Tudtam előre, hogy milyen fajta filmre számíthatok a Köpök a sírodra esetében, ami alapján két végletet tudtam elképzelni. Az igazi bűnös élvezetet, mint például az Eden Lake, vagy egy teljesen nézhetetlen, vérlázítóan béna színvonalat. Előzetes számításaim csak félig-meddig igazolódtak be, ugyanis egy gyenge közepesnek tartom Steven R. Monroe filmjét, azonban a kifejezetten gyenge színvonaltól már csak nagyon kevés választja el.
A fiatal írólány (Sarah Butler) épp egy új regényen dolgozik, de a jó munkához úgy érzi, hogy szüksége van a környezetváltozásra. Éppen ezért kibérel egy kietlen környéken fekvő kunyhót. Útja során kisebb összetűzésbe keveredik pár helyi bunkóval, akik később bosszúból betörnek a lányhoz, hogy aztán mindenféle lelki és fizikai tortúrának vessék alá. Pechjükre azonban a lány élve el tud menekülni, így a suhancok ereiben megfagy a vér, pedig ekkor még nem is tudják, hogy a főhősnő mindenre elszántan és bosszúszomjasan készül visszatérni a környékre.
A helyzet az, hogy nem az erőszak miatt nem tetszett ez a film. A fő problémám a szereplők természetellenes gondolkodásával volt, illetve azzal, hogy a szituációk teljes mértékben mellőzik a valóságot. És itt most nem a megbotránkoztatónak szánt jelenetekre gondolok, mert elvégre egy horror-thrillerről van szó. Kezdem azzal, hogy a főszereplő női karakter egy meggondolatlan kis hülye liba, aki lazán az orrára köti egy látszólag nem százas pasikból álló idegen társaságnak, hogy egyedül fog időzni az ösvény mentén található kunyhóban. Teljesen azonosulhatatlan a főhősnő, ettől függetlenül némiképp így is megrendítő a betöréses, erőszakolós jelenet, de láttunk már ennél durvábbat is. A vandálok stílusa és cselekedetei úgyszintén némi fejtörésre adnak okot. Hiba lenne homokba dugni a fejemet és azt mondani, hogy ilyen a valóságban úgysincsen, de sajnos van, csak nem pont így. A forgatókönyvírók abszolút végletekben gondolkoztak, cél a minél nagyobb hatás és közfelháborodás elérése. És jól tudjuk, hogy az ilyen alkotók többségénél a tartalom az csak egy sokadrangú dolog a megbotránkoztató öncélúskodás után.
Nem akarok teljesen unfair lenni, ezért elmondom, hogy akadnak kifejezetten érdekes és fogcsikorgató kínzások a filmben. Ezeket ugyan nem jó nézni, de itt legalább tudott újítani a Köpök a sírodra, ami azért elég erősen követi az olyan darabok nyomdokait, mint az Eden Lake vagy az Utolsó ház balra (ráadásul a 2010-es változat is egy remake). Az általam magasztalt és nagyra tartott Eden Lake sem fedi le feltétlenül a valóságot, de mégis sikerült érdekes karaktereket felvonultatnia, elgondolkodtatnia a nézőt, valamiféle tartalmat közölni, de Monroe filmjében ezek az összetevők mind mellőzve vannak. Az torz képet kapott karaktereket nem meglepő módon katasztrofálisan alakítják a színészek, emellett a vágás is hihetetlenül pocsék, olyannyira, hogy gyakran alig lehet az eseményeket követni.
Ivós összejövetel esetén még akár jó választás is lehet ez a film. Talán akkor működik igazán, ha az ember egy percig sem veszi komolyan. Vagy ha másért nem, a párját ritkítóan szar magyar szinkron miatt érdemes megnézni.
5/10
A Köpök a sírodra teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán.