten vette komolyan ezt a filmet, hogy minden percben érződik a szív a lélek. Lehetne itt nosztalgiáról beszélni, de ez több annál. A Star Wars adott valamit a rajongóknak, és azt Lucas kiölte az előzményből... Abrams pedig visszahozta. Kell ennél több? Aligha... ez még mindig csak egy élőszereplős űrmese.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.22. 12:29:09

@REMY: "Anno az Új remény sem volt több ennél, sőt... " Új remény nálam szintén 7/10. Problem? :D (Nyugi majd írok, arról is :P)
És egyébként nem a remake-elés miatt húzom le az egész filmet, ezt igyekeztem is hangsúlyozni.

De mi az amit Abrams visszaadott? A rohamosztagosokat? A Jar-Jar-hiányt? Nagyjából ez a két fő kritikai szempont a rajongóknál, amiért a prequelek szarok voltak... (És bocs, nem csak a rajongóknál, konkrétan ezeket a kolléganő itteni kritikájából tudom. :) )

Dr_utcai_arcos 2015.12.22. 20:54:59

"legnagyobb jedik és sithek közötti rokoni kapcsolatok pedig hasonlóképpen mindennapossá válnak ebben a filmben." De honnan a túróból kerülnének elő az új jedik ha nem a "családból"??

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.23. 01:31:55

@Dr_utcai_arcos: Hát akárhonnan, a prequel-trilógiában volt vagy 600 jedi, nem volt mind családtag...

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2015.12.23. 19:00:04

Közepest vártam, valamivel jobbat kaptam. A 7/10 részemről is kijár neki.

AaronBoone 2015.12.23. 23:31:18

Egyetértek a kritikával. Respect JJ-nek, remekül elkapta a hangulatot és az atmoszférát, működik a film. A biztonsági játékra, a sovány forgatókönyvre, a sokat markol keveset fogra nincs mentség. Olyan, mintha az első három filmet megpróbálta volna beleszuszakolni egybe. Nem hiszem el, hogy a hivatalos SW kánonban nem volt egy eredeti story.

A jó oldalát nézem: a VIII. részben már tényleg nem lehet elsütni ugyanezt.

Mega Tóth Ottó 2015.12.24. 09:47:03

Nem értek egyet egyáltalán a kritikával. Például a szerző honnét veszi hogy az univerzum egy áktalunk nem ismert pontjára vonatkozó információt egy mondatba bele lehet foglalni? De ha igen, akkor ez az egy mondat ugyanolyan fontos lenne mint a térkép, ezért ugyanúgy üldözné az Első Rend a droidot mint a térkép miatt.
Az űr aránylag elég nagy...

Poe Dameronról azt lehetett hinni hogy meghalt. Hogyan szerepelhetett volna többet a visszatérése előtt? Hogy térhetett volna vissza ha előtte nem "halt" volna meg? Pont ez volt a lényeg. Egyedül Adam Driver a szerepre való alkalmatlanságával értek egyet, de ez is egy szubjektiv dolog.

Sok minden van még, de telefonról inkább nem pötyögök többet most.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 10:31:23

@Mega Tóth Ottó: Az univerzum egy általunk nem ismert pontjához hogyan lehet térképet készíteni? Egyáltalán hogyan lehet az univerzumnak egy nem ismert pontja egy olyan bolygó, ahova minden további nélkül el lehet utazni? Egyszerűen annyit kell tudni, hogy van ez és ez a csillagrendszer, és annak az x-edik bolygója, na ezt viszont nem kell droidba rejteni (ráadásul kapásból kettőbe), hanem bárki meg tudja jegyezni. (Egyébként egy olyan szériáról beszélünk, ahol adtak már úgy iránymutatást, hogy az egyik csillagrendszer a másiktól DÉLRE van. DÉLRE. Az ŰRBEN. Mert a Star Wars valamiért még Verne romanticizmusát akarja megjeleníteni egy olyan környezetben, ahol semmi értelme.)

"Hogyan szerepelhetett volna többet a visszatérése előtt?"
Mondjuk úgy, hogy nem hitetik el, hogy meghalt? :D Konkrétan azzal érvelsz egy húzás értelmetlensége ellen a filmben, hogy az megtörtént...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:06:17

@Harmath Árpád: Csak szólok, hogy harmadszorra már nem a reklámodat, hanem téged foglak törölni...

Fortress_ 2015.12.24. 11:10:03

@Harmath Árpád: Az a bajuk, hogy itt nem engednek más posztokat megosztani! Jó fejek, mi?

Fortress_ 2015.12.24. 11:17:49

Pedig a posztod alapján normálfazonnak tűntél danialves. De úgy tűnik, ideges vagy ha egy adott témában másik posztot látsz. Nem pitiánerkedés ez egy kicsit?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:18:44

@Harmath Árpád: @Levisomnus: Nem, az a baj, hogy bizonyos emberek csak azért kommentelnek a saját oldalukon kívül máshova, hogy azt reklámozzák. Meg az, hogy ezt külön el kell magyarázni bárkinek is. Nyugodtan meg lehet más posztokat is osztani, erre találták ki a ctrl+c-t és a ctrl+v-t, de gondolom, nem azért vágja be valaki minden létező SW-kritika alá tendenciózusan a linkjét, mert annyira beszélgetni szeretne róla a szerzőkkel...

Fortress_ 2015.12.24. 11:20:56

... és amúgy ezzel mi a bajod? Nálunk bátran megoszthatod ha új posztot írtál és az illeszkedik a mi posztunkhoz? Vagy a nagyvonalúság nem passzol hozzátok?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:22:28

@Levisomnus: Pitiánerkedés pl. az, amikor valaki más oldalak farvizén próbál olvasókat gyűjteni.
" De úgy tűnik, ideges vagy ha egy adott témában másik posztot látsz"
Nekem meg úgy tűnik, hogy te vagy kicsit ideges, hogy nem jött össze az agresszív kismalackodásod a SupNaton, úgyhogy most megpróbálsz belekötni másba. ;)

Fortress_ 2015.12.24. 11:25:22

@danialves: Ezt esküszöm nem értem. Más farvizén akar olvasókat gyűjteni? Ez nem verseny te szerencsétlen: Tök nonprofit itt minden. Ti sem és mi sem pénzért csináljuk. A cél közös: megszerettetni a filmeket az emberekkel. Ennyi. Mi most kezdtük, ti csináljátok egy ideje. Mi ezzel a gond öreg? Az meg mit jelent, hogy "agresszív kismalackodás a SupNaton" ???

Fortress_ 2015.12.24. 11:29:17

... mi az a SupNat??????

Fortress_ 2015.12.24. 11:32:57

Na, már válaszra sem méltat a főszerkesztő, filmkritikus úr! :-)D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:35:25

@Levisomnus: Hát azt látom, hogy rohadtul nem érted, mert itt te beszéltél versenyről először. :D Leírom még egyszer, utoljára, hátha felfogod: az oldalak kommentszekciója nem arra van, hogy reklámfelületet biztosítson mások számára. Ha van valami releváns véleményed, írd le, ha lájkot akarsz gyűjteni, akkor kuncsorogj a facebookon a haveroknál, egyébként meg van 6millió oldal, ahol indexelik a kritikákat. Ez teljesen alap dolog mindenkinél, és jellemzően pont azoknál nem, akik ezt ki szeretnék használni. Nem gáz, annak idején nekem is törölték ilyen kommentemet, de nem pufogtam sértődötten, hanem megértettem, hogy ez nem így működik.

A memóriádat meg segítek akkor felfrissíteni:
supernaturalmovies.blog.hu/2015/12/23/az_ebredo_erot_fikazok_ot_archetipusa/full_commentlist/1#c28842590

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:38:59

@Levisomnus: Komolyan, még én kérjek elnézést, hogy nem azért ülök a gép előtt, hogy neked válaszolhassak. :D Tedd össze a két kezed, hogy egyáltalán válaszra méltatlak és harmadszorra elmagyarázom neked, ami tök alap dolog lenne...

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:43:59

@Levisomnus: Egyébként ha már itt tartunk, jól érzékelem, hogy te tulajdonképpen ugyanaz ember vagy, csak a seggfejkedéshez már nem teszed oda a teljes neved meg a blogodat? És még te magyarázol nekem pitiánerkedésről...

Fortress_ 2015.12.24. 11:45:19

@danialves: Reklám általában valami célt szolgál. Például pénzt, profitot stb. Itt erről nincs szó. Más esetben ismeretterjesztés történik. De számomra egyértelmű már mi munkál benned: te afféle harcnak és versenynek tekinted ezt az egészet, amiben a lájkok száma és a nézettség terén verseny folyik az egyes filmblogok közt és nehogymá egy új filmes blog befusson. Ehhez gratulálok. Amúgy amit ide linkeltél bloghoz nincs közöd (ha jól tudom) amit oda írunk a kommentben az a mi dolgunk, nem? (Mellesleg alatta írtuk, hogy a poszter jobb fej mint gondoltuk.)

Szóval szerintem szánalmas ez a verseny mániád. Ettől nem lesz több olvasótok az tuti. Mi mindenesetre hanyagolunk benneteket azt megígérhetem. Hajrázzál csak a lájkokért. Piti kis senki vagy. És most moderáld csak ki ezt is. :-)

Fortress_ 2015.12.24. 11:46:45

Gondolom egy egyetemista kis köcsög vagy.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 11:55:41

@Levisomnus: Komolyan nekem kínos már ez a hazudozásod, úgyhogy még egyszer utoljára leírom, hogy felfogd:
"Például pénzt, profitot stb. Itt erről nincs szó"
Vagy népszerűséget. Te is tudod pontosan, különben nem csinálnád.
"Más esetben ismeretterjesztés történik."
És le is írtam háromszor világosan, hogy nyugodtan terjeszd az ismeretet, szívesen várom a véleményedet a filmről, de te nem az ismeretet akarod terjeszteni, hanem az oldaladat reklámozni.
"te afféle harcnak és versenynek tekinted ezt az egészet, amiben a lájkok száma és a nézettség terén verseny folyik az egyes filmblogok közt és nehogymá egy új filmes blog befusson"
Nem, nem tekintem annak, rólad viszont mindent elmond, hogy a számba kell szavakat adnod, hogy igazságosnak tüntesd fel a saját kis kicsinyességedet. Nagyon sok blogger ismerősöm, barátom van, valószínűleg több, mint neked, és nem sajnálom egyiküktől sem az olvasókat. Igaz, velük nem is úgy haverkodtam össze, hogy egymáshoz mentünk reklámozni magunkat...

"Amúgy amit ide linkeltél bloghoz nincs közöd (ha jól tudom) amit oda írunk a kommentben az a mi dolgunk, nem?"
Egészen addig, amíg rólam elkezded magyarázni, hogy én milyen pitiáner meg ideges vagyok, miközben a mellékelt példából is kiderült, hogy csak egy kötözködő fasz vagy. Ráadásul, ahogy annak a kommentnek a felütéséből is kiderül, inkább te vagy az, aki sajnálja másoktól a sikert, szóval mindent elmond rólad, hogy most ezt próbálod rám kivetíteni...

És nem fogom kimoderálni a kommentjeidet, hadd lássa mindenki, hogy milyen kicsinyes kis seggfej vagy valójában. Te viszont sajnos mentél a levesbe, mindkét nickeddel. :(

Argus_ 2015.12.24. 12:02:24

@danialves: Nem azért, hogy beleszóljak, de Árpád és Levi nem ugyanaz a fickó! Előbbi saját nevével nyomul, utóbbi nick néven.

Argus_ 2015.12.24. 12:03:06

Ami meg a pitiánerkedést illeti. A Smoking Barrels nem áll túl jól ebben a vitában :-)

Orltran 2015.12.24. 12:10:30

@danialves: "Mert a Star Wars valamiért még Verne romanticizmusát akarja megjeleníteni egy olyan környezetben, ahol semmi értelme."

Hát ez a fantasy stílus már csak ilyen. Kardoznak is benne, pedig mennyivel hatásosabb lenne a jediknek is lövöldözni, sokkal pontosabbak lennének, mint egy normál rohamosztagos, és nem kellene közel menni az ellenfélhez hozzá, lehetne fasza kis űrwestern is. Mégis kardoznak. Szal ez a része olyan, mintha azt írtad volna, neked nem tetszik a Star Wars világa, amivel nincs gond, csak akkor induljunk ki ebből.

Adam Driver pedig szerintem tökéletesen hozza azt a Kylo Rent, akit az alkotók megálmodtak. Az első jelenet az egyetlen, ami kilóg a sorból, ott fogjuk rá, hogy szerencséje volt, onnantól viszont beindul a belső küzdelem, a helyét nem találó kisfiú még sisakban is, a sisak levétele pedig a pont az i-n. Az a baj, hogy ezt jól eldugták a trailerekben, és a sisak plusz a ruházata alapján nem tudják magukat túltenni az emberek azon, hogy egy Darth vader figurát vártak. (Ami vicces, mert ugyanakkor a legtöbb embernek azzal van baja, hogy remake, miközben Kyloval meg az a bajuk, hogy nem Darth Vader remake.).

STIRLITZ 2015.12.24. 12:11:08

Azért tiltottátok ki őket, mert a most induló filmes (tehát konkurens) blogjuk egyik posztját meg merészelték osztani nálatok? És persze ti vagytok a nagyvonalúak, mi? Gratula!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 12:12:22

@Sir lovag: Kérlek, mesélj még. :D Melyik részére gondolsz, pl. amikor a mások index-címlapos kiemelésébe konkrétan ma hajnalban belekötő haverod kitalálta, hogy én sajnálom másoktól a sikert? :D

STIRLITZ 2015.12.24. 12:14:10

@danialves: mondjuk kivágtad őket innen mint a szart! De amúgy nem vagy pitáner :-))))) DDDD

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 12:15:46

@STIRLITZ: Nem, nem azért, hanem pl. azért, mert 3-szor írtam le egy egyébként mindenki számára tök evindens dolgot, és még akkor is csak azt volt képes felfogni belőle, hogy én milyen pitiáner vagyok, vagy pl. egy sértődött, kötözködő hülyegyerek nekiállt olyanokkal pocskondiázni, hogy sajnálom másoktól a sikert, miközben még 12 órája sem volt, hogy ő fikázta mások sikerét.

Abban, hogy én kit engedek kommentelni a saját oldalamon, nem tudom, milyen nagyvonalúságnak kéne lennie. Szerintem bőven nagyvonalú voltam, hogy háromszor megpróbáltam vele megértetni, amit magától is illett volna tudnia.

STIRLITZ 2015.12.24. 12:26:54

@danialves: "mindenki számára tök evindens dolog" ... Nem azért, de ez nekem sem annyira "tök evidens" ... Miért nem oszthat meg itt valaki egy linket? Írták, hogy náluk te megteheted amikor csak akarod. ... DE tényleg a te blogot. Azt teszel amit akarsz. ... Csak akkor ne akarj a nagyvonalúság bajnokának feltűnni! Már bocs.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 12:29:02

@Orltran: Igazad van, nem is várok hard sci-fit a Star Warstól, akkor megfogalmazom másképpen a problémámat: a Halálcsillag tervei sem volt egy hatalmas plot device ("nagyon fontos, mert HÁTHA találunk rajta valami sebezhetőséget, jé, találtunk!"), de itt most mintha abból indultak volna ki, hogy csináljuk meg ugyanazt, és kész. És ezért azt sem gondolták végig, hogy van-e értelme térképnek (eleve mindenki hiperűrugrásokat hajt végre, ahelyett, hogy bármi alapján tájékozódna, ergo még csak a film belső logikájával sincs összhangban), mert akár mondhatták volna azt is, hogy Luke tartózkodási helyének koordinátáit tartalmazza a droid. Sok minden tudománytalan hülyeségen túl tudom tenni maga, de borzasztóan zavar, amikor ennyire kilóg a lóláb, hogy csak egy mesterséges funkciót tölt be a forgatókönyvben valami.

Driver: nem vártam Darth Vader figurát, sőt, ez a fajta kettősség még jó is benne, de Driver megjelenésében szerintem semmi gonosz nincs. Egy aranyos, nagy mamlasz - és ha jól emlékszem, az igazán pszichopata megnyilvánulásait mind maszkban követte el. Mintha alkotók is arra játszottak volna, hogy maszk=gonosz, maszk nélkül = jófej. (Egyébként magával a figurával sem voltam megelégedve, de ez már más tészta.)

Argus_ 2015.12.24. 12:40:42

Még a fenti vitához szólnék. ... Szal nekem inkább úgy tűnik, hogy besértődtél azon, hogy az egyik fickó - akit kitiltottál - egy tök másik blogon beszólt a poszternek, aki vagy azonos veled (egy másik nicked) vagy barátod az illető. És aztán itt álltál rajta bosszút, azzal, hogy kivágtad innen.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 12:47:16

@STIRLITZ: Leírom akkor negyedszerre is: azért, mert a kommentszekció nem reklámfelület. Akkor sem, amikor az HBO küld ide fake kommentelőket, hogy reklámozzák a szolgáltatásukat (volt ilyen is), akkor sem, amikor valaki pénisznövelőt akar népszerűsíteni, és akkor sem, ha valaki egy témába vágó blogot szeretne reklámozni. Taplóság, hogy másnak van egy felülete, és azt én az ő beleegyezése nélkül eltérítem a saját reklámcéljaimra, ebben elég nagy konszenzus van a blogok körében. (Az pedig különösen is undorító, amikor valakinek van 19 kommentje, és abból 17-ben magát reklámozza máshol.) De pl a Mafab linket is azért látod a posztok végén, mert rákérdeztünk, hogy mit kell tenni, hogy a posztjaink kikerüljenek hozzájuk, ők ezt kérték, és kész. Nem az van, hogy mi bebaszkodjuk a linkjeinket oda a kommentek közé, ők pedig a sajátjaikat ide.

Még egyszer utoljára: ha a véleményét szeretné megosztani, ossza meg nyugodtan, mondom, akár ctrl+c, ctrl+v-zze ki, a link úgyis ott van a nickje mellett, ergo akit érdekel, át fog kattintani, és egyébként akikkel megvan beszélve, azoknak az oldala reklámozva is van oldaldobozban. Ezek után szerinted ki a kicsinyes? Én, vagy az, aki azon vág ki hisztit, hogy a konkrét átkattintható linkje nem szerepel és nincs plusz 3 kattintása a szarjára?

Az meg miért kéne érdekeljen, hogy én reklámozhatok náluk? Ha én most átmegyek hozzád, és odaszarok a nappali közepére, hozzátéve, hogy te is nyugodtan tedd meg nálam, az oké, vagy jobb lenne, ha inkább egyikünk sem tenné meg? Vagy esetleg előre megkérdeznélek, hogy amúgy részedről ez okés-e?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 13:10:40

@Sir lovag: Figyelj, döntsd már el, hogy akkor most azért van, mert
a) egy kicsinyes, idegbeteg köcsög vagyok
b) sajnálom másoktól a sikert
c) megsértődtem a haverom miatt, aki valójában én vagyok.

Mert ez így egyelőre rohadt kínos, hogy kommentről kommentre mást képzeltek el, hogy fogást találjatok rajtam. De egyébként bírom, hogy a haverod, aki mások sikerét osztja, azzal jön, hogy én sajnálom másoktól a sikert, te pedig, aki a haverod seggét jössz védeni ide, azzal jössz ide, hogy én biztosan besértődtem, mert beszólt egy haveromnak. Ne mindig csak magatokból tessék kiindulni. ;)

arsenal71 2015.12.24. 14:14:02

A film szerintem úgy rossz, ahogy van. Az első három rész után abba kellett volna hagyni. Erőltetik a pénzért, húzzák le róla a bőröket, csak mert az ember olyan, hogy reménykedik legendájának újra megélésében. Unalmas, értelmetlenül vérengző átlagos akciófilm.
Kár érte. Legalább Fordot jól megfizették, miután nagyon kedvelem a fickót, ezért örülök neki. Remélem az Indiana 5 jobban sikerül.

Argus_ 2015.12.24. 14:36:57

@danialves: Ugye tudod, hogy üldözési mániás klinikai eset vagy. Mindenkit osztasz, és szerinted mindenki aki kritizál téged - és eljárásodat - az a másik haverja. Meg persze mindenki összefog ellened mi?

Amúgy eldöntöttem leginkább az a) eset vagy: "egy kicsinyes, idegbeteg pöcs"

És most jön, hogy engem is kitiltasz? Terjed ám amúgy a híred! :-)DDD

STIRLITZ 2015.12.24. 14:50:35

@danialves: Hát nem vagy egy lángelme, ha nem derült ki számodra, hogy nem régiben regisztrált és most indult a blogjuk is. Nyilván még csak 18-20 vagy tököm tudja mennyi kommentje van, ha egyszer pár napja van fenn a blog rendszerében (ezen a néven legalábbis). Te úgy születtél, hogy egyből 1000 kommentről indultál? :-) Ami meg azt illeti, hogy a kezdeti kommentjei mind a blogját segítik, .... mert te aztán tutira nem így kezdted mi?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 15:32:25

@Sir lovag: Hát igen, üldözési mániás vagyok, hogy feltételezni merek valami kapcsolatot aközött a 3 ember között, akik közül az egyik egy közös blogról beszél, a harmadik pedig történetesen név szerint ismeri a másik kettőt. :D Egyébként meg üldözési mánia kapcsán is csak azt tudom mondani, hogy nem magadból kéne kiindulni, Mr. "Bosszúbóltiltottadkiahaveromat"

Viszont a jövőbe látó képességed jó, most tőled is elköszönünk.

" Terjed ám amúgy a híred! "
Ez azt jelenti, hogy van még nálatok ilyen 0 posztos pszeudo-szerkesztő/reklámnick, akit várhatok ide picsogni?

@STIRLITZ: Hát már bocsi, de inkább te nem vagy egy lángelme, ha ennyit fogtál fel a kommentemből... Most az egy dolog, hogy a 95%-a elment a füled mellett, de szemmel láthatóan még azt az egy megjegyzést sem értetted meg, amire reagáltál.

Egyébként meg rákattintasz a profilomra, visszalapozol az első kommentjeimig és megnézed, hogy hányat szenteltem a reklámozásra. És remélem, ha már eszerint az volt a leglényegesebb a számodra, hogy én hány kommenttel reklámoztam a blogomat, akkor ezzel sikerült is pontot tennem a kötözködésed végére.

STIRLITZ 2015.12.24. 21:07:43

@danialves: Egyet megígérhetek öreg, amit itt ma műveltél, emberek kitiltásával, annak lesz böjtje. Egy pitiáner senki vagy és én esküszöm MINDENT elkövetek, hogy a létező összes helyen a rossz híredet keltsem. Minden alkalmat megragadok, hogy danialvest és fos blogját a smokingbarrels lehúzzam. Egy szar alak vagy. Okádék. És most kitilthatsz engem is te hulladék!

Fritz Gerlich 2015.12.24. 21:19:13

@danialves: Hát tudod, ... végigkísértem a műsorodat danialves. És én is azt gondolom, hogy egy piti kis szarcsimbók vagy ezzel a kitiltás mániáddal! Pedig amúgy jó kis blog volnátok. De amit itt elővezettél elvette a kedvemet a Smoking Barrelstől. Amúgy is csak azért "tévedtem ide" hogy elolvassam, amit hallottam, de hogy jó híredet én sem keltem az biztos! Gratula. Érted a módját, hogy hogyan húzd le le megad a WC -n! :DDDD

STIRLITZ 2015.12.24. 21:20:30

@Fritz Gerlich: Vigyázz, mert téged is kitilt a kis minidiktátor főcenzor! :-)))))))

Aldou Raine 2015.12.24. 21:22:56

Jó gyerek vagy danialves! Kitiltókirály! Így fogunk nevezni! Muhahaha!!!!!!!!

Filmelemző_ · filmelemzoiro.blog.hu 2015.12.24. 22:13:55

@danialves: Én nem vagyok "0 posztos pszeudo-szerkesztő" de véletlenül kedvelem a Filmworlds írásait. És biztosra veszem, hogy semmiféle visszaélési szándék nincs bennük, hogy a szánalmas kis blogodra tegyenek ki egy kurva linket. Te viszont tényleg levizsgáztál kicsinyességből!

Harmat Árpád Péter · http://tortenelemcikkek.hu/ 2015.12.24. 22:29:40

Köszönöm a kiállást értem! Tényleg kár volt azt a vacak linket kitenni! De legalább most kiélhette magát a kisgyerek! :-)

AldoWinnfield 2015.12.24. 22:47:33

Micsoda 'parasztlázadás" van itt. Minden szart elkerülhetett volna a kedves első linkelő, ha éppenséggel ír egy emailt, vagy jelzi kommentben, hogy esetleg cserélhetnénk linket, vagy bármi más módon reklámozhatnánk a másik oldalán. Aztán a blog szerkesztője, szerkesztői vagy leokézzák a szándékot, vagy sem. Azon viszont kár meglepődni, hogy egy láthatóan csak a linkért megírt hozzászólást törölnek a szerkesztők. Nem csak itt van így alkalomadtán, hanem ezer meg egy másik oldalon is. Ezért kár bárkit is elővenni. Jó tíz éve én is helyeztem el minden írásomról linket más oldalakon, port.hu, filmkatalógus stb. Van, ahol engedték, van, ahol rövid úton kivágtak a fenébe. Nem hőbörögtem, ilyen a popszakma. Ha én csibész módon más oldalát akarom használni a saját posztom népszerűsítésére, akkor el kell viselnem azt is, hogy ha az illetőnek ez nem tetszik. Egyébként a link törlése után még mindig meg lehetett volna ezt beszélni normális hangnemben is, ez a hívom a haverokat(vagy a blog.hu-s további regisztrációkat), mindenkit elküldök a f@szba stílus viszont nem működik. (Nem csak itt, máshol sem, előbb-utóbb pofon lesz a vége...) Külön öröm, hogy mindezt szentesete napján csináljátok, és mindez csak azért fura, mert amúgy a hírhedt új blog írásai tényleg nem rosszak, maguktól is megtalálnák a közönségüket néhány indexes vagy index2-es kiemelés, kis facebookos hirdetés után. Külön öröm, hogy a bevezetőben le van írva, hogy a(z egyik?) posztoló történelem tanár, remélem a diákjaihoz sokkal több türelemmel és kitartással közelít, s nem megy át hasonló üzemmódba egy-egy rosszabb diák láttán, mint amit itt előadott. Bízva a nyugodtabb, kulturáltabb folytatásban kívánok boldog karácsonyt a hőbörgőknek. AldoWinnfield, a Smoking Barrels egy másik írója

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 23:29:26

@STIRLITZ: Kurvára rettegek egy olyan kis senkitől, aki abban éli ki magát, hogy az interneten játszik igazságosztót. Ha ez a reakció arra, hogy nem sikerült rám bizonyítanod, mekkora álszent vagyok, inkább te vizsgáztál le pitiánerségből, de rohadtul.
Azért majd fentebb Aldo kommentjének adj egy lehetőséget, hátha ő képes lesz a fejedbe verni azt, ami nekem nem sikerült.

Editor_ 2015.12.24. 23:41:15

@AldoWinnfield: Már ne is haragudj, de a "mindenkit elküld a faszba" éppen hogy a drága piti haverodra volt igaz. És eleve ő kezdte a bunkózást! De híre ment mennyire piti kis szarházi. Erről itt sokan gondoskodtak már!

Editor_ 2015.12.24. 23:42:25

Danialves. Gerinctelen kis senki! És 500 blogger is jöhet ide, mind így gondoljuk majd.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.24. 23:43:38

@köznapló: Inkább mennétek annak a szerencsétlennek a blogját olvasni ennyien, máris nem kéne sehol reklámoznia. ;)

Harmat Árpád 2015.12.24. 23:46:13

@AldoWinnfield: A tanári mivoltomhoz semmi közöd barátom. Majd épp te fogod megmondani mi a dolga egy tanárnak, amikor azt sem látod, hogy mi folyik saját blogodon! Danialves kezdte itt a szarkavarást. Aztán mindenre az volt a válasza hogy sorra kitiltott mindenkit! Ez valahogy nem tűnt fel? És mindez azért, mert megjelent ezen a blogon egy link. Nagy kár volt, mert szánalmasak vagytok tényleg. Én ezzel lezárom az ügyet, de gerinctelen és kicsinyes volt az egész.

AldoWinnfield 2015.12.24. 23:49:59

@köznapló: Totál lényegtelen, hogy ki mit kezdett, meg mit nem kezdett. Az egész szituáció nagyon vicces, ahogy áramlotok ide, mint valami feldühödött csürhe. :D Mindezt némi kis internetes vita miatt, ami lehet, hogy nem volt túl szép és épületes, de minden nap megtörténik. Amúgy valami szekta vagytok, és véditek a főnököt, vagy mi van? :)

Harmat Árpád 2015.12.24. 23:51:29

Ez a módszer? Sorra kitiltjátok azokat akikkel vitáztok?

AldoWinnfield 2015.12.24. 23:54:40

@Harmat Árpád: Ha nincs semmi közöm hozzá, akkor miért írod ki a blogodra? Arra a blogra, amit éppen ide linkeltél, hogy az emberek odakattintsanak? Nem érzel ebben némi ellentmondást? A 'blogomon" /ami egyébként nem az enyém, mindössze írok rá/ pedig semmi különös nem folyt addig, amíg mindenki betartotta az internetezés kimondatlan szabályait. Írtam már: vannak helyek, ahol megengedik a linkelést és a reklámozást, vannak, ahol nem. A Smoking Barrelsnél most Danialves úgy döntött, hogy nem engedi. Normális esetben itt lezárulna a történet. Ez most egy kirívó eset. Te tudod, hogy érdemes-e továbbra is ide uszítani a haverokat, vagy a további különféle regisztrációidat, mi megleszünk szerintem nélkületek.

Nietzsche_ 2015.12.24. 23:55:20

Na én vagyok az utolsó! A lényeg: szívből remélem és kívánom, hogy a blogotok mélyrepülésbe kezdjen olvasottság terén! Mi ezen leszünk és ha bármit tehetünk azért, hogy ez a rohadék, mocsok kis szarházi minimális megbecsülést se kapjon a neten, azt megtesszük!

AldoWinnfield 2015.12.24. 23:56:19

@Harmat Árpád: A normális vitakultúrával rendelkezőket, illetve akik értelmesen megfogalmazzák a gondolataikat, és lehet velük konstruktívan vitázni nem tiltjuk ki. A hívom a haverokat és 'többen leszünk, beégetünk" taktika egyikbe sem tartozik bele.

Harmat Árpád 2015.12.24. 23:58:22

Az oldalatok linkje egyébként azért van kint a filmsworld -ön, mert a mi célunk nem mások meghurcolása, hanem a filmek szeretete. És nálatok vannak jó elemzések. Ez is biznyítja, ho nem volt bennem rossz szándék, mikor kitettem az a nyamvadt linket.

AldoWinnfield 2015.12.24. 23:58:26

@Filantrop: Boldog karácsonyt neked is! :)

Harmat Árpád 2015.12.25. 00:02:05

Haverokat nem hívtam. Ha hiszed, ha nem de nem a stílusom. Viszont van egy pár blog, akikkel kapcsolatban vagyunk egy ideje a történelem-politika témakörben. És hát híre ment a "kitiltósdinak". A politikai blogok világában gyorsan terjed az ilyesmi.

Visszatérve az alapkonfliktusra: rosszul kezelte a barátod. Nekem meg kár volt feltételezni, hogy ez nem fog gondot okozni számotokra. Naiv voltam elismerem. De ami utána jött, ... az azért túlzásnak tűnik.

AldoWinnfield 2015.12.25. 00:02:19

@Harmat Árpád: Ahhoz képest, hogy a célotok nem mások meghurcolása, elég sok fenyegetést kaptunk a mai nap. Így le leszünk járatva, meg hasonlók... És ez még akkor is kemény, ha igazságtalanul lett letiltva a link. Vagy a kommentelők. Biztos, hogy mind a két félnek van némi igaza. Remélem le tudjuk zárni végre a témát. Sok sikert a blogoláshoz!

AldoWinnfield 2015.12.25. 00:04:09

@Harmat Árpád: Egyetértünk, volt benne némi túlzás. Béke?

Harmat Árpád 2015.12.25. 00:06:01

Voltak túlzások. De a politikai bloggerek ilyenek! :-) Legyen béke! Elfogadom! Oké! Kellemes Ünnepeket Kívánok Nektek!

Harmat Árpád 2015.12.25. 00:13:13

Kár volt ezt az egészet épp karácsonykor csinálni. Én a magam részéről EZT tényleg sajnálom! Sziasztok!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.25. 00:42:35

@Harmat Árpád: Ha kint van valahol az oldalunk linkje, mi is ki szoktuk tenni cserébe ide oldalra, ha tudunk róla. Ez így korrekt, a reklám nekünk sem jár úgy, hogy nem adunk valamit cserébe. (Már persze ha ez aktuális még, és nem lejáratni akarsz végül. )
És szerintem nyugodtan dobj egy emailt azoknak is a linkcseréről, akik még kint vannak ott, gondolom, nem mindegyikük tud erről.

Harmat Árpád 2015.12.25. 10:12:51

@danialves: Kint van a linketek, mert jók vagytok. (Sok elemzésetek tetszik.) Cserébe semmit nem várunk.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.25. 12:56:45

@Harmat Árpád: Ettől még én ezt így tartom korrektnek, szóval kitettem. :)

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.12.26. 16:17:02

Sötét erők offtopicolnak itten nagyban. :D
Inkább arról beszéljetek, hogy a Power kritikájára mutató link erre a bejegyzésre mutat!

K.Leslee 2015.12.26. 20:29:42

Az onismetlest leszamitva szerintem eleg nezhetore sikerult ez(7/10 nalam is).
Bar a terkepes resszel nem ertek egyet. Eleve azt gondolom hogy a terkep angolul egy sokkal tagabb fogalmat takar es mivel az univerzum eleg nagy elegge indokoltnak tartom a terkep szuksegesseget akkora tavolsagokhoz mint amik a Star Wars univerzumban vannak. Hiaba ugrasz fenyeveket az urhajoddal, ha nem tudod melyik iranyba kell ugrani. Szoval a terkepet itt nem ugy kell erteni mint a Foldi terkepeket. Azt sem mondta senki hogy egy bolygo pontos pozicioja egy mondatban elfer(ezt teljesseggel ketlem).

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.27. 01:05:25

@K.Leslee: Azért szerintem a térkép vizuális megjelenítése nem sok kétséget hagyott afelől, hogy JJ mire is gondol. ;)

"Hiaba ugrasz fenyeveket az urhajoddal, ha nem tudod melyik iranyba kell ugrani."
Pontosan, ezért kell mondjuk egy koordináta, de "térkép", kijelölt útvonallal, ahogy azt a projekción is láttuk, nettó hülyeség. Egyébként meg miért ne férne bele egy mondatba? A koordináta egy viszonyrendszer egy pontja, ugyanúgy meg lehet adni egy bolygó helyzetét is két koordinátával, csak nem északhoz meg délhez viszonyítod, hanem mondjuk a galaxis középpontjához.

De neked is mondom, nem a konkrét hülyeség basz fel, mert ez végül is egy sík egyszerű mese, hanem, hogy ennyire lusták voltak gondolkodni a nagy másolásban...

K.Leslee 2015.12.27. 10:14:45

@danialves: terkepen is meg lehet jeleniteni ugyanazt az informaciot, azt meg ne rojuk fel hibanak hogy a Star Wars univerzumban nem koordinatak alapjan tajekozodnak.
A masolas viszont engem is idegesitett, bar en szerencsesebb voltam ebbol a szempontbol mert regen lattam a Star Wars-t.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.27. 10:53:01

@K.Leslee: Meg lehet, de az akkor sem lesz több egy koordináta vizuális reprezentációjánál, és nem kell mindenféle útvonalakat rajzolgatni. Azért azt ne mondd már, hogy az űrben csak ilyen jack sparrow-i módon lehet eljutni bolygókhoz, hogy "fordulj a wookie alakú sziklánál jobbra és menj északnak 10 parszeket"... És komolyan nem zavar senkit, hogy 6 részen keresztül a legtitkosabb bolygókra (Dagobah stb.) is eljutottak bemondás alapján, de most hirtelen térképet kell rajzolni hozzá?

AldoWinnfield 2015.12.27. 13:02:33

@danialves: Úristen, ezen ennyit szőrözni... :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.12.27. 13:15:11

@AldoWinnfield: Ja hogy még az én kurvaanyám, hogy mindenki mélyreható elemzéseket gyárt a posztom egy megjegyzéséből. :D

Scorpion82 2016.01.27. 15:55:27

@REMY: Szerintem Kylo Ren az eddigi legjobb gonosz a SW univerzumban. Illetve az lesz, ha kibontják a karaktert, és nem papírmasésodik el.
Darth Maul és Vader biorobotok voltak, Dooku grófnak kevés szerepe volt.

Bright side of life 2016.12.18. 09:36:20

Ismét Karácsony közeledik. Nem akarjátok folytatni a cicaharcot? Istenien szórakoztam, sokkal jobb volt, mint a posztbeli film.:)
A folytatásból esetleg az is kiderülhetne, hogy maga a catfight volt a konkurens blog reklámja... 'Luke, én vagyok az apád!'

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.18. 10:21:15

@Bright side of life: Ja hát ez még bőven folytatódott máshol, mert egy-két minionhoz még nem jutott el rögtön a parancs.
süti beállítások módosítása