Transformers: A kihalás kora / Transformers: Age of Extinction (2014)
2014. június 25. írta: danialves

Transformers: A kihalás kora / Transformers: Age of Extinction (2014)

tran3.jpgSzemély szerint soha nem értettem, hogyan lehet a Transformers-sorozatot és rajta keresztül Bayt a látványfilmek csúcsaként emlegetni, amikor éves szinten is jönnek ki látványosabb, szórakoztatóbb és sallangmentesebb produkciók ezeknél. Azonban az a helyzet, hogy ez a reklám termékbemutató alkotás végre egy kicsit úgy néz ki, ahogy egy tisztességes blockbusternek illene. De csak egy kicsit.

5 év telt el Chicago óta, és a transformerek eltűntek a világ szeme elől. Nem kis emberi segítséggel, ugyanis a CIA új vezetője (Kelsey Grammer) halálosztagával szabályosan vadászik az autobotokra. Méghozzá azért, hogy a techmágnás Joshua Joyce (Stanley Tucci) saját alakváltókat hozhasson létre a beolvasztásukkal. Ugyanakkor ebben nincs egyedül, hanem korábban ismeretlen idegen erő áll mögötte. Optimus Prime mindenesetre sikeresen átvészelte ezt az 5 évet, egészen addig, amíg a barkácsmester Cade Yeager (Mark Wahlberg) garázsában nem köt ki ócskavasként. Ezzel viszont egy olyan harc kezdődik meg, amely nem csak az autobotok létét veszélyezteti, hanem (szokás szerint) az emberekét is.

Pont Michael Bayről gondoltam volna utoljára, hogy képes fejlődni, azonban az első részhez képest is egyértelműen látszik részéről az előrelépés. A kapkodó snittek, agyonvágott és semmit nem mutató zúzás helyét impozáns hosszú beállítások és egészen követhető akciók váltották fel. A maratoni játékidő során ráadásul nem fukarkodtak változatos helyszíneket és szituációkat használni, mindezt Jablonsky pazar zenéjével aláfestve pedig már kifejezetten lenyűgöző az élmény, és sok helyen már egészen a Pacific Rim önfeledt hangulatát idézi.

Egészen addig, amíg valaki ki nem nyitja a száját. Ehren Kruger forgatókönyvíró dialógusai esetében ugyanis kétféle verzió képzelhető el: hősei vagy hatásvadász, világmegváltónak képzelt gondolatokat pufogtatnak, vagy a harci cselekmények óvodás szintű kommentálását hallhatjuk. (Komolyan mondom, ha két transformerekkel játszó 5 évest vágnak a hangsávra, nem lett volna különbség.) A szkript összességében is inkább az előző részek túlnyújtott és dinamikátlan jellegét idézi, jó pár felesleges karakterrel és túlbonyolított sztorival (és még kissé a Pókember 2. franchise-építése is megjelenik), de hála a sok akciónak, ez a reklám termékbemutató mű talán nem ül le annyira, mint rendre a korábbiak.

transformers-age-of-extinction-mark-wahlberg-636-380.jpgA nevetséges lassítások maradtak viszont, mint ahogy az is meglátszik jó néhány effekten, hogy az előző részhez képest 30 millió dollárral kevesebből kellett volna látványosabbra kihozni őket. (Amúgy nagyon vagy nagyon szarrágó dolog egy részenként 1 milliárdot tejelő franchise-nál még le is csökkenteni a büdzsét?) Az akciójelenetek logikája is hagy némi kívánnivalót maga után (a kedvencem, amikor 4 ember túl nehéz egy liftnek, majd kb. rögtön a következő snittben látni, hogy a lift egyébként 9 személyt és 680 kg-ot bír el), Michael Bay pedig valószínűleg ismét az ágyából castingolt egy színészi antitalentumot női főszereplőnek. Viszont "karakterek" (=szereplők 0-1 db jellemvonással) terén a történetnek jót tett Sam Witwicky (és családja) kikukázása, egyrészt Mark Wahlberg valódi akciósztárként viszi a hátán a filmet, másrészt az öncélú humorizálás is kissé visszaszorul ennek köszönhetően. (Bár néhány kínos kliséviccet így is láthatunk lánya pasijával.)

A legújabb Transformers tehát sok szempontból előrelépés, megkockáztatom, akár még a sorozat legjobbja is, és az év egyik legkirályabb blockbustere eddig. Csak amennyiszer lenyűgözött, legalább annyiszor temettem az arcom a tenyerembe, és az Arénától a Keletiig valószínűleg többet gondolkodtunk Lisztessel rajta (és sajnos nem a jó értelemben), mint az ezt alkotók összesen. Ez pedig ha nem is teszi teljesen élvezhetetlenné, továbbra is minimum bosszantó.

7/10

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr396415839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.06.26. 09:41:10

"Komolyan mondom, ha két transformerekkel játszó 5 évest vágnak a hangsávra, nem lett volna különbség."

Ez jó :) Szerintem lehet, hogy jobb is lett volna. Amúgy meg pont ezért a Dinobotok a legjobb karakterek, mert nem szólalnak meg :)

Borenbukk 2014.06.26. 15:27:06

En mar nagyon regen mondogatom az ismeroseimnek, hogy szerintem Hollywoodot titokban egy csapat 6 eves kiskolyok iranyitja es az osszes producer meg rendezo csak stroman.

gizmo26 2014.06.26. 17:22:47

Hát az biztos hogy 6 éves kisgyerekeknek csinálják, de a bevételi statisztikák alapján utólag nyilvánvaló lesz, hogy már sok felnőtt is ezen az értelmi szinten van.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.06.26. 20:09:20

@lisztes: A rajzfilmben beszéltek a dinobotok, legalábbis Grimlocknak ilyen tarzanos, E/3 beszédstílusa volt, ha jól emlékszem.

Dr_utcai_arcos 2014.06.26. 20:14:11

@Borenbukk: @gizmo26: Miranda Priestly: We have all the published Harry Potter books. The twins want to know what happens next.
Andy Sachs: [realizing with dread] You want the unpublished manuscript.
Miranda Priestly: [baiting] Well, we know everyone in publishing, so it shouldn't be a problem should it? And you can do anything. Right? :DDD

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2014.06.26. 20:21:47

Hát nem tudom... 1000ből egyszer értek egyet az index hivatalos kritikájával, de most tökéletesen: ez egy nézhetetlen fos lett. Többen kimentek a kétharmadánál a moziból... És én is nagyon fontolgattam.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.26. 21:15:30

@Borenbukk: @ájjeliszekrény: @Dr_utcai_arcos: Csak hogy lássátok, mekkora látnok voltam a tavaly április 1-jei tréfával:
smokingbarrels.blog.hu/2013/04/01/filmhirek_iden_szinte_nem_lesznek_szar_filmek
"A direktort az keserítette el véglegesen, hogy bár ezúttal már általános iskolásokhoz fordult a szkript megíratásának céljával, a gyerekek csak minimálisan érettebb munkát szállítottak le, mint Ehren Kruger legutóbb."

És lőn.

Dr_utcai_arcos 2014.06.26. 21:36:32

@danialves: Ó, én már most tudom, hogy nekem akkor nagyon fog tetszeni :). ( De mint mittudomén ki kolléga rámvilágított én egy beteg f.. vagyok :DDDD).

Nyílméregbéka 2014.06.26. 21:57:44

Istenem de kínosan szar egy film volt ez. Egy óra után, már csak a végét vártam, és tízpercenként néztem rá az órára, mikor lesz vége a szenvedésemnek. Ekkora egy kliséhalmazt, nem hiszem el! Bay még John Wootól is lopott rendesen, pl mikor az Ál/Árc lassítva lobogó hosszú fekete kabátjába bújtatta a CIA-s fazont. A színészi alakítások borzalmasak voltak, a szöveg meg egyszerűen botrányos, az óvodás szintet sem ütik meg a dialógusok, Walhberg árnyéka önmagának, Stanly Tucci, meg valami őrült Steve Jobs féle figurát próbált hozni, de szánalmasra sikeredett. Jack Reynornál gyengébb alakítást nem láttam mostanában, Marky Mark lányát "játszó" HP meg majdnem olyan szar volt, mint a harmadik részben Sialöböf barátnője, csaknem olyan üres bamba volt tekintete mint annak. A végére még szavakat sem találok annyira ostoba, myálas szarkupac volt. SPOILER: Hangosan felröhögtem mikor Optimus fővezér kijelentette, hogy megvédi a földet a tervezőktől, ha ártani mernek nekünk megkeresi őket bla, bla... mikor pont le sem szarták a földet, ha nem szöknek meg, egyszerűen elment volna az űrhajó és sosem hallunk többet felőle... :D SPOILER OFF Alul múlta magát a mester alaposan, erre a produkcióra én egy 4/10-et adok.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.26. 22:27:35

@Nyílméregbéka: Alulmúlta magát? :D Te láttad az első hármat? Ugyanilyen nyálas klisékupacok voltak szar színészekkel, csak azokban még az akciókat sem láttad rendesen.
A második rész szintjét már eleve azzal megugrotta, hogy hiányoztak a fingó robotok, Sam szülei meg Transformers-mennyország.

Tényleg tudom ajánlani, hogy ülj neki egy újranézésnek, én csak az elsőt mertem megkockáztatni, de amire úgy emlékeztem, hogy "milyen fasza akciófilm volt", a kétharmadánál már át akartam pörgetni.

Advanced Flight 2014.06.26. 22:27:59

@Hooshee: én már a legelső rész (anno 2007) felénél erően fontolgattam, hogy kimegyek, és utólag őszintén bánom, hogy végül nem tettem meg (mentségemre szóljon, hogy nem egyedül voltam).

Nyílméregbéka 2014.06.26. 23:23:46

@danialves: Pont nemrég voltam kénytelen megnézni mind a hármat, a hugom gyerekeivel. Nálam azok, sorrendben 7-6-5/10 ez csak megkoronázta egy 4/10-zel. Ennyire rossz története, és párbeszédei még a harmadiknak sem voltak. Röhej ez a rész, nem tudok mást mondani, bár inkább sírhatnékom van, senki nem adja már vissza azt a három órát nekem az életmből.

Nyílméregbéka 2014.06.26. 23:36:48

Jut eszembe, volt némi termékelhelyezés a filmben :D Spoileres lehet!! A Pagani, a Lambo, Bugatti meg a Chevrolet jól fizethetett, a Red Bullról nem is beszélve! :))) Nem negatívumként hozom fel, csak eszembe jutott. Azért tolták az arcunkba rendesen a Bradeket.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.27. 00:11:09

@Nyílméregbéka: A kedvencem, amikor vágóképként a noname kínai ásványvizet itta a noname kínai színésznő. (Bár ott nyilván nagy dolog mindkettő, úgyhogy özönlenek is rá a kínaiak.)
De végül is ebből is látszik, hogy nem volt miből megfinanszírozni a filmet, úgyhogy teljesen indokolt volt , hogy csak 165 milla volt rá mondjuk 250 helyett... Engem feleennyire sem baszna fel ez a sok reklám, ha nem ilyen sóher geci lenne mellé a Paramount.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2014.06.27. 00:23:03

@danialves: Miért, a "véletlenül" szétguruló Bud Light, amit aztán véletlenül Marky gyorsan csapraver?

És hát újra kéne néznem, de szerintem a hongkongban száguldozó CIA ügynökök szerintem percenként váltogatták a Cadillacet és az Audit, de annyira nem érdekel hogy ezt még egyszer megnézzem :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.27. 00:28:42

@Hooshee: Azt legalább jól beleépítették a sztoriba, nem volt olyan öncélú, mint a többi. Talán a film egyetlen jó poénja is ott volt.

Egyébként nevezem a versenybe még az egyik lassított felvételt, ahol "véletlenül" pont egy hatalmas Victoria's Secret reklámos buszon dobták keresztül egymást a transformerek.

Nyílméregbéka 2014.06.27. 14:57:17

Az Apple is beszállt pár iMac-kel, de a Victoria's Secret az tényleg epic volt. :D

A transformers filmekben amúgy azt is bírom, ahogy Bay olyan lazán kezeli a földrajzot és dimenziókat, mint mikor a második részben a fél közelkeletet bejárták egy félórás harcban, Jordániától a piramisokig harcoltak, itt ebben a részben fél perc alatt költöztették Kínába egy egész gyárat, és fél óra alatt leautóztak Pekingből Hong-Kongba... :D Az, hogy tíz perc alatt kersztül-kasul bejártak egy kb. Budapest nagyságú űrhajót, ami persze hirtelen tizedakkora lett mikor elkezde Hong Kongot porszívózni, már szóra sem érdemes. :)

Randle Patrick McMurphy (törölt) 2014.06.27. 17:43:06

A Transformers 4(!) 7-es, de a Született gyilkosok 5,5. Aztahéccázát de szar ízlésed van!

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.27. 18:47:09

@Randle Patrick McMurphy: Én ugyanebből pont ellentétes következtetésre jutottam, de hátha segítesz megvilágítani, mi lehet ennek az oka.

Randle Patrick McMurphy (törölt) 2014.06.28. 01:36:29

@danialves: Tőlem kérdezed mi lehet annak az oka, hogy te a két film és a két általad hozzárendelt pontszám alapján úgy gondolod hogy király ízlésed van? Gondolom azért jutottál erre a következtetésre, mert hiszel az ízlésedben ami nem mellesleg szar.

Egyébként ha valaki foglalkozik a filmekkel (rendesen foglalkozik velük) mondjuk 0,5-1 évet, akkor jó esetben érezni fogja, hogy ez a két film a filmművészetnek tökéletesen a két végpontján áll. És nem, nem a Transformers van a 10 pontos oldalon.

Tehát azért két ilyen filmet egyáltalán egy kategóriába tenni, már elképesztő blődség, de te még ezen is túl teszel és Transformers-t másfél azaz 1,5 ponttal feljebb értékeled!

Dr_utcai_arcos 2014.06.28. 08:16:46

@Randle Patrick McMurphy: Kicsit hosszú lesz, elnézést érte!
"To fully understand poetry, we must first be fluent with its meter, rhyme and figures of speech, then ask two questions: 1) How artfully has the objective of the poem been rendered and 2) How important is that objective? Question 1 rates the poem's perfection; question 2 rates its importance. And once these questions have been answered, determining the poem's greatness becomes a relatively simple matter.
If the poem's score for perfection is plotted on the horizontal of a graph and its importance is plotted on the vertical, then calculating the total area of the poem yields the measure of its greatness.
A sonnet by Byron might score high on the vertical but only average on the horizontal. A Shakespearean sonnet, on the other hand, would score high both horizontally and vertically, yielding a massive total area, thereby revealing the poem to be truly great. As you proceed through the poetry in this book, practice this rating method. As your ability to evaluate poems in this matter grows, so will, so will your enjoyment and understanding of poetry." Szóval ha @danialves: skáláján nem egyeznek az általad megadott pontok, onnan automatikusan következik, hogy szar az ízlése? Touché!

Dr_utcai_arcos 2014.06.28. 08:17:51

@Dr_utcai_arcos: "I like Byron, I give him a 42 but I can't dance to it!"

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.28. 13:23:38

@Randle Patrick McMurphy: "ez a két film a filmművészetnek tökéletesen a két végpontján áll."
Gondolom azért jutottál erre a következtetésre, mert az ízlésed szar.
Innentől kezdve csak azt nem tudom, hogy mire fel nagy a pofád.

@Dr_utcai_arcos: Ez itt nem pontozás mikéntjéről szól (bár alapvetően sokak nem értenének egyet azzal, hogy én pl. az élményt pontozom, és nem a tartalmasságot, vagy akár vehetjük úgy is, hogy számomra a szórakoztatás is egy érték egy filmben), hanem arról, hogy ha valakinek tetszenek a Született gyilkosok-jellegű filmek, az kiváló táptalajt ad a sznobizmusának. Nyilván van sok ember, akik számára meg a Transformers 10/10, és fel vannak háborodva, hogy mi az, hogy nálam nem Bay a blockbusterek alfája és omegája, csak hát társadalmilag az nem elfogadott, hogy ilyen alapállásból állj neki észt osztani.

Dr_utcai_arcos 2014.06.28. 14:15:16

@danialves: Ez mindig is így volt és lesz. Alma vs körte. Mind a kettő másként finom, de lehet az almalistán 5/3 a körtelistán 5/4-től attól még lehet finomabb. Az elég furán venné ki magát, ha egy kevesebb mondanivalóval bíró film, nem indulhatna csak max 8-ról.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.28. 14:17:30

@Dr_utcai_arcos: Ettől még kurva sok embernek ez nem egyértelmű. Ld. a kommenteket a Doomsdaynél.

Randle Patrick McMurphy (törölt) 2014.06.28. 23:26:54

@Dr_utcai_arcos: Nem, nem azt mondom hogy minden film, mindenkinél a világon (azok közül aki látta azokat értelemszerűen) ugyannyi pontot kell hogy kapjon mint nálam. Csak olyan pontokat képes adni filmeknek hogy az alapján egyértelműen látszik egy jobb ízlésű embernek (aki egyben tapasztalt filmek terén) hogy szar az ízlése.

@danialves: "Gondolom azért jutottál erre a következtetésre, mert az ízlésed szar." Most neked tényleg ennyire fájt ez, hogy átmentél papagájba? Tudom hogy hiszel az ízlésedben, ezt már rég leírtam, nem kell ezt tovább hangoztatni. Most azért nagy a pofám mert leírtam hogy szerintem szar az ízlésed? Ja bocs, nem tudtam hogy nem bírod a negatív véleményeket. Bár, nem nekem kéne szégylenem magam, hanem inkább neked hogy úgy blogolsz, hogy közben nem bírod ha vki leírja hogy szar az ízlésed. Tudod a blognak ez a lényege, hogy leírod és vélemények érkeznek rá. Ha ezt nem bírod vezets titkos naplót, akkor nem fognak ilyen lelki fájdalmak érni. "Én pl. az élményt pontozom, és nem a tartalmasságot" Én is, pont ezért fura, hogy egy tizenkettő egy tucat robotos akciófilm, neked élményt jelent. "hanem arról, hogy ha valakinek tetszenek a Született gyilkosok-jellegű filmek, az kiváló táptalajt ad a sznobizmusának" De aranyos, már sznob is vagyok! És nyílván csak megjátszom hogy tetszett a film, mert amúgy ez csak arra kell nekem, hogy sznoboskodhassak a blogodon. Tök jó, hogy így megtudtad állapítani ezt, miután én csak annyit írtam hogy szerintem a Transformers hulladék, a Született gyilkosok meg király és hogy szerintem ha te ezt a két filmet egyáltalán egy lapra helyezed akkor szar az ízlésed. Látom amúgy fogalmad sincs a sznobizmusról, tudod azt hívhatjuk sznobnak aki mondjuk tartalmatlan álművészieskedő filmeket tart jónak, amelyek ált. egyáltalán nem szórakoztatóak és ált. egyáltalán nincsenek kapcsolatba a valósággal, de ő nem is ezért nézi, hanem hogy ez neki egy státuszszimbólum legyen hogy ő igen, ő ezt szereti, mert ő igényes. Én egyáltalán nem így vagyok ezzel a filmmel, meg ez amúgy sem egy sznobok körében elismert film, de mindegy. Egyébként ha már itt tartunk én részemről lezártnak is tekinteném a dolgot, mert alapból nem bírod az ellenkező véleményeket, ezért felesleges is írnom, ha tovább nyújtanánk, akkor meg úgyis csak papagájoskodnál, mert te annyira hiszel az ízlésedben, vagy támadásnak vennéd és ezért csak dobáloznál sárral mint például ez a sznobos okoskodásod.

osvathzoltan 2014.06.28. 23:30:59

amikor a mostani X-manust néztem előtte volt moziban a trailere, fizikai fájdalmat éreztem közben nagyon vadállatosch de már 2much2Händel

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.28. 23:40:29

@Randle Patrick McMurphy: Tudom, hogy a sznobok kissé nehezen fogják fel ezeket a dolgokat, szóval akkor elmagyarázom szájbarágósan, hátha úgy sikerül:

Nekem nem fájt ez, pusztán próbáltam röviden és tömören rávilágítani, hogy attól, hogy te ennyire nagyra vagy magadtól, éppenséggel a te ízlésed is pont annyit ér, mint az enyém. Persze mivel feltételezem, szerinted te vagy a filmes ízlés csúcsa, ezért ez neked papagájkodás, hogy esetleg valaki más szerint meg pont annak szar az ízlése, aki a Született gyilkosokat tartja nagyra.

"Tudod a blognak ez a lényege, hogy leírod és vélemények érkeznek rá. Ha ezt nem bírod vezets titkos naplót, akkor nem fognak ilyen lelki fájdalmak érni."
Tudod a kommentelésnek meg az a lényege, hogy leírod, és válaszok érkeznek rá. De amúgy tetszik, hogy engem ért lelki fájdalom, miközben éppen te hisztizel azon, hogy mekkora fasz vagyok, hogy reagáltam rád.
Én kérek elnézést, nem tudtam, hogy ez úgy működik, hogy te beugatsz valamit, és akkor erre nem szabad válaszolni.

"tudod azt hívhatjuk sznobnak aki mondjuk tartalmatlan álművészieskedő filmeket tart jónak, amelyek ált. egyáltalán nem szórakoztatóak és ált. egyáltalán nincsenek kapcsolatba a valósággal"
Ez pl. a Született gyilkosokra tökéletesen igaz (esetleg az utolsó nem feltétlenül), szóval nem látom a problémát eddig, azt pedig továbbra sem értem ebből kifolyólag, hogy mire fel ekkora az arcod.

"ez neki egy státuszszimbólum legyen hogy ő igen, ő ezt szereti, mert ő igényes"
Ezt pedig az eddigi kommentjeid tökéletesen alátámasztják, elvégre másról sem beszélsz végig, mint hogy milyen szar ízlésem van, bezzeg neked...

Szóval én részemről lezártnak tekinteném a dolgot, mivel ismét csak az derült ki, hogy a beképzelt észosztáson kívül sok mindenre nem vagy képes.

Randle Patrick McMurphy (törölt) 2014.06.29. 04:22:05

Oké, rosszul vettem ki, hogy fáj neked. De ez a sznobozás, meg a papagájoskodásod (nincs értelme százszor elmondani ugyanazt, vagy kérdezd meg hogy én hogy vélekedek erről a két filmről, miért az annyi és ez ennyi, mi alapján gondolom így stb-stb, vagy szard le és ne irogassál) tipikus harcos hozzállás. Attól hogy frontálisan fogalmaztam, mint ahogy te is tetted, a pofádos mondatodba (amit poén, mert én igaz nem támadásnak, de sértődésnek értelmeztem) én főleg a legelején nem azért írtam hogy ez süljön ki belőle. Egyszerűen úgy éreztem itt megkell szólalnom frontálisan, hogy legyen egy én ízlésem szerinti vélemény is. Ennyi. Ahogy ezeket kezeled az meg borzalmas...

Amúgy nem kell ilyen közhelyekkel élned, hogy "az én véleményem pont annyit ér mint a tiéd". Tudom, hogy nem ér többet az enyém, lehet az a probléma hogy nem tűzdeltem tele szerintemekkel a mondataimat. Ebben az esetben olvasd így: A Transformers 7, a NBK pedig 5,5. Ájj szerintem nagyon rossz ízlésed van. (tessék beletoltam egy szerintemet, ráadásul még nem is frontális, még mindig azt gondolod hogy én úgy gondolom hogy nekem többet ér a véleményem és enyém az atyaúristen ízlés?)

Az ízlésről meg annyit mondanék, hogy szerintem (Tessék már használom a kedvedért) filmes tapasztalttól, alapvető személyiség alapján, meg sok egyéb "behatás" alapján alakul ki hogy kinek milyen van. De ez azért nem azt jelenti hogy nem lehetne kijelenteni arra az emberre hogy rossz az ízlése aki az Álom.net-re 10 pontot ad, a Mechanikus narancsra meg 1-est. Vagy te erre azt mondanád hogy ez is csak egy vélemény és hogy teljesen helyén van hogy ilyen az ízlése, sőt egy normális ízléssel egy lapra tennéd? Ne kerteljünk, egy ilyen személynek rossz az ízlése. Nem egy olyan igazság ez, mint hogy 5+5 az 10, de ez is igazság. Egyébként van ízlésfejlődés, és szerintem egy ízlést le is lehet rombolni.

Randle Patrick McMurphy (törölt) 2014.06.29. 04:26:38

Amúgy mikor hisztiztem én? Idézzél már vmit, kiváncsian várom, vagy csak megint papagájkodtál?

A Született gyilkosokra meg rohadtul nem igaz amit írtam, lássál is ne csak nézzél!

"mivel ismét csak az derült ki, hogy a beképzelt észosztáson kívül sok mindenre nem vagy képes. " Ezt úgy mondod mintha százéve ismernél, pedig azt se tudod kivagyok... "Jaj fiam megint leszerepeltél!" - kb ilyen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.29. 08:15:20

Az első 40 perc nagyon fájdalmas volt. Az első 40 perc, nem is értem, hogy így a 4. filmhez minek kellenek még emberek?! Lehet nem lenne csak másfél óra, de mostanra már simán lehetne CSAK robikkal teli a film.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.29. 10:57:06

@Randle Patrick McMurphy: "Ahogy ezeket kezeled az meg borzalmas..."
Hát igen, leírtad, hogy szar az ízlésem, én pedig, hogy szerintem inkább neked szar, utóbbin te felháborodtál, milyen rosszul kezelem...

"vagy kérdezd meg hogy én hogy vélekedek erről a két filmről, miért az annyi és ez ennyi, mi alapján gondolom így stb-stb, vagy szard le és ne irogassál"
Pl. ezt eleve leírhattad volna, szóval nem tudom, ebben miért én vagyok megint a hibás. Indítottál egy ilyen "szar az ízlésed" szintű nagyarcú óvodás felkiáltással, és ezután még téged zavar, hogy ebből nem született vita azon felül, hogy szerintem meg neked szar.
Ha ennyire tisztában vagy a közhelyekkel, akkor pedig az is nyilvánvaló, hogy nem ízlésekről akartál kissé kifejtetlenül vitatkozni, hanem ez valamiféle bizonygatása akart lenni mind magadnak, mint a külvilágnak, hogy mekkora májer vagy.

"Vagy te erre azt mondanád hogy ez is csak egy vélemény és hogy teljesen helyén van hogy ilyen az ízlése, sőt egy normális ízléssel egy lapra tennéd?"
Nem tenném egy lapra, mint már kifejtettem, pl. a te ízlésed szerintem szar (figyelj oda kicsit). Ugyanakkor nem megyek oda minden szar ízlésű ember arcába beugatni, hogy mekkora egy hülye, mert egyrészt értelme nincs, eredménye sincs azon kívül, hogy ő meg visszaszól, hogy nekem szar, másrészt nekem az egom enélkül is jól érzi magát.

"Amúgy mikor hisztiztem én? Idézzél már vmit, kiváncsian várom, vagy csak megint papagájkodtál?"
vö.
"Ja bocs, nem tudtam hogy nem bírod a negatív véleményeket. Bár, nem nekem kéne szégylenem magam, hanem inkább neked hogy úgy blogolsz, hogy közben nem bírod ha vki leírja hogy szar az ízlésed. Tudod a blognak ez a lényege, hogy leírod és vélemények érkeznek rá. Ha ezt nem bírod vezets titkos naplót, akkor nem fognak ilyen lelki fájdalmak érni. "

Amúgy ha te rámondtad valakire, hogy hülye, szar az ízlése stb., akkor az hirtelen szerzői jogvédett lesz, és te már nem lehetsz hülye, nem szar az ízlésed stb., mert te mondtad előbb? (Bocs, még újra kell tanulnom ezeket a technikákat, kb. óvoda nagycsoport óta nem futottam össze velük.)

"Ezt úgy mondod mintha százéve ismernél, pedig azt se tudod kivagyok..."
Nem úgy mondom, hanem úgy, mint hogy írtál már előtte egy tök ugyanilyen kommentet (és most írt még egyet). De örülök, hogy most már a facebookos drámakirálynő kiírások szintjére is eljutottunk, persze kizárólag a nem hisztizés jegyében.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.06.29. 11:03:21

@doggfather: Eleve nem kellett volna ilyen túlbonyolított történet egyik filmbe sem. Nyilván kell valami kapcsolódási pont, ezért kellenek az emberek, csak kicsit arra kéne ráfeküdni, hogy legyen valami érzelmi kapcsolat köztük és a robotok között, ne csak egymás mellett rohangáljanak. (Ebből a szempontból az első és ez is próbálkozott, de etalonként ott van mondjuk az Így neveld a sárkányodat.)
De simán lehetne ebből csinálni egy bő másfél órás akciófilmet, ha nincs benne család drámázás, 3 CIA-góré, ősi TF-ereklyék és az összes többi szar, ami csak feleslegesen komplikálják és logikátlanná teszik a történetet. (Amúgy most jut eszembe, pl. a hadsereg beleerőltetésének hiánya is sokat javított ezen a filmen.)
Mindenesetre ehhez a pörgős akciófilmhez talán ez állt a legközelebb, csak még így is volt benne simán egy óra felesleg.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.29. 12:41:13

@danialves: így van, szerintem ez volt a legjobb eddig, de legalább 1 órával hosszabb, mint kellene.

Nyílméregbéka 2014.06.29. 13:51:38

@doggfather: Inkább majd három órával volt hosszabb mint kellenne! :D A legobb eddig??!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.29. 21:18:45

@Nyílméregbéka: igen a legjobb. De ez nem jelent semmit az eddigiek nagyon, értsd naaaaaaaaaaaaaaaaaagyon gyengék voltak.

Nyílméregbéka 2014.06.29. 23:48:05

@doggfather: Érdekes. Ízlésen nem vitázunk :) de nálam inkább ez úgy néz ki, egytől négyig haladva, hogy 7-6-5 és 4/10.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.30. 12:20:32

@Nyílméregbéka: nem is nyitottam vitát, kinyilatkoztattam és kész. :D:D:D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.07.09. 21:23:25

Ehren Kruger... létezik nála rosszabb forgatókönyvíró?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.07.09. 22:42:16

@REMY: Bárki, akinek köze volt a Fehér Istenhez. ;)

Dr_utcai_arcos 2014.09.16. 20:28:48

Húú, tudom, szégyellem is magam, de nekem tetszett (irul-pirul...) Azt hozta amit vártam, bár néha felötlött, hogy túl sok szörny kelt életre és nem nagyon volt ötletük, hogy hogyan is öljék meg őket, ezért hirtelen eszükbe jutott, hogy de hát az űrhajón lehetett is volna valami...
süti beállítások módosítása