Villámkritikák: Lángelmék / Masterminds (2016), Miért pont Ő? / Why him? (2016)
2017. május 06. írta: Werewolfrulez

Villámkritikák: Lángelmék / Masterminds (2016), Miért pont Ő? / Why him? (2016)

Antipatikus, gazdagságra törekvő hülyék és szimpatikus, gazdag hülyék

masterminds.jpg

Lángelmék / Masterminds (2016)

Erről a filmről már az első pillanatban látszott, hogy nem lesz egy különösöbben igényes alkotás. Jared Hess, az általam nem túlzottan csípett, de bizonyos körökben kultstátusznak örvendő Napoleon Dynamite c. filmmel elhíresült rendező, és a Másnaposokban játszott szerepébe beleragadt, erősen lefogyott, frufrus hajjal sokkoló Zach Galifianakis kettőse nem sok jóra predesztinálta ezt a produkciót. A baljós előjeleken a szinte minden csajos vígjátékban felbukkanó Kristen Wiig, és a zúzdásított orrnyergű (mikor műtteti már meg magát végre rendesen ez az ember?) Owen Wilson sem tudott változtatni. A gondjára bízott suskával meglépő pénzszállító története összességében elég infantilis, e mellé viszont csak mérsékelten nevezhető viccesnek. Galifianakis a legtöbbször nem tudja élettel megtölteni a humorosnak szánt szituációkat, rendre ellopják tőle a show-t (már ha van ilyen ezen film esetében) az olyan valóban tehetséges komikus mellékszereplők, mint Kate McKinnon vagy Jason Sudeikis. A sztoriban sok logikát vagy mélységet ne keressünk, természetesen az összes szereplő síkhülye, a legtöbb karakter erősen antipatikus is, plusz a szerelmi szál fájdalmasan buta, de legalább a gegek azért néhol - rendszerint ott, ahol nem Galifianakis van a vásznon - elég jók (pl. a "takonysípon" azért nagyon röhögtem), és olyan óriási bajok azért nincsenek a filmmel, hogy egyszer, nyitott hangulatban, sörözve meg ne lehessen tekinteni. Azt azért gyanítom, hogy a Lángelmék nem fog a Napoleon Dynamite mintájára underground kultusznak örvendeni...

 5,5/10

A Lángelmék MAFAB oldala

why_him.jpg

Miért pont Ő? / Why him? (2016)

James Franco egy állat. Ha valaki már találkozott a sztár interjúival, az tudhatja, hogy Franco a való életben egy teljesen elszállt, nem e világon élő művészlélek, aki egyik pillanatban még festeget, aztán meg már a farkát mutogatja az instagramon. A Miért pont Ő? című vígjáték elsősorban azért nézhető, mert Franco szerethető futóbolond személyisége valahogy átüt a vásznon és önálló életre kelti a karakterét. A többi főszereplő (elsősorban Bryan Cranston és Zoey Deutch) ehhez még hozzáteszi a szükséges minimumot, John Hamburg író-rendező meg igyekszik rájátszani az "analóg" és az "facebook" generáció közötti szakadékból fakadó komikumra, és bumm, kész is egy alapvetően szórakoztató vígjáték, amely nem is olyan buta, mint amilyennek a traileréből és a rottentomatoes értékeléséből tűnik. Franco mobilos és számítógépes játékokból meggazdagodott, örök gyerek karaktere képviseli a felnőni nem akaró, félig a cybertérben létező mai fiatalságot, Cranston önmagának és családjának is hazudozó, begyöpösödött, elszegényedő figurája meg a saját haladni nem akarására és szűklátókörűségére büszke idősebb korosztályt. Természetesen a film megoldása a két ellentét összebékítésére banális, a hidat a Zoey Deutch alakította leány/menyasszony alakja jelenti a két különböző férfipólus között. Egyszerűsége ellenére az a valódi KISS-tagokkal megszórt, random ninjázásákkal felturbózott, és Franco hiteles állatkodásával megszteroidozott élményelegy, amit a film ad, bőven jó egy kis önfeledt szórakozásra - a mai vígjáték-kettősből így egyértelműen a Miért pont Ő? a jobb darab. Mielőtt azonban bárki is túlzott elvárásokkal közelítene a produkcióhoz, le kell szögeznem: ez a film sem rendelkezik lehengerlően eredeti vagy kifejezetten emlékezetes humorral, inkább a tipikusabb amerikai vígjátékok "felső-középkategóriájában" helyezkedik el, már ha létezik ilyen skatulya.    

 7/10

A Miért pont Ő? MAFAB oldala

A bejegyzés trackback címe:

http://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr2812484051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

eq2 2017.05.08. 08:52:58

Szerintem a "miért pont ő" nézhetetlen míg a lángelméken el lehet nevetgélni. Nekem az idősebb korosztály szemszögéből nézve kicsit sem volt meggyőző sem a film sem a techie hülyegyerek. A 90-es évek óta sok ilyen üstököst láttunk felbukkanni majd a mélybe zuhanni. Gyakorlatilag az okoslakás visszaél a privacy-vel ahelyett hogy érdemben segítene. A csaj agytalanul dobja el az iskolát egy kapcsolatért amiben 100% igaza van a szüleinek. Ami pedig a tech vs papírt illeti egy 40 éves tapasztalattal nyomdával rendelkező ember persze újrakezdheti kidobhatja az embereket a nyomdát és nyithat új üzletet de mi van ha szereti a munkáját mi van a felelősséggel az alkalmazottaiért? Ezen a tech über felfogás nem fog segíteni... Ez egy nagyon sekélyes megfközelítés hogy valami új az jobb.... papír rulez!!!!!

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2017.05.19. 16:29:16

@eq2: szerintem a film nem arról szól, hogy az újabb jobb, a réginek vesznie kell, hanem hogy meg kell találni az egyensúlyt a két véglet között.