Miért nem az év filmje a Baby Driver és miért nem is kéne annak beállítani?
2017. július 04. írta: danialves

Miért nem az év filmje a Baby Driver és miért nem is kéne annak beállítani?

20legendd kritikáját itt olvashatjátok

Egy piros WRX STI parkol le Atlanta egyik impozáns bankja előtt. A sofőr egy új számot indít el a fülébe dugott iPodon, miközben utasai kiszállnak, hogy kirabolják a fiókot. Van valami szokatlan ebben a jelenetben, ahogyan az ajtók csapódásával vagy a riasztók megszólalásával összhangban indul be a zene is, ahogyan Baby az ablaktörlővel játszva és a kormányon dobolva dúdolja a számot, és ahogyan a rendőrök elől menekülve is tökéletes a dal és a száguldás képsorainak harmóniája. Így megalkotni egy jelenetet, egy filmet, minden másodpercét tökéletesen kiszámolva és időzítve, olyan alkotói tudatosságra vall, ami tényleg csak a legnagyobbaknak adatott meg.baby-driver-movie-19.png

Eddig persze nem láttunk többet egy csúcsra járatott autós üldözésnél (nem mintha ez nem lenne már önmagában is bőven elég), amelyhez a műfaj kívánalmainak megfelelően egy menő aláfestés szól, azonban ha eddig kétségeink lettek volna afelől, hogy egy különleges művel van dolgunk, a következő jelenet rögtön igazolja. A főcím alatt Baby csak kávéért szalad ki, de mozdulatai, minden képkocka a háttérzenéhez van koreografálva, pazar hosszú snittekben, de videoklipszerű ritmusossággal követve végig ezt az egyszerű tevékenységet. Ezen a ponton úgy tűnik, Wright egy formabontó musicalt alkotott, ahol a szereplők ugyan nem fakadnak dalra, a rendező azonban a legnagyobbakat megszégyenítő módon érti kép és hang szimbiózisát és gyakorlatilag bármit képes lehet a főszereplője fülében dübörgő számokra megkomponálni.

De aztán először csak apró részletekben, utána azonban már egyre nyilvánvalóbban jön a hidegzuhany, hogy ez végeredményben nem fog megtörténni. A Baby Driverről már a következő jelenetben kiderül, hogy a stílusbravúrt feladja a heist-klisék kedvéért, a sráccal, aki ki akar szállni a gengszteréletből, de nem tud, a sráccal, aki ezt a munkát nem szeretné vérben úszva művelni, mint kemény fából faragott kollégái. Dinamikája a zenés pillanatokban és a tempós üldözések során továbbra is elsőrangú, stílusérzéke még a banális összekötő-elemeket is naggyá teszi, történetében azonban egy szemernyit sem fogunk találni ezekből. Az a fordulópont, amikor a Jamie Foxx alakította félőrült gyilkológép Baby csajának munkahelyét szúrja ki egy kedélyes vacsora kedvéért, a tankönyvek szerint a film egyik kulcsjelenete és legfeszültebb pillanata lehetne, az asztal mellett azonban nem történik több egy önreflexióba forduló műmájer farokméregetésnél, amiben pont a főszereplő számára lehetetlen szituációt nem sikerül igazán jól végigzongorázni.baby-driver-official-trailer-image-7.jpg

A Baby Driverrel tehát nemcsak annyi a baj, hogy jóformán semmiről sem szól, hanem hogy Edgar Wright még ezt a keveset sem képes igazán jól elmesélni. Ahhoz képest, hogy elvileg mióta készül már ez a szkriptje, tele van átgondolatlan, félig megemésztett, ötletszerű megoldásokkal és még az olyan sablonokat sem képes megfelelően kibontani, mint Baby elkerülhetetlen sarokba szorulása és szembefordulása kollégáival és munkaadójával. Sokat elmond, hogy a mű "főgonosza" végül nem az a két figura lesz, akiknél ezt Wright másfél órán keresztül alapozza, hanem egyik pillanatról a másikra egy harmadik karaktert dob be ebbe a szerepbe.

Cél híján pedig sajnos a üldözéseket összekötő közjátékok is leeresztenek, ötlettelen keménykedéssé silányítva a szereplők konfliktusainak eszkalálódását, elkapkodott giccsé a drámai pillanatokat. Wright szövegei fájóan ötlettelenek, ha nem a komikum szolgálatában állnak: az író-rendező sziporkázik abban a 2-3 gegben, amikor szabadjára engedi hamisítatlan humorát, de amikor érzelmeket, szerelmet, tragédiát kéne vászonra vinnie, nincs más a tarsolyában, mint kínosan elcsépelt húzások. A két randi során halálosan szerelembe eső párocska, a visszatérő flashback-jelenet nemcsak az év filmjéhez, de önmagában egy színvonalas filmhez méltatlan és méltatlanul kidolgozott húzások.baby-driver-movie-20.png

Ezért is érzem furcsának, amikor emberek az interneten arra szólítanak fel, hogy nézzem meg a Baby Drivert, ezzel is "támogatva az eredeti filmeket". Kísértetiesen emlékeztet a helyzet Max Landis két évvel ezelőtti kifakadására, amikor a hasonlóan több sebből is vérző American Ultra bukását próbálta a blockbusterekre és a hálátlan nézőkre kenni, ahelyett, hogy saját portáján sepergetett volna. Wright természetesen nem hibáztat senkit és a Baby Driver sem lesz bukás, de ha egy sablonfilmet emelünk pajzsra extravagáns rendezése okán, azzal továbbra sem a valódi kiválóságot, hanem a parasztvakításokat támogatjuk. Az eredetiséget nem a Transformersek és a képregényfilmek ölik meg, hanem amikor már annyira alacsonyra helyezzük a lécet, hogy egy szokatlan fogalmazásmódot felvonultató kliséhalmaz is megugorja.

Persze ebben elvitathatatlan előbbiek felelőssége is, hiszen éppen a tucatáru zsibbasztó dömpingje teremti meg a lehetőséget, hogy már az év filmjének tűnjön bármi, ami az eredetiségnek legalább a szikráját felmutatja. Április óta jóformán a Baby Driver az első közönségfilm, amely nem egy haldokló brand utolsó rúgásai, egy szégyentelen pénzpumpa vagy egy évek óta ugyanabból a receptből dolgozó franchise képviselője. Ez a szemlélet meg már hónapokkal, de akár évekkel előre megágyazott neki.baby-driver-movie-15.png

Hiszen Edgar Wright azok közé a rendezők közé tartozik, akiket szeretünk, mint ahogyan Michael Bay azok közé a rendezők közé tartozik, akiket utálunk, bármit is vigyenek vászonra, és még ha nem is teljesen tudjuk megfogalmazni, miért (de ezért vannak nekünk az Every Frame A Painting videók). És számomra úgy tűnik, a Baby Driverről a többség szemében már fogantatásakor eldöntetett, hogy ez lesz az év filmje. Azaz a méltatás már hónapok óta inkább szól Wright személyének, a filmvilágban betöltött szerepének (a Hangyából eredeti víziója okán kirúgott, a mozipénztáraknál sorra bukó, mégis kultfilmeket gyártó rendezőnek), mint annak, hogy most ténylegesen mit tett le az asztalra. És külön lehet ünnepelni, hogy a Baby Driverrel megszületett az első sikerfilmje, az emberek pedig kíváncsiak az eredeti darabokra. (A valóság ezzel szemben jó eséllyel az, hogy a Cornetto-trilógia is az amerikai közönség brit produkciókkal kapcsolatos érdektelenségének esett áldozatul.)

Én kívánom, hogy Edgar Wright még sok szerelemprojektjét vihesse a vászonra, és nyilván alaposan megdolgozott azért a kultstátuszért, amely jelenleg övezi, de ki kell mondani, az még önmagában nem érték, hogy filmet készít. Főleg akkor, ha ez a mű csak egy könnyű nyári limonádé, egy olyan Halálos iramban-film, amelyben nem a fizikát meghazudtoló mutatványok, hanem Wright utánozhatatlan ritmusérzéke kápráztat el, de a tartalom itt sem több annál, mint amikor Vin Diesel megszállottan ismételgeti, hogy "család". (Természetesen ebben az összevetésben még mindig az első vagy az ötödik részre érdemes gondolni, nem a Transformers-mélységeket megcélzó aktuális folytatásokra.) És ebből a szempontból egyáltalán nem tesz jót, ha a filmművészet csúcsának nevezzük ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr2212634897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2017.07.05. 02:52:43

Ezzel szemben én Wright eddigi legjobb filmjének és egyértelműen legkiforrottabb rendezésének tartom. Miközben a sztori egyszerű, a forgatókönyv meglepően komplex és kiváló arányérzékkel megírt, amit Wright félelmetesen biztos kézzel visz a mozivászonra.
Az "év filmje" megfoghatatlan kategória. Az biztos, hogy alig várom, hogy újra lássam, ennél jobban pedig aligha lehet megünnepelni egy filmet.

Jegkoko 2017.07.05. 03:19:43

Nagyon jól meg lett fogalmazva, teljesen egyetértek vele.Nem is igen értem miért állították ennyire piedesztára ezt a filmet. Hiszen nem volt akkora durranás még csak a poénok szintjén se.A jamie róka meg már több filmjébe is ugyan ezt a karaktert hozta.

krono_gabor 2017.07.06. 11:57:48

Tenném fel a kérdést az írónak: mitől lesz valami az év filmje.

BTW: szerintem is túl értékelik a közönséges nézőnek a filmet, de ha kicsit kritikusabb szemmel nézem akkor is várom hogy ujra láthassam. Picit túlontúl lehúztad és nem akartad látni az értékeit.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.06. 15:53:18

@krono_gabor: Annyira nem akartam látni az értékeit, hogy konkrétan a fél poszt az értékeiről szól, légyszi hagyjuk már ezeket a sablonszövegeket...

A kérdésedre válaszolva, szvsz attól, hogy van benne egy olyan forradalmi jelleg / ambíció, amely messze meghaladja az egész mezőnyt és/vagy filmművészetileg is hasonlóan kiemelkedő.

krono_gabor 2017.07.06. 16:22:55

@danialves: nem sablon ként akartam használni.
Számomra ez a kritika nem pozitív hangvételű, és én értem hogy dícsérsz benne dolgokat, de az egésznek a szájíze nem a dicséretről szól.

A válaszodra vélemény ként:
Ebben egyet értünk de sajnos ilyen filmet nagyon ritkán lehet látni nagyközönség előtt, ezért is harangozta mindenki ezt be mint az év filmjét.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.06. 16:30:41

@krono_gabor: Ezt tökéletesen látod, ettől függetlenül még mindig nem igaz, hogy nem láttam volna meg az értékeit. :)

Persze, hogy ritkán lehet látni, fura is lenne, ha évi 100 év filmje lenne, nem? :D

krono_gabor 2017.07.06. 16:32:46

@danialves: Nem azt mondtam hogy nem láttad meg, hanem hogy nem akartad :D ez teljesen mást jelent akárhogy is szeretnéd kiforgatni :)

A probléma pillanatnyilag az a mainstream film iparral hogy évente van 100 az év filmje :D
És valahogy egyik sem lesz az év filmje :) Azokat az alkotásokat máshol kell keresni legtöbbször

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.06. 16:40:46

@krono_gabor: Szóval nem akartam, de véletlenül sikerült? :D

A második felét nem igazán értem, mit akarsz azzal mondani?

krono_gabor 2017.07.06. 17:01:50

@danialves:
Szerintem sikerült lehúznod, és olyan az írás mintha tényleg nem szeretnéd elfogadni az érdemeit.

A második fele arra szeretett volna utalni, hogy az elmúlt években kimondottan megszokottá vált egy filmet vagy az év filmje státussza hirdetni vagy egy-két tehetségesebb vagy ne adj isten tehetségtelenebb kritikus írásából kimetszeni azt hogy ez az év filmje és ezzel reklámozni a filmeket.
Sajnos nem csak itthon hanem Európában is teljesen eltorzult a mozikultúra és ha valami nincs szarrá hájpolva(direkt így írom) akkor nem is vesznek rá az emberek jegyet, vagy nem is akarják megismerni.
Sajnos erre nagyon sok példát tudnék felhozni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.06. 17:20:30

@krono_gabor: Arról továbbra sincs köztünk vita, hogy egy "miért nem az év filmje" című poszt valószínűleg nem az ömlengésről fog szólni (főleg, hogy azt már tucatnyian megtették), de milyen érdemeit nem szeretném elfogadni? Szerintem nem írtam sehol, hogy ez és ez milyen király már benne, de én gyűlölöm, azt írtam le, hogy mi áll ezekkel az érdemekkel szemben, ami miatt indokolatlannak tartom a szuperlatívuszokat.

A továbbiakban igazad van, de amiről te beszélsz, az inkább a szenzációhajhász marketing, én meg ezt az év filmje státuszról a posztban elsősorban a közönség felfogása szempontjából írtam. Nyilván a Transformerst is megpróbálják az év filmjének beállítani, de azért a közönség fejében teljesen máshogy csapódik le.

krono_gabor 2017.07.09. 13:06:47

@danialves: A film dolgain tovább vitatkozni szerintem értelmetlen, mert mind a 2-en nyomjuk a saját szövegünket és nem akarunk rajta változtatni, ennek megbeszélésére használni ezt a komment szekciót szerintem pazarló lenne. (egy külön beszélgetésben nagyon szívesen vitatom ezt meg veled amúgy)

A második részhez hozzáfűzve:
Pontosan a szenzáció hajhászásról beszélek úgy ahogy ennél a filmnél is csak a szenzáció hajhászás miatt került elő az év filmje kifejezés, mert egyszerűen ha picit is mást alkotsz mint a megszokott akkor egy átlagos filmnéző ezt bekajálja és tovább viszi a hájpot, ahogy ezt tervezte is az a marketinges aki ezt kitalálta.
De mindez mellett sajnos hidd el hogy nagyon sok ember szerint a Transformers vagy a Halálos iramban tud lenni az év filmje mint ahogy tavaly az XXX második része is az volt nagyon nagyon sok embernek.
Szerintem picit túlértékeled a nagyközönséget.
Sokan egy olyan filmet ami hozza azokat melyeket te vagy mondjuk én is elvárunk az év filmjétől, fárasztónak unalmasnak néhol sajnos lassúnak találják, vagy egyszerűen azt mondják hogy ők azért néznek filmet mert ki akarják kapcsolni az agyukat, és ezt komolyan is gondolják.
Ezeknek a nézőknek vannak a blokbusterek, és mivel ezek a nézők vannak többségben ezek lesznek az év filmjei is. Csak néz meg a jegyeladási listákat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.09. 15:02:12

@krono_gabor: Megjegyzem, eddig sem a filmen vitatkoztunk, hanem azon, hogy én mit és mit nem akartam meglátni, ezzel kapcsolatban tettem fel szerintem egy világos és lényegre törő kérdést, hogy rövidre zárjuk. ;)

Nincsenek illúzióim a közönséggel kapcsolatban, de azért a kultúrpesszimizmust sem kell túlzásba vinni, ha ránézel a Transformers 5 és a Baby Driver imdb-pontszámára, valószínűleg nem előbbit fogják többen az év filmjének tartani. Persze az más kérdés, hogy az Imdb-felhasználók mennyire reprezentálják a valós közönséget, de mindenesetre én a posztban nem box office-ról beszélek, hanem ha úgy tetszik, a film "kulturális örökségéről", márpedig a Transformerst hiába imádják akár ezrek, alapvetően nem az ő szemléletük vált meghatározóvá a közbeszédben.

osborne 2017.07.15. 22:14:33

Nem az év filmje az év felénél de a top 3-ban eddig azért benne van.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2017.07.31. 23:28:44

"egy sablonfilmet emelünk pajzsra extravagáns rendezése okán, azzal továbbra sem a valódi kiválóságot, hanem a parasztvakításokat támogatjuk"

Azért ezzel nem tudok teljesen egyetérteni. A Baby Driver szerintem sem az év filmje (de az év egyik legszórakoztatóbb darabja). Kétségtelen, hogy történet szinten nem nyújt újat, és az is, hogy nincs benne annyi tartalom, mint a zseniális Haláli hullák hajnalában, vagy a Vaskabátokban (de még a gyengébb Világvége is érdekesebb gondolati téren). Ám szerintem, ha valami stílusában ennyire egyedi az nem lehet sablonfilm. Még ha a történet/cselekmény az is, ám a film audio-vizuális műfaj, így ellentétben a regénnyel, több mint a leírt történet. (A dialógusok értékelésébe nem akarok belemenni, szinkronosan láttam a filmet.) Ez a film óramű pontossággal van összerakva, és bár nem mond újat, szerintem a történetét hatásosan és jól meséli el. Annyira kifogástalan a tempó és a szerkezet, hogy nekem nem volt időm, (vagy kedvem) leállni. A karakterek is működnek, érthető célokkal bírnak. (Talán Dili a kivétel, már amennyiben, hogy ő az egyedüli, akin kicsit az érződik, hogy csak a mesterséges konfliktus keltés miatt van a filmben, ám Fox eladja a figurát.)

Szóval a Baby driver egy Style over Substance film. De szerintem, aminek ennyire markáns, egyedi stílusa van, az hiába dolgoz fel egy sokat látott témát/sztorit nem sablonfilm.

Én amúgy eleve ódzkodom attól, hogy év közben évfilmjét hirdessek. Mindenesetre én baromi jól szórakoztam, de nem tudom, hogy benne lesz-e a top10be, mert az a helyzet, hogy idén eddig sok olyan film volt, amelyeket nagyon őszintén, lelkesen tudtam szeretni. Ez is ilyen, még, ha Wright korábi zsenijéhez nem is ér fel.

De amúgy meg ugyanezt az érvet (ne magasztaljunk fel egy közepes sztorijú filmet a technikai kiválósága miatt) én is elsüthetném a Midnight Special kapcsán :D (Amúgy nyilván az ideális tényleg az lenne, ha a legmagasztaltabb filmek újat mondanának, de azért az sem mindennapos, hogy újszerűen meséljenek. Amúgy az eredetiség jó kérdés, hiszen a legtöbb "eredeti" film sem eredeti. De a lényegnek nem is annak kéne lennie, hogy a címben van-e ismerős név, vagy sem.)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.07.31. 23:38:28

@The Man Who Laughs: Oké, akkor mondom a Midnight Special példáján keresztül, hogy mi a bajom (bár egyébként kb. egy fél ponttal értékeltem feljebb, csak ugye az egy alul-, ez meg egy túlértékelt film, csak hogy kicsit borzoljam az idegeidet :D). Szóval a Baby Drivert tényleg naggyá tenné a stílusa, ha lenne következetes stílusa (mint pl. a Dunkirk esetében, ahol tényleg sok sablonért kárpótol, amilyen intenzitással, kivitelezéssel bír), de pont ez a legnagyobb bajom, hogy ez nem egy akció-musical, hanem a sablonjelenetek sablonjelenetként is vannak prezentálva, ami nem igaz mondjuk sem a Dunkirkre, sem a Midnight Specialre, amit végig, a legunalmasabb pillanataiban is átjár egy kegyetlen, székbe szegező, transzcendens atmoszféra. Ha mocsok akarok lenni, akkor a MS funkcionális, mert az információtlanságában és unalmasságában is van értelem, ez meg nem. :P Pl. itt az említett vacsorajelenet prezentációjában mi volt a különleges, mi szolgált hogyan mit? Engem csak arra emlékeztetett, hogy mennyire béna és feszengő mondjuk a Heat vagy a Fury vonatkozó nagyjeleneteihez képest. Ezért gondolom, hogy sablonfilm, és ezért mondanám rá jobb szívvel, hogy parasztvakítás, mint pl. a Midnight Specialre.

Amúgy ja, az sem mindennapos, hogy újszerűen meséljenek, de hát nincs is mindennap év filmje. :D

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2017.08.01. 00:25:21

@danialves:

"mi szolgált hogyan mit?"

Jó való igaz, hogy az nem egy különleges jelenet. De a történetmesélés terén funkcionális, mert mélyíti Baby és Dili közötti konfliktust. Deborah szembesül vele, hogy Baby milyen körökben mozog (szóval kb mélyíti a szerelmüket). És Baby is itt jut elhatározásra. Itt szegül szembe önös érdekből előszór, nyíltan az egyik társával. (A kocsisi félrerántás még kimagyarázható, ez már nem.)

"béna és feszengő"

Pont mint a film főhőse :P

"végig, a legunalmasabb pillanataiban is átjár egy kegyetlen, székbe szegező, transzcendens atmoszféra"

www.youtube.com/watch?v=c4psKYpfnYs :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.08.01. 11:12:18

@The Man Who Laughs: A funkcionális nem azt jelenti, hogy van szerepe, ennyi erővel semmi bajod nem lehet a Revenanttel :P

A bullshitgenerátor meg inkább a Legion és társai :D

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2017.08.02. 00:06:16

@danialves: De épp ezért a jelenet szerintem épp azért funkcionális, mert nem "bravúroskodik", hanem célra törően elmondja azokat az információkat, amelyek szükségesek a sztori tovább viteléhez, a karakterek kapcsolatainak megértéséhez/mélyítéséhez. De nyilván ez pont nem egy bravuros jelent, nem tagadom, hogy a Heat hasonlója sokkal erősebb.

A Revenantban rengeteg olyan beállítás van, ami nem mond új információt. :D

Amúgy a Légióban van funkciója a vágatlan jelenetnek: ez sokkal jobban érzékelteti, hogy a főhős, csak sodródik az árral, most fedezi fel ezt a világot. Mint, Alice aki belesett a nyúl üregébe. A vágatlanság jobban megteremti ezt a sodródó élményt, mint a nem hosszú snitt. :P

Transzcendes atmoszférája meg annak a filmnek van, amiről még nem beszélünk... :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.08.02. 07:44:33

@The Man Who Laughs: Ennyi erővel az is funkcionális lenne, ha a Fury Road end chase közepén bejön egy Star Wars-os crawl, ami leírja, hogy mi történt a továbbiakban. :) Pont azt mondom, hogy ha a Baby Driver bravúros film, akkor itt is bravúroskodna, mint ahogy a Fury Road, Dunkirk, Midnight Special végig fenn tudja tartani ugyanazt a stílust és mindent bele tud illeszteni. Másrészt pedig ez a jelenet rosszul kommunikál, mert egy műmájer pöcsméregetés az egész, ami egyáltalán nem árnyalja olyan hatékonyan a karakterek viszonyait, mint az említett vacsorajelenetek. Mondom, ilyen szinten bármiről meg tudom magyarázni a Revenantben, hogy van szerepe.

A Legionben sem az nem funkcionális, hogy van benne vágatlan jelenet, hanem szar az a vágatlan jelenet, mert nem úgy van megalkotva, hogy azt kommunikálja, amit egy vágatlan jelenetnek kommunikálnia kéne. Totál elbeszélünk egymás mellett ebben a funkcionalitás dologban, mert valamiért te mindegyiknél azt érted belőle, hogy ha valami nem funkcionális, az üresjárat, felesleges, értelmetlen, én meg azt mondom, ami szerintem Film Crit Hulk eredeti szándéka ezzel a kifejezéssel, hogy amit látunk, az nem az alkotó akaratát szolgálja. Igen, a Legion ezt szeretné érzékeltetni, ahogy Mundruczó is valami ilyet akar a Jupiter holdjában, csak mindkettőnél szarul vannak megkomponálva a vágatlan jelenetek ahhoz, hogy ez sikerüljön.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2017.08.02. 18:23:28

@danialves: Na, de honnan tudod TE, hogy mi az alkotó eredeti szándéka?? #melegvanésnincstöbbérvem :D

egy műmájer pöcsméregetés az egész, ami egyáltalán nem árnyalja olyan hatékonyan a karakterek viszonyait, mint az említett vacsorajelenetek

De mi van, ha ezt akarta Wright? A jelentnek van egy célja: féljen a néző, nevessen stb. Minden beállításnak ezt a célt kell szolgálni. A jelenetre meg ugyan ez igaz, az egész filmre vetítve. Nem valahogy így van, ez a funkcionalitás?

MI van, ha Wright eleve nem egy feszült Heat jelenetet akart, hanem sokkal inkább egy ilyen béna kényelmetlent, hogy úgy érezzük magunkat, mint Baby #Na?

Nem lehet, ha te a hangulatilag túl ingadozó filmeket nem bíród, hanem azt szereted, ami szép kényelmesen monokróm unalom, mint a Revenant/Midnbight S. #trollololo (Amúgy viccen kivül aszem a tegnapi film után te is elismerheted, hogy van rosszabb dolog egy filmben a pózőrködésnél. Szerintem annál te is örültél volna, egy kis pozörködésnek.

Amúgy ahhoz rég láttam a Légió s0e01-t, hogy a minőséget megítéljem. A CGI gyagyi volt.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2017.08.02. 19:22:32

@The Man Who Laughs: Hát onnan, hogy a Baby Driver egy full sablonfilm és háromezerszer láttam azt a toposzt, amit Wright végig akar vinni. :P

De tényleg, ez most már az a szint, hogy ha a boom belóg a képbe, azt is úgy akarta a rendező, mert akkora zseni, és szakállsimogatva elemzik az esztéták, hogy mire gondolt a költő azzal, hogy a boom belóg a képbe... Az a jelenet annak a kulminálódása, hogy Baby szeretne faszagyerek lenni, aki önállóan megoldja a problémáit, a csaját meg nem keveri bele, ehhez képest meg ott van sarokba szorítva és még ezek a kőkemény gengszterek arra is rájönnek, hogy mivel zsarolhatják. Ezt kéne kommunikálnia, ahogyan Baby próbálja bagatellizálni a szitut, de Dili ennek ellenére is rájön, viszont a jelenet fele arról szól, ahogyan Baby ül a sarokban (#senkinemültethetiBabytasarokba), ez a három meg játssza az eszét egymásnak. Aminek semmi értelme, mert Baby kinyírja Dilit, mielőtt annak valódi konfliktusa lehetne a másik két arccal. Szóval nem, baromira nem funkcionális. :D

Amúgy a tegnapiban valahol hiányzott, hogy legyen valami jellegzetessége, ugyanakkor tudtam értékelni azt is, hogy nem ilyen Transformers-szintű "kaparom a falat tőle" marhaságokkal tolták tele a stílus reményében.
süti beállítások módosítása