Másodvélemény: Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet / Rogue One: A Star Wars Story (2016)
2016. december 18. írta: danialves

Másodvélemény: Zsivány Egyes - Egy Star Wars történet / Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Power kritikáját itt olvashatjátok

Hiába pletykálták tele az internetet pótforgatással, a rendező kezéből kivett és Toni Gilroynak adott irányítással, én mindvégig hittem abban, hogy Edwards az eddigi legjobb Star Wars-filmet készítheti el. A Godzillánál már láthattuk, hogy milyen hatásos rendezői eszközökkel képes egy viszonylag elcsépelt műfajhoz nyúlni, az pedig sejthető volt, hogy a Disney sikergyárából egy lényegesen erősebb történetet fog kapni. A Rogue One pedig mintha Edwardsnak teremtetett volna: egy minden szentimentalizmustól megfosztott, valóságszagú mozinak ígérkezett, amely pont ugyanúgy mutat fityiszt Az ébredő Erőt szőröstül-bőröstül bekajáló tömegeknek, mint a Godzilla.rogueone2.jpg

Nem is véletlen, hogy sokkal inkább hallani csalódott rajongókat, mint tavaly ilyenkor, ezt az elvárást ugyanis félig-meddig teljesíti a produkció: majdhogynem olyan sötét és kegyetlen filmről van szó, mint a Sithek bosszúja, amiben nincs se Erő, se fénykardok (sőt, még a rohamosztagosok is viszonylag jó találati arányt hoznak), összességében pedig tényleg inkább háborús-, mint kalandfilmről beszélhetünk. Az összképet elnézve ez azonban inkább tűnik véletlen hibának, mint koncepciónak, ugyanis a Rogue One rései konkrét beállításoktól a klasszikus karakterek kényszeres erőltetéséig ugyanúgy bárgyú fanservice-szel vannak teletömködve (komolyan szükség volt R2-D2 meg C-3PO cameokra?), a 4. részre történő kifejezetten otromba utalásként a"remény" szó pedig kis híján többször hangzik el, mint a "család" egy Halálos iramban-filmben.

Az tagadhatatlan, hogy Edwards valamennyit képes árnyalni a "gonoszok-jók" felosztáson, mint ahogyan az évtizedeken át húzódó konfliktus és (Finn történetszálát megidézően) a Birodalom kényszerű szolgálatának fájdalmába is képes betekintést engedni, de ebben sem tud kiteljesedni: a gonoszok továbbra is gonoszok, mert gonoszok, a jók pedig továbbra is jók, mert jók, mindenki katona és senki sem civil, ami továbbra is egy meglehetősen kétdimenziós világot eredményez. Igaz, a forgatókönyv fantáziája a külsőségekben sem terjedt tovább ennél: továbbra is zsúfolt sivatagi bazárokat, lakhatatlan éghajlatú bolygókra telepített bázisokat látunk a vásznon, egyedül a finálénak helyszínt adó trópusi sziget jelent valamennyi változatosságot.

A Rogue One tehát egyik pillanatában minden erejével megfeszülve igyekszik elszakadni a Star Wars rutinjától, hogy aztán a következőben éppen oda meneküljön vissza, ami egyáltalán nem meglepő egy olyan filmtől, ami akkora változtatásokon esett át, hogy első előzetesének képeit és szövegeit szinte nagyítóval kell keresnünk a kész műben. Azonban nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy ez okozta volna a problémákat (például az első teaser otromba expozíciójához képest a szövegkönyv sokkal elegánsabb), de a sok változtatás határozottan zavarossá teszi az összképet. Egymás után sorakoznak az olyan következetlenségek, mint hogy saját bevallásuk szerint Saw Guerrerát a lázadók minden probléma nélkül meg tudják találni, végül azonban hőseinknek a fél város végigjárása után egy gerillaakcióba kell beavatkozniuk, hogy eljussanak hozzá. (De akár olyan apróságokat is fel lehet emlegetni, hogy éppen ebben a gerillaakcióba avatkozik be egy lépegető, aminek további sorsáról semmit nem látunk.)rogueone3.jpg

Ezeket azonban alapvetően az eredményezi, hogy a Rogue One történetének túlnyomó része körülményes feladatmegoldás: meg kell keresni valakit, meg kell szerezni valamit, el kell jutni valahova, el kell pusztítani valamit, ami időkitöltésre és tűzpárbajok komponálásához kiváló, értelmes narratívát azonban nehéz építeni belőle. A szereplők egy videojáték dramaturgiájához hasonlóan csupa mechanikus próbatételen esnek át (a legdurvább az, amikor a terveket tartalmazó fájlt manuálisan, fizikailag kell megkeresniük), amelyek semmivel sem árnyalják karaktereiket, nem generálnak vagy oldanak meg konfliktusokat, végeredményben pedig nem alakítanak ki érzelmi kötődést velük. Azaz nem arról van szó, hogy Jyn vagy Cassian egysíkúbb, érdektelenebb alakok lennének, mint Finn vagy Rey (sőt, K-2SO esetében azt is megkockáztatom, hogy a széria egyik legjobb comic relief karakterét láthatjuk), hanem lényegében feleannyi idő jut számukra a kibontakozásra és kémiájuk kialakulására.

Teljesen érthetetlen például, hogy a nagy fináléban miért kell hosszan random X-szárnyú pilóták hősies halálaival párban vágni főszereplőink küzdelmét, hiszen még ha szükség is lett volna azon a színtéren is egy nézőpontra, semmi erőfeszítésbe nem került volna egyiküket oda delegálni. (Nem véletlenül dobja A sithek bosszúja nyitójelenetének összecsapása Obi-Vant és Anakint egy-egy pilótafülkébe.) Ezt pont Edwardstól különösen durva látni, aki előző két művében elképesztően ügyelt arra, hogy mindig hősei perspektíváját használja - azonban éppen ezért is feltűnő, hogy ez már nem az ő műve. Éppen az említett oda-vissza vágásoknál a kameramozgásokat félbeszakítva ugrunk a felszínen küzdő gyalogosok tipikusan edwardsi szemszöge és a IV. rész Halálcsillag elleni akciójának beállításait használó (méghozzá a felvételeket akár konkrétan is átemelő) űrcsata között. Éppen ezért nincs idő megélni ezeket a pillanatokat, az atmoszférát, mielőtt ugyanis erre lehetőségünk lenne, tovább is lépünk egy stílusában ugyan nem túl látványosan, de határozottan más jelenetsorra.rogueone.jpg

És ez nem csak a finálé lenyűgözően megírt, de így végül sokkal kevésbé letaglózó háborús káoszára igaz, hanem a film egészére: amint megismerünk egy világot (az első 20 percben 5 bolygón rohanunk végig, ha jól számoltam), egy figurát, amint elkezdene felépülni egy jelenet, már rohanunk is tovább a következő akadály leküzdése felé. Miközben a Rogue One történetének mechanikája egy videojátékra, prezentálása egy narratív ívek nélküli montázsra emlékeztet, amit gyakorlatilag csak az tart össze, hogy már 40 éve adott a végpontja. De meg kell hagyni, összetartja: hiába beszélhetünk konkrét és átvitt értelemben is a Disney Suicide Squadjáról, színvonaltalanság egy percig nem üti fel a fejét, a kalandok mechanikussága pedig éppen elég arra, hogy mindig legyen min, a karakterek mélységei pedig arra, hogy mindig legyen kiért izgulni a popcorn rágcsálása közben.

Azonban a rajongóknak mutatott középső ujjal párhuzamos görcsös fanservice, a rendező eszközei ellen dolgozó vágások, a pótforgatások ténye, a látszólag csak a Williams-témákba belekontárkodó Giacchino-zene és a folyton csak a következő nehézségig gondolkodó narratíva végeredményben mind azt jelzik, hogy a Rogue One igazából nem a lázadók és a Birodalom, hanem egy egyedi, kockázatokat vállaló vízió és a mindenkit kielégítő termékspecifikációkra ügyelő stúdió gigantikus küzdelme. Aminek - éppen a Disney biztonsági játékra törekvésének hála - egyáltalán nem katasztrofális a végeredménye: általános kiegyensúlyozatlanságát és alkalmankénti zavarosságát leszámítva a Rogue One sikeresen hozza Az ébredő Erő színvonalát. Mi pedig éppen ugyanazt a kiherélt, színtelen-szagtalan, egyszerhasználatos szórakozást kaptuk, mint tavaly, vagy - ne tévesszen meg senkit az ezúttal sokkal szebben csillogó Imdb-pontszám és box office - mint Edwards előző filmje esetében.

6,5/10

A Zsivány Egyes – Egy Star Wars történet teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr712052891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Master. 2016.12.18. 15:20:53

Powernél 8-as, danialvensél 6,5, szerintem meg a kettő közt van valahol, kábé a hetesnél. Nagyjából az Ébredő Erővel egy szinten. Egyébként van igazság a posztban, de a "színtelen-szagtalanság" azért túlzás. Gareth Edwards érezhetően törekedett valami eredetire, van innovatív jelleg az egészben és van koncepció is. Mindezek a Force Awakensből hiányoztak. Ott tényleg csak a koppincsolásra mentek rá, biztonsági játékot játszva.

agarik 2016.12.18. 21:42:45

A Zébrezső Blerő egy rakás zagyvaság volt. Ha ez még annál is gyengébb, akkor már szidni sem érdemes.

Mister Gumpy 2016.12.18. 23:17:11

Nem kell szidni a Zébrezső Blerőt, csak a maga helyén kell rá gondolni: a sivatagban lezuhant csillagcirkáló hajtóművében való kukázás minden szempontból nagyszerű. Egy ötperces Oscar-díjas vizsgafilm, amit sajnos fókuszt vesztve túlnyújtottak. (Óh, elképzelek egy teljes filmet ott, a kizsigerelt kukázók a sötétség és a tűző nap között ingázva, a hajtómű tereiben lógva és mászkálva, a haldokló Birodalom peremén, és mindjárt elsírom magam a kihagyott lehetőségtől.)

pimpalini 2016.12.19. 00:12:37

z a film röviden és tömören 9/10. Visszagondolva a hetes részre (Ébredő erő), ez klasszisokkal jobb film, s jobb Star Wars film, mint az.

Ha Hollywood nem akarna politizálni, akkor ezen a nyomon járva egész jó filmeket tudnának készíteni.
Itt van az a pont, amikor sajnálom, hogy jövőre az Ébredő erő folytatását kapjuk meg karácsony előtt amolyan Disney-sen csöpögős, habkönnyű filmecske gyanánt, villogó fénykardokkal, meg taknyosorrú, nyivákoló, erőlködő gonoszocskával, aki a sisakját levéve kb annyira félelmetes, mint egy pincsikutya láncon, s annyira érdektelen és súlytalan, hogy utálni sem érdemes.

Viszont ez a film a hibái ellenére is messze jobb.

SPOILER:

Miért jobb, mint az előző, ami ezek után tulajdonképpen szutyoknak, bóvlinak tűnhet?

1. Van gonosz, pontosabban gonoszok.
Kiforrott karakterek, akik egymással is vetélkednek, egymást is
eltiporják, ha kell, függetlenül attól, hogy a döntés későbbi következményei a Birodalom számára negatív következményekkel járnak.
Na és ott van Vader!! A filmvégi jelenete egyszerűen fenomenális. Végre ,
végre, végre!!!
Kylo-ren egy nevetséges pojáca hozzá képest, s röhej, hogy egy ilyen alak irányítja az Első Rendet, hogy egy ilyen alak egyáltalán sith-lovag lehet.

2. Itt a "jók" között is arat a halál. A hetesben kicsit úgy tűnt, mintha a 12-es korhatár miatt a gonoszoknak jóformán még gonoszkodni sem szabad. Itt meg nem sok főszereplő marad életben.

3. Mertek bevállalni egy olyan végkifejletet, aminek során a legfontosabb karaktereket szinte mind beáldozzák. Ilyet Hollywood-ban nem szokás. Gratuláció érte!!!

A hetesben meg semmi. Jó-jó, tudom, roppant gonosz dolog bolygókat robbantani, na de azon kívül a Rend csapatai kb díszletnek vannak ott, még egy patkányt sem csapnak agyon.

4. Az utolsó 45 perc akciójelenetei nagyon látványosak. Minden van benne, ami egy SW filmbe kell: lépegetők, TF-ek, X-wingek, rombolók, Halálcsillag...
Ehhez képest szánalmas az a véget nem érő fénykardpárbaj, ami a hetesben borzasztotta el a nézőket, s ami végkifejletét tekintve totál értelmetlen volt. Körülbelül olyan, mint amikor életed legjobb nőjével vagy, s petting közben otthagyod, felhúzva...
Kb ezt tették a nézőkkel az előző rész végén a film alkotói...

5. A filmnek van története, annak ellenére, hogy az egész leírhtó egyetlen mondattal. Mégis eredetibb, mint a hetes, ami ehhez képest tényleg egy modern
másolata az Egy új reménynek.

6. A film szerencsére szakított azzal a klisével, hogy a lázadók alapból hófehér lelkek, a jóság bronzba öntött szobrai. A Birodalom meg úgy gonosz, ahogy van.
Itt a lázadók között vannak egyáltalán nem jó, sőt, kifejezetten rossz emberek, akiket egy másik viszonyrendszerben terroristának, felforgatónak, egyszerű gyilkosnak
neveznénk. A "cél szentesíti az eszközt" elv alapján nem moralizálnak, ha a saját bajtársukat kell egy adott helyzetben eltenniük láb alól.
Csillagos ötös az alkotóknak. Ez így életszerű.
Nagyon nagy szerencse, hogy az alkotók nem a hatéves korosztálynak készítették a filmet, hanem azoknak a felnőtteknek, akik Luke Skywalker "idején" voltak hatévesek.

7. S nemcsak nekik, hanem igazából bárkinek. Aki nem kedveli az SW-t az előzménytrilógia bugyutasága, az idegesítő karakterek, s a faék egyszerűségű jellemábrázolás miatt,
nos, az is jól szórakozhat ezen a filmen.

8. Nincsenek "aranyos"(nak szánt) robot, vagy űrlény karakterek. Nincs jar-jar-féle agypusztító "atomfegyver" sem.
Végre, végre, végre!!!!
A "kötelező" robot karaktere is inkább gyilkológép, ha kell, mintsem prüttyögő, guruló, idegesítő fémdoboz.

SPOILER vége

Összességében véve ezek után bánom, hogy a következő filmek a hetes rész nyomvonalán haladnak majd tovább.
Mert ezt az irányt tartva sokkal, sokkal élvezhetőbb filmeket kapnánk.
Még akkor is, ha Hollywood itt sem tudta kihagyni az aktuálpolitizálást...

9/10

zZz 2016.12.19. 00:34:57

"a klasszikus karakterek kényszeres erőltetéséig"

Vagy ebben mindenáron problémát látni kényszeres erőltetés esetleg? Szerintem nincs ezzel semmi gond, segíti a kapcsolatot az eredeti trilógiával. Nincs benne ellentmondás. Igaz, feltétlenül szükség sem lenne rá, de egy filmben nem csak a feltétlenül szükséges dolgokat kell meghagyni.

"a gonoszok továbbra is gonoszok, mert gonoszok, a jók pedig továbbra is jók, mert jók"

Ezt az eredeti trilógia fektette le, panaszt ott tessék benyújtani. Átértelmezéséhez a világ újraírásához lenne szükség. A Star Wars egy mese, ahol vannak a jók (Jedik, lázadók) és a gonoszok (Sith/birodalom, First Order/Ren lovagjai). Olyat keresel a filmben, amiről az nem szól és soha nem is akart szólni. Keress másik filmet.

"a Rogue One történetének túlnyomó része körülményes feladatmegoldás"

És ez miért is baj?

"Teljesen érthetetlen például, hogy a nagy fináléban miért kell hosszan random X-szárnyú pilóták hősies halálaival párban vágni főszereplőink küzdelmét, hiszen még ha szükség is lett volna azon a színtéren is egy nézőpontra, semmi erőfeszítésbe nem került volna egyiküket oda delegálni."

Természetesen csak a főszereplők a lényeg, azok, akik lehetővé tették a főszereplők számára, hogy céljukat elérhessék, lényegtelenek és nem is kell őket, ill. a halálukat megmutatni, mert senki sem érdekel. Aha.
Engem érdekelt. Emellett meg szimplán élveztem a jeleneteket, mert szeretem az ilyen akciókat anélkül is, hogy azoknak bármilyen mély értelme lenne. Ismét csak azt tudom mondani: rossz helyen keresel dolgokat, ez a film nem erről szól, sosem ígérte. Keresd más filmben ezeket.

"amint megismerünk egy világot"

Kérdezd meg a Disney-t vagy nem tudom kit, hogy készítsen egy MMO-t, ahol te több száz vagy ezer óra alatt bejárhatod az összes világot, mindegyiknél hosszasan elidőzve.
Ez a film nem arról szól, hogy bemutassa neked ezeket a világokat. Megint rossz helyen keresel valamit. Keresd másik filmben, ez nem az.

Az egész kritikából azt érzem, hogy az írója előzetes elvárásokkal ült be a filmre és hát jaj, nem azt kapta. Általában ez szokott történni az előzetes elvárásokkal. Szerette volna, ha erről-arról-amarról szólt volna, de nem így történt, így hát nem jó a film.
Ezzel sokan, többek között én sem értek egyet.

Félreértés ne essék, nem tökéletes a film, nem is vártam annak. Pl. a tervek kézzel való kipecázását én is cikinek éreztem és voltak még hasonlók. Viszont nem érzem jogosnak, ha valaki azért húz le egy filmet, mert nem voltak az ő ízlésének, prekoncepcióinak pontosan megfelelő dolgok benne. Nem a Schindler listáját rakom be, ha nevetni akarok (legalábbis ha nem vagyok egy irdatlan nagy kretén).

zZz 2016.12.19. 00:47:42

@pimpalini:

Kylo téma.
Kylo szerepe egyelőre szerintem a vergődő, önmagát kereső kamaszé. Ha ebből a szempontból nézed, akkor ez a "fej" beleillik a képbe :)
És persze, hogy nem egy Vader, hiszen ő még bőven abban a fázisban van, ahol Anakin (nem Vader). Eleve Vader a mintakép, amilyen majd szeretne lenni.
Amúgy Kylo nem Sith, hanem Ren lovag. És nem ő irányítja az Első Rendet, hanem ő egy parancsnok. Snoke irányítja.

A végén Vader megindulása amúgy tényleg csillagos 5ös. Nem is értem, hogy ez a kritika meg sem említette. Ez az első olyan film, amely képes volt végre érzékeltetni Vader (egy Sith lovag) félelmetes jelenlétét a harctéren, hogy mennyire esélytelenek, reménytelenek a vele szemben álló egyszerű katonák.
Nekem még Tarkin is tetszett, tudtak köré olyan atmoszférát létrehozni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 01:01:33

@zZz: "Az egész kritikából azt érzem, hogy az írója előzetes elvárásokkal ült be a filmre és hát jaj, nem azt kapta. "
Alakul ez, innen esetleg tudok még néhány tippet adni:
smokingbarrels.blog.hu/2016/01/19/igy_vedjuk_be_kedvenc_filmunket_profin

Szóval nekem a te kommented meg a közhelyektől és az izzadságszagú magyarázkodástól bűzlik, félmondatokat ragadsz ki idézgetsz be, csak hogy teátrálisan rákérdezhess arra, ami konkrétan a következő két mondatból kiderül, igazából semmi sem felesleges, semmi sem hiba, hanem minden csak természetes attribútuma a filmnek.

Mellesleg nem igazán kell érezned semmit meg belemászni a fejembe, mert emlékeim szerint az első bekezdésben konkrétan le is írtam, hogy mit vártam a filmtől, csak ehhez fél mondatnál nagyobb lélegzetvételű és összetettebb gondolatokat is kéne tudni és főleg akarni értelmezni (mert esetleg akkor még az is kiderülne, hogy egyáltalán nem voltak olyan irreálisak azok az elvárások...)

Narrator 2016.12.19. 01:44:02

@danialves:
The ostoba, te. Belekotsz egg kommentbe, ski area reagalt, amit te "cikkent" v " blogkent" megjelentettel?
Ugy, h valszeg sokkal Toby kotodese van az univerzumhoz, mint necked valaha is lesz?
Valoszinuleg a jovoben is tobbet fogom fogok adni annak a velemenyere, ski nemcsak belekap vmbe. Siman irhatnal gazdasagi v politikai hireket is ez utobbi alapjan.
El merged arulni hang eves vagy? En csak were varok valaszt.
(Mi lenne, ha gyakorolnal nemi onkritikat?)

midnight coder 2016.12.19. 07:27:47

@Mister Gumpy: Szerintem az ébredő erőben az egyetlen értékelhető jelenet Han Solo halála volt. A többi nagyon gáz: különösen, amikor a csillagrombolóban kukázó kiscsaj pár nap alatt elolvassa a hogyan legyünk Jedi mesterek 24 óra alatt című könyvet, és simán feljön arra a szintre amire Luke Skywalker a Dagobah bolygón tett látogatása után. Szerintem azért akart a végén mindenáron találkozni vele, hogy mutasson az öregnek egy-két trükköt... Aztán a hisztikés főgonosz is elég szánalmas volt amint nekiállt lézerkarddal felaprítani a saját hajóját... Hol volt ez a 40 évvel ezelőtti Darth Vaderhez képest, aki ha megjelent megfagyott a levegő ? Ja, és a végén csak felrobban a Halálcsillag: előszörre ez nagyszerű volt, másodjára már picit gáz, mostanra viszont már roppant gagyi. Az egészből fájdalmasan hiányzott a forgatókönyv és a színészek - kivéve az öreg Harrison Fordot. Ennél ez a rész csak jobb lehet.

hujegyerek 2016.12.19. 07:32:21

Röviden összefoglalva: ez egy n+1-edik fossantyú, hiába, nem lehet 50 bőrt lehúzni 1 sztoriról. UNALMAS.

J.R. Ewing 2016.12.19. 08:08:54

Valaki megcsinál valamit több millió dollárból, aztán jön egy hónaljszagú, tyúkmellű, közép-európai kritikus és fanyalog.
Óriási.

datam 2016.12.19. 08:18:19

@hujegyerek:

Nem, ez pont nem az. Nem tudom, a szerző milyen elvárásokkal indult neki, de nem azzal, amiket leírt az első bekezdésben. Nekek az a sana gyanúm, hogy mindenáron akkora durranásra számít, amekkora anno a IV. Rész volt. Hiába várja, olyan nem lesz mégegyszer.

Viszont az Ébredő Erőnél lényegesen jobb film, pedig ez is fan art igazából. Mégsem éreztem rajta azt aznizzadságszagot és görcsösséget, ami volt a kis Solo fiú kaladjainál. Viszont most úgy éreztem, még egy 20 percet elbírt volna a film, mondjuk kicsit jobban belemászhattak volna a Birodalomba. Lett volna ott még konfliktus, amit kicsit jobban megmutathattak volna, főleg Tarkin körül.

Nem volt ez egyáltalán rossz film, főleg az Ébredő erőhöz képest. Sajnálom, hogy az összes régi könyvben leírt történeteket nem fogják megfilmesíteni a következő részben igazán jöhetne Thrawn admirális, meg a megmaradt második dzsedáj. Bár igazából ezen már átugrottak....

Ja,még valami. Nagyon is fontos, hogy R2 és 3PO előkerültek, fontos magyarázat a III. és IV. rész között. Így legalább kiderül, hogy hogy került oda a két robot, ha egyszer R2 Obi-Van-t tartja a gazdájának.

AldoWinnfield 2016.12.19. 08:37:14

@Narrator: Nem biztos, hogy a legdiplomatikusabb volt danivalves válasza, de ezzel a helyesírással még kommentet se írj szerintem. ( Ha meg direkt az írásmód, az még inkább ciki.)

@midnight coder: Rey már valószínűleg kapott kiképzést korábban, erre van egy csomó utalás a filmben. A végén pedig egy olyan Kylo Rennel küzd meg, aki sérült, plusz emocionálisan eléggé szétszórt, nem uralja az erőt. Rey meg ebben az esetben ösztönösen használja az erőt, ahogy Anakin is tette a fogathajtóverseny során pl. Figyelni kellene a filmet, nem feltétlenül csak fikázni.

Kylo meg pont azért jó ellenfél, mert új színt tud vinni a SW gonoszok sorába, egy vívódó, korántsem kész erőhasználó, hatalmas erővel, de semmi önkontrollal.

Halálcsillag 3 nem volt túl nagy ötlet.

@hujegyerek: Nem, ez nem az. Nem végletekben gondolkodni. Nem csak klasszikusok meg fostartályok léteznek.

@J.R. Ewing: Persze, mert több millió dollárból csak jó dolgokat lehet csinálni. Meg véletlenül se gondolkodjon senki, csak fogadja el, amit elé raknak. Több millió dollárból készült, csak jó lehet! :)

@datam: Fun fact: danialves a New Hope-ra is csak hetest adott. (most össze fog dőlni a világ...:)

Netuddki. 2016.12.19. 08:47:41

Vazzeg, lenyúlták az űrgolyhókat! Vagy csak tisztelettel adózott a sertésragu készítője a régi filmnek?

Az utolsó bolygó egy az egyben a Druidia volt.
A "főkapcsolón" behaltam. Vészfék, használni tilos.

==T== 2016.12.19. 08:54:33

Nem tudom, hogy a cikkíró mi a fenét vár egy Star Wars mozitól. Ne ma Karlovy Vary filmfesztiválra lett nevezve.

A magam részéről az első perctől tetszett, és a végérre ez csak fokozódott. Nálam a simán 10/10, a héten másodszor is megmozizom, noha azóta cam-osan már újranéztem.

Mondjuk én először feliratosan láttam, 2D-ben.

Netuddki. 2016.12.19. 08:58:02

@Tibi !: Aztán, a 45kg-os csaj egy bottal leveri a páncélosokat? Ugyanaz a pap (vagy mi?) pepitában. oké, hogy elejteti a bottal, aztán a földön is maradnak. Disney matiné?

Aztán, a hiperűrt nagyon csillagkapusra vették. Apró hiba.

Visszatérve a főkapcsolóra, a botorkáló szerzetest addig nem találják el amíg meg nem húzza az (ultragagyi) "főkapcsolót". Ultragagyi, disney matiné fíling.

Komolyan, a végén már vártam a debellát, hogy kiszippantsa a légkört a "kapun" keresztül. Nyehehe!
A kombináció 1,2,3,4,5... Bámulatos! Ugyanaz a kombinációja a kofferomnak, elhozunk minden friss levegőt a Druidiáról.

==T== 2016.12.19. 09:04:02

@pimpalini: Kylo Ren nem sith lovag, és az Első Rend-et sem ő irányítja.

A véget nem érő fénykardpárbaj azért nem ér véget, mert Kylo nem akarja megölni Rey-t.

Szvsz várható volt, hogy a csapat összes tagja meghal, mivel a későbbi filmekben nem bukkannak fel.

Az Ep4 Birodalma sem csinál gonoszabb dolgokat az Ep7 Első Rendjénél.

Az Ep7 már eleve egy trilógia első elemének készült, aminek azzal is meg kellett kezdenie, hogy van egy 30 éves kimaradás a sztoriba. Az Ep7 csak a következő két résszel együtt lesz reálisan értékelhető.

Han Solo és Csubi sem volt hófehér lélek, ahogy Lando sem.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 09:10:25

@Narrator: Nem kötöttem bele egy kommentbe sem, a komment kötött belém, én meg ezt írtam le. Először meg légyszi tanulj meg írni, mielőtt teli szájjal elkezdesz ostobázni, mert nem lesz hosszú pályafutásod itt.

@J.R. Ewing: És ugye ugyanezen elv alapján te is csak olyan kommentet böfögsz be ide, amibe legalább ugyanakkora erőfeszítést öltél, mint én a posztba. ;)

@datam: "Nem tudom, a szerző milyen elvárásokkal indult neki, de nem azzal, amiket leírt az első bekezdésben. Nekek az a sana gyanúm, hogy mindenáron akkora durranásra számít, amekkora anno a IV. Rész volt. Hiába várja, olyan nem lesz mégegyszer. "
Hát sajnos te sem tudod jobban nálam, hogy mi jár a fejemben, még mindig várjuk az első embert, akinek ez sikerül... Azért meg különösen is vicces a dolog, mert itt elolvashatod, pontosan mekkora durranásnak is tartom a 4. rész:
smokingbarrels.blog.hu/2016/02/14/masodvelemeny_csillagok_haboruja_star_wars

@==T==: "Nem tudom, hogy a cikkíró mi a fenét vár egy Star Wars mozitól."
Bárcsak kiderülne ez valahonnan, pl. az írás első bekezdéséből...

tremoló 2016.12.19. 09:19:47

Elkezdtuk nezni a filmet. Kabe a felenel megkerdeztem az asszonyt, hogy teged is annyira nem erdekel ez a film, mint engem. Miutan igennel valaszolt, lecsereltuk az eletem nagy szerelme cimu filmre, ami egesz kellemes meglepetes volt.

Zsivany egyes szerintem egy vegtelenul unalmas, jellegtelen karakterekkel telepakolt film amiben mar megint egy elb@szott halalcsillagot kell elpusztitaniuk a lazafoknak. Szerintem ez csak annak lehet erdekes, aki eddig egyetlen SW filmet sem latott...

R2D2 & C3PO 2016.12.19. 09:29:36

@datam: jaja. Pont ezen gondolkoztam: ma a IV. rész is fos lenne. Mert már láttunk sokkal fantáziadúsabb mitológiát is, amit írózseni írt.
De a 70-es évek végén, a repülő kávéfőzők idején, valóban nagy durranás volt, a gyenge szinészek, egyszerű történet ellenére is.

AldoWinnfield 2016.12.19. 09:35:28

@tremoló: Remélem 130 cm-es 4K tévén nézted a szar kamerás felvételt. :)

A megint egy Halálcsillagot elpusztítani részhez meg csak annyit, hogy azért az tudod, hogy ez az első, az eredeti? :) Az, amelyiket az első részben Luke küldött a pusztulásba? ( Az elpusztításáról meg maximum szó van a Rogue One-ban, mert előbb a terveit kell megszerezniük...)

==T== 2016.12.19. 11:06:56

@midnight coder: szerintem még mindig korrektebb volt Kylo Ren, mint Vader, aki ilyenkor a saját embereit folyotta meg. De még ő is tett tönkre komplett műtőt vagy ölte meg a szívszerelmét amikor épp olyanja volt.

==T== 2016.12.19. 11:09:06

@danialves: magyarul azt vártad, hogy nem Star Wars film lesz.

Bergyilkos Bohoc 2016.12.19. 11:23:18

@tremoló: Ezzel az életem nagy szerelmével kb. be is áraztad magad.

solo 2016.12.19. 13:13:21

A kritikusi munkánál nincs sok egyszerűbb, más munkáját fikázgatni nem vmi nagy teljesítmény. Nem tudom,ki mit, mennyi maradandót alkotott vagy újított életében az indexes kritikusok közül,de az nekem feltűnt,hogy a világon azért nagyjából mindenhol elfogadták ezt a részt (több helyen magasztalták) de itt, az indexen már a második lehúzását olvashatjuk. Tudom, ez is csak ízlés dó'ga (persze egy kritikusnak nem biztos,hogy ízlése szerint kéne írogatnia) de lassan úgy vagyok vele, hogy tényleg nézni kell, amit ti itt leszóltok!

AldoWinnfield 2016.12.19. 13:16:48

@solo: Azért az megvan remélem, hogy:

1, A film nincs lehúzva.
2, Az Indexhez annyi köze van a blognak, hogy a blog.hu felületén fut, s így kikerülhetnek a cikkek az index főoldalára, vagy az index2-re.
3, Mi ezt a blogot hobbiból csináljuk, nem kapunk érte pénzt. És egyáltalán nem az a cél, hogy lehúzzuk a filmeket... / Egyébként láthatod, hogy van egy pozitív(abb) kritika is más szerző tollából, ott a link az írás elején./

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 13:28:11

@==T==: Nem, azt vártam, hogy Star Wars-film lesz, amiben a TFA nosztalgia-újrahasznosítása után lehetőleg nem ugyanazt akarják majd ledugni a torkomon, mint az előző Star Warsokban. Továbbá azt vártam, hogy egy Edwards-film lesz, amiben koherensen meg tud jelenni az ő stílusa. Továbbá - ezt nem írtam le külön, mert triviális, de nyilván az észrevételeim nagy része erre is alapul - azt vártam, hogy egy jó film lesz, háromdimenziós karakterekkel, átgondolt történettel, kidolgozott ívekkel.

@solo: A kritikusok munkáját fikázgatni sem nagy teljesítmény, ez abból is látszik, hogy körül sem néztél, hogy hol vagy, mielőtt ideböfögtél volna valamit...
Mindenesetre nem igazán látom a te életed nagy eredményeit, ugye ha következetes akarsz maradni, ez igazán érdemes lenne tisztázni, mielőtt elkezdesz engem kóstolgatni. ;)

"egy kritikusnak nem biztos,hogy ízlése szerint kéne írogatnia"
Ez pedig eléggé biztos, hogy aszerint kéne. De mindenesetre örülök, hogy tudtam segíteni a filmválasztásban, elvégre alapvetően ez lenne ennek az egésznek a célja, ellentétben azzal a láthatóan közkedvelt szemlélettel, hogy a kritikából a saját véleményedet kéne visszahallanod egy mélyebb hangon...

MEDVE1978 2016.12.19. 13:50:53

Spoilers ahead. Nagyságrendekkel jobb, mint az Ébredő Erő. Véleményem szerint az I-III. részt is lazán veri. A karakterek valóban nincsenek túlságosan kibontva, de talán kicsit túl sok karakter is van ehhez. Nagyon tetszett benne, hogy volt egy többé-kevésbé valószínűsíthető, lineáris történet. Bár nem sok bonyolítással, de ez nyilvánvalóan egy mese.

Igen van benne fan service és néhány ponton a hasonlóságok is viccesek (van egy főszereplő, akit nem a szülei neveltek fel, az apja pedig a birodalomnak dolgozik, ahol mindenki gonosznak könyveli el, de igazán van benne jó is. Valaki kulcsfontosságú üzenetet küldd stb. :)
De rengeteg kalapemelés a rendező előtt, mert nem fulladt bele a sziruposbödönbe: nincs egyértelmű szerelemi, csak baráti szál, mindenki meghal, főként a jók, nincs kicsavarva a történet, hogy happy end lehessen. Tarkin a végén meghozza a logikus döntést és azonnal megszünteti a kockázatot. (ezen mondjuk minimálisan ront Vader logikátlan töketlensége, amikor lemészárolja a fél Corvette legénységet, mégsem sikerül az adathordozót elkapnia).

Mást gondolok arról, hogy a lázadókat nem ismerjük meg jobban, a fő tulajdonságok és motivációk világosak: Guerrera belefáradt az életébe és az állandó harcba, paranoiás és őrült, Jyn csak az apját keresi és utána meg célt, Cassian szintén egy fáradt veterán, akinek az egész életét kiteszi a kémkedés és a harc stb. A karakterek árnyalásának hiányát én elsősorban a gonoszoknál érzem. Krennic az igazi főgonosz, Vader és Tarkin csak epizódszereplők, viszont Krennicről csak azt látjuk, hogy egy karrierista és erkölcstelen ember. Mint főgonosz, így egyáltalán nem kap árnyalást. Ebből kifolyólag nagy showdown sincsen, a Jyn-Cassien Krennic harcnak inkább csak kis puff a vége. Ebből a szempontból értem azt, a megjegyzést, hogy csak a történet ismert végpontja viszi magával a történetet, nekem viszont jobban tetszik itt a háborús film párhuzam. Magyarul az, hogy háborút látunk, mindkét oldalon vannak áldozatok. A hősök is meghalnak és rájuk sem emlékszik sokkal jobban senki, mint a másik 10.000-re. A karakterek kidolgozatlansága is akár visszavezethető erre.

Még nagyon nem tetszett CGI Tarkin (aztán hozzászoktam, nem volt olyan borzasztó), illetve CGI Leia hercegnő (borzalmas).

Kánikula 2016.12.19. 13:52:22

@tremoló: Hát kurvára nem pusztítanak Halál Csillagot ebben a filmben.

Kánikula 2016.12.19. 13:59:05

@solo: "persze egy kritikusnak nem biztos,hogy ízlése szerint kéne írogatnia"

Hanem? Mondjuk egy ételkritikus mi alapján ítéli meg a kaját szerinted?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 14:06:53

@MEDVE1978: Igen, a fő tulajdonságok, az egy mondatban leírható jellemzők világosak, de ezen kívül? Oké, nyilván mindenki ragaszkodik az apjához, de kéne valami, amiért Jyn és Galen kapcsolata, az ő harca különleges, de egyben átélhető is. Cassianból is sokkal több kéne egy félmondatnál, hogy "6 éves korom óta ezt csinálom", le kéne fektetni, hogy ő miért lenne képes ártatlan embereket is megölni a lázadókért, de végül miért lesz ő is "rogue". Nekem így ez rettentő vázlatos, talán ez a legjobb szó rá.
Nem sokkal részletesebb, de szerintem a IV. részben nagyon jól lett kialakítva az, ahogyan a vidéki porfészekben élő Luke vágyódik a kalandra, ott kb. egy beállítással és egy zenei témával sikerült átadni azt az érzést, ami miatt egyáltalán Star Warst néz valaki. De akár felhozhatom Az ébredő Erőt is, ami szintén nem etalon, de ott a nyitójelenetben hihetetlenül látványos volt Finn traumája, ami végül dezertálásra készteti. Itt meg: jaj, megölik Anyut, elviszik Aput, be kell mászni egy sötét lyukba - hatezer filmben láttunk már ilyet.

Egyébként nálam pont akkor működött volna háborús filmként, ha (ahogy a kritikában írom is) nem (csak) hősökről, hanem áldozatokról is szólt volna (esküszöm, nem tartom sokkal jobbnak Az ébredő Erőt, de az mekkora húzás már, hogy az egészen addig arctalan célpontként működő rohamosztagosokról is kiderül, hogy ők is emberi, érző lények), lettek volna benne civilek, mindkét oldal szemszögei (szintén nem egy kiemelkedő film, de ld. Warcraft). Ez így nálam egy standard kalandfilm, ami egy kicsit könyörtelenebb, ha akciójelenetekről van szó.

J. Mutzenbacher 2016.12.19. 14:56:06

@Narrator: hát én ilyen agresszív autocorrect- et mint ami a telefonodon van, még életemben nem láttam. :)))
Bocsánat, de a filmhez nem tudok hozzászólni, még nem láttam, úgyhogy miközben olvastam a cikket és a kommenteket, alig bírtam elhajolni a spoilerek elől.

steery 2016.12.19. 15:03:19

Ami a film elejéről lemaradt:

STAR WARS
Zsivány Egyes
Egy Star Wars történet

Kitört a polgárháború! A gonosz Galaktikus Birodalom elnyomása ellen lázadó erők egyesültek, létrehozva a Felkelők Szövetségét. Csapataik a Yavin negyedik holdján létesített titkos bázisukról indítják támadásaikat a császári erők ellen.

A birodalmi flotta ezalatt egy hatalmas, önjáró harcállomás építésén dolgozik, ami egész bolygókat képes felperzselni vagy szétrobbantani. Az új fegyver kifejlesztését - Orson Krennic igazgató irányításával - Galen Erso hadmérnök végezte, aki a munkálatok befejezése előtt megszökött családjával.

Amikor a felkelők tudomást szereznek a bolygópusztító fegyver létezéséről, ügynököket és kommandósokat küldenek több bolygóra. A feladatuk kettős. Csatlakozásra bírni a szakadár lázadó erőket. És bármi áron megszerezni a Halálcsillag terveit...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.19. 15:15:41

Ez egy remek film volt. Ritkán látni ennyire árnyalt "jó" és rossz karaktereket. Ezt a kritikát kár volt megírni, remélem az irója azért megnézte a filmet, mert mintha nem egy filmet láttunk volna a leírtak alapján.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 15:26:02

@Zsákos Dildo: Igazán rendes vagy, hogy te itt egy személyben eldöntöd, hogy mit kár nekem megcsinálni, de azért remélem kicsit átérzed annak az abszurditását, hogy te a szubjektív érzéseid alapján értékeled az én tevékenységeim hasznosságát. Pl. most én is mondhatnám, hogy ezért a kommentért baromi felesleges volt billentyűzetet ragadnod, de ha neked az okoz örömet, hogy ilyen két mondatos erőlködéseket nyögsz be, szíved joga. ;)

Egyébként abból, hogy szerinted nem ugyanazt a filmet láttuk, én nem azt hoznám ki, hogy nem láttam a filmet (már ha figyelembe vesszük azt, hogy minek van egyáltalán realitása), hanem hozzávéve azt is, hogy te ritkán látsz ennyire árnyalt karaktereket, valószínűleg csak annyi történt, hogy te általánosságban jóval gyengébb mozgóképeket fogyasztasz, mint én, és ebből a torzításból adódóan tűnik a Rogue One kiemelkedőnek.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.12.19. 15:50:54

@danialves: " Igazán rendes vagy, hogy te itt egy személyben eldöntöd, hogy mit kár nekem megcsinálni"

Kapj észbe, ember, a poszt után ezek itt a kommentek, ahol mindenki egy személyben mondja el a saját véleményét. Mindenki azt mondja el, amit ő igazságnak gondol.

AldoWinnfield 2016.12.19. 15:51:30

@Zsákos Dildo: 1, Isteni a nickneved. :D 2, Nekem tetszett a film, de ez a karakterábrázolás finoman szólva sem volt túl rétegelt. 3, Igen, a cikk írója látta a filmet, és más véleményen van, mint te. Durva, nem? 4, Te egy percet alatt írtál egy kommentet, az író meg 2-3 órát rászánt az írásra...

AldoWinnfield 2016.12.19. 15:55:22

@Androsz: És azt nem lehet megfogalmazni normálisan? :) Valahogy a legtöbb komment, köztük Dildoé is ilyen passzív-agresszív szarakodás.

'Ez egy remek film volt. Ritkán látni ennyire árnyalt "jó" és rossz karaktereket. Ezt a kritikát kár volt megírni, remélem az irója azért megnézte a filmet, mert mintha nem egy filmet láttunk volna a leírtak alapján."

De lehetne így is: Ez egy remek film volt. Ritkán látni ennyire árnyalt 'jó" és rossz karaktereket. Nem értek egyet a kritikával, szerintem rétegeltek voltak a figurák. (esetleg példa, hogy ezért és ezért)

Ezek a cikk írója remélem látta a filmet-féle közhelyes beszólogatások minek kellenek?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 16:08:39

@Androsz: Jézusom, nem gondoltam, hogy ezt még komolyan magyarázni kell, de akkor rágjuk szájba: igen, képzeld, feltűnt, hogy az emberek (nemcsak itt, hanem máshol is) a szubjektív véleményüket fogalmazzák meg. Jelen esetben azonban ez a következő: neki a poszt nem tartalmazott értéket, nem volt hasznos. Innentől kezdve az már csak nettó arrogancia, illetve pont a véleménypluralitás tagadása, hogy e vélemény alapján ő eldönti egyrészt helyettem, másrészt a másik 9 ezer olvasó helyett is, hogy ez nekünk sem lehetett hasznos.

Erre kívántam hozni azt a példát, amit eszerint nem igazán értettél meg: annak ellenére, hogy pl. én személy szerint totál feleslegesnek tartom az ő kötözködését nagyjából minden megközelítés szerint, nem próbálok ítélkezni felette, mert egyrészt fogalmam sincs, hogy az ő szempontjából ennek milyen olyan haszna és értelme lehetett, amiről én nem tudok, másrészt meg semmi közöm ahhoz, hogy beleugassak az ő dolgába. (Ez utóbbi akár számodra is megfontolásra érdemes gondolat lehet...)

Nite · http://animecomment.blog.hu 2016.12.19. 17:04:48

Gondolom mindenki másért nézi meg ezt a filmet, ezért szóródnak ennyire a vélemények. A magam részéről egyet értek a kritikával, nekem nagyon hiányzott néhány olyan karakter, akit lehet szeretni, együtt érezni vele, aggódni érte. Sajnos a történet is lehetett volna átgondoltabb és logikusabb.
Az Ébredő erőnél viszont így is sokkal jobb volt, és biztosra veszem, hogy sok Star Wars rajongónak bejön majd. A látvány meg a világ nagyon rendben van.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.12.19. 17:35:31

A címbeli szlogent:
"Ülj le, te… Zsivány! Egyes!"
már egy hete elsütöttem a "Decembernek elején..." c. versem egyik álkommentjében:
fradyendre.blogspot.hu/2016/12/decembernek-elejen.html
Sebaj, nem kérek jogdíjat! :)

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2016.12.19. 18:09:29

Hat, oleg nagy csalodas volt, az biztos. Szereten en a popcorn mozikat, de ez valahogy szetesett nekem. Olvasom itt a fanok erveit, "mert legalabb nem csak elovassa a hogy legyunk Jedik 24 ora altt konyvet" - aha, mert Jyn melle nem csak ugy ripsz-ropsz alltak oda a vele tarto felkelok, potom 10 perc leforgasa alatt, "hiszek neked" es hasonlo magasroptu ideologiak menten. Mint egy kapos vallasban, szo szerint az utcarol ternek be az uj messiashoz. Sajnos tele volt a tortenet iylen es ehhez hasonlo toresekkel, amiken csak pislog a joerzesu mozibajaro, "hogyeseztigyhogy?"

Meg, ugye, a tipikus SW-os nepotizmus, ami alapjan mindenkit a felmenoi alapjan itelnek meg. A beeroszakolt artuditusziszripio. Annak lefektetese, mit lefektetese, leeroszakolasa a nezo torkan, akar a legalapvetobb SW stilusjegy* atugrasaval, hogy a fsz JO, az apja is JO, a birodalom meg ROSSZ, aztan ezzel le is van tudva a ki mit es miert kerdeskor.

A sajat magaval szembeni kapcsolat elveszteset szerintem meg is a szerzetesficko halala peldazza a legjobban: vegre van itt egy szal, ami az Ero-t arrol az oldalarol ragadja meg, hogy nem lehet mindenkibol Jedi/Sith, de akkor megis mit csinalnak magukkal az erzekeny karakterek. Pl vallast alapitanak, ahol a sajat tudasuk es elkepzeleseik menten dolgoznak a vilag jobba tetelen. Az emberunk egy tenyleg nagyon jol osszerakott jelenetben felaldozza magat a cel erdekeben (oke, itt mar elkerulhetetlen a buddhista szerzetes parhuzam) - tenyleg jol volt osszerakva, a kezdetektol erre az egy jelenetre felhuzva a karakter es az ive. DE! Mi tortenik miutan meghal? A nagypuskas haverja mindent eldobva odarohan es patyolgatja (meg mindig jo) - kozben a rohamosztagosoknak meg csengettek, vege a muszaknak. Ok meg sugarvetojuket eldobva rohannak, le ne kessek az otorai teat a kantinban, meg veletlenul sem love bele a nagy gyaszjelenetbe, vagy akar csak az iranyaba sem.

*Legalapvetobb SW stilusjegy (mar szerintem a filmeke): azonnal egy kemeny akciojelenetben landolni, a tortenet kozepen, es onnan bontani a szalakat kifele.

ComLo 2016.12.19. 18:11:01

hmmm ... nem olvastam végig a kommenteket, ellenben fél órája értem haza a moziból ... és hát ...

Igazából, minden Star Wars film kapott hideget meleget. MINDEGYIK. Az I, II, III, szerintem is teljes joggal, főleg az első fele. De ha ma visszanézzük a Birodalom visszavégot, vagy a Jedi visszatért, akkor abban is számos rendezői hibát, béna színészi játékot, stb stb láthatunk. Kötekedni ott is lehet.

Mind a két új film, szintén kapott hideget meleget a kritikusoktól, és a nézőktől.

MI a tanulság számomra? SOHA nem lesz olyan Star Wars film, amit mindenki szeretni fog. MIndig, mindenhol lesznek fanyalgók, és egy szemmel is jól látható régetnek, nem fog tetszeni VALAMI.

Én maradok a magam ízlésénél. Én Star Wars "univerzumban" (eredeti 3 film + egy szekrénnyi könyv) nőttem fel. Számomra e két film által keltett hangulat + a frissen megnyílt új világrészek, számomra tökéletesen hozták gyermekkorom Star Wars feelingjét. Bárki bármit mond, én nagyon-nagyon hálás vagyok, hogy ezeket láthatom, átélhetem.

==T== 2016.12.19. 18:11:47

@danialves: mond már el nekem kérlek, hogy aki 1977-ben kijött a Csillagok Háborúja vetítéséről, az mennyivel volt jobban tisztában ezekről a dolgokról?

Luek, Ben, Han, Csubi, Leia, Vader vagy Tarkin motivációiról? Arról, hogy mi a Birodalom, hogy ki az Uralkodó, hogy kik a Lázadók, miért lázadnak, mik azok a jedik, stb.

A kérdés nem csak neked szól, másoknak is, akik ezeket a csomókat keresik a kákán.

Void Bunkoid 2016.12.19. 18:14:18

@datam: "nagyon is fontos, hogy R2 és 3PO előkerültek, fontos magyarázat a III. és IV. rész között. Így legalább kiderül, hogy hogy került oda a két robot, ha egyszer R2 Obi-Van-t tartja a gazdájának."

Az Új reményben C3PO igen részletesen beszámol Skywalkernek arról, hogy ők lázadó hadihajón szolgáltak, sőt, halvány fingja sincs, hogy ki az az Obi-Wan Kenobi, az ő legutóbbi gazdája Antilles kapitány volt még a hajón.

És nem, nem emlékszik sem Obi-Wanra, sem Darth Vaderre (pedig még kissrácként ő legózta össze), mert még a Sith-ek bosszúja végén törölték a memóriáját :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.19. 18:27:38

@==T==: Semennyivel, éppen ezért nem is értékelem azt lényegesen feljebb. Linkeltem már itt a kritikát is korábban.

Amúgy ha én 3 kommentben 3 különböző kötözködéssel találnék be valakit, biztosan a "kákán is csomót keres" lenne az utolsó kifejezés, amit méltósággal a számra tudnék venni...

Fellegjáró Marci 2016.12.20. 15:31:59

Ez kurva jó volt gyerekek! És még CPO és RD2 is szerepelt benne, aminek külön örültem! Lehetett volna benne több cameo amúgy! Mondjuk egy háttérben elsuhanó Falcon. Hihetetlenül jól szórakoztam, megyek ma is! Még akarok ilyen SW témájú filmeket!

AldoWinnfield 2016.12.20. 15:42:18

@Fellegjáró Marci: Szerintem pont elég cameo volt benne, sőt, igazából sok is. :) Amúgy viszont nekem is tetszett... Másodjára. Elsőre kisebb csalódás volt, második nézésre viszont rendkívül szórakoztatónak találtam.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2016.12.20. 20:48:55

@danialves: Szerintem ne becsüld alá J.R. kommentjét, simán mehetne a jövő évi túlértékeltes toplistába :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.20. 22:29:36

@Santino89: Látnok vagy, pont ma gondolkodtam el ugyanezen. :D

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.21. 08:57:25

@AldoWinnfield: Köszi! :-)

Nos a cikk írója önjelölt módon úgy érzi, hogy formálhatja mások véleményét egy-egy filmmel kapcsolatban. Ebben munkája is van, ok. Lelke rajta. Ennek jegyében szerintem a teljesítményéhez képest lehúzta a filmet (ezzel lehet, hogy embereket beszél le a megnézéséről, vagy terel az illegális letöltés felé) és olyan dolgokat rótt fel neki, melyek kifejezetten nem igazak, pláne, ha az utóbbi évek hollywood-i terméséhez hasonlítjuk.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.21. 09:07:47

@danialves: Te pedig egy személyben eldöntöd, hogy ez a film 6,5. Ez mennyiben különbözik attól, hogy én is egy személyben írtam? Ok, Te több melót tettél bele, ezt nem vitatom.

Sokféle filmet fogyasztok, a Rogue One-t abban a mezőnyben helyeztem el, melyben nyilvánvalóan versenyez. És ebben igen jól teljesít karakter, valamint a "jó és a rossz" árnyaltságának tekintetében. Te pedig pont ezt rovod fel neki. Az pedig nem lett volna jó, ha a film még hosszabb, miközben a film nem ül le, tehát a cselekmény kárára nem lehetett volna karaktert bemutatni.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.21. 10:15:31

@Zsákos Dildo: "Te pedig egy személyben eldöntöd, hogy ez a film 6,5. Ez mennyiben különbözik attól, hogy én is egy személyben írtam?"

Leírtam már fentebb másnak is, de akkor ismétlés a tudás anyja:
én nem döntöttem el, hogy ez a film 6,5 mindenki szerint, leírtam róla a véleményemet. Te viszont a saját kis kicsinyes szempontjaid alapján kinyilatkoztattad, hogy sem számomra, sem a másik lassan 11 ezer olvasó számára nincs értelme ennek a posztnak, amit egy picit arrogáns húzásnak érzek, mivel hogy nemcsak jobban akarod tudni nálam, hogy nekem mi a felesleges, de még el is akarod dönteni helyettem. És még mondjuk tökre érteném is, ha valami olyasmit írtál volna, hogy "kár volt megírni, mert gyakorlatilag ugyanazt írod egy az egyben, mint mindenki más", mert lehet, hogy én csak azért látok benne hozzáadott értéket, mert ezt nem tudom, de ezekből a másfél mondatos beszólogatásokból ugyebár valahogy pont ez marad ki mindig...

"Az pedig nem lett volna jó, ha a film még hosszabb, miközben a film nem ül le, tehát a cselekmény kárára nem lehetett volna karaktert bemutatni."
Nem a cselekmény kárára kellett volna, hanem olyan cselekményt írni, ami ezt szolgálja. Egy jó akciófilmben (ld. Fury Road) az akció nem a cselekménytől függetlenül, hanem a cselekmény részeként dolgozik, az akciók is hozzájárulnak a karakterek bemutatásához és az ő íveik alakításához. Ezzel szemben a Rogue One szinte a másik véglet, Jyn karaktere abban sehol nincs ott, hogy ő most ki tud-e venni egy fájlt manuálisan egy szerverből.

Fellegjáró Marci 2016.12.21. 12:44:32

Megnéztem még egyszer! Még mindig kurva jó! Végre tudtam bámészkodni is a vásznon. Pénteken nézem 3x. Mások ereje legyen veletek!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.12.21. 13:24:40

@danialves: Ok, nem jutunk közelebb..

A Fury Roadban mennyivel tudunk meg többet Max-ről, mint itt Jyn-ről? Vagy éppen mennyivel összetettebb gonosz Hallhatlan Joe, mint Krennic?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.12.21. 16:30:15

@Zsákos Dildo: Még mindig nem arról van szó, hogy mennyire részletesek a karakterek (habár szerintem pl. Maxnek lényegesen jobb karakteríve van, de nem ezért hoztam fel a Fury Roadot), hanem arról, hogy ezek hogyan épülnek be az akcióba. Max az akciókon keresztül kezd el közeledni Furiosához és a csapatához, azokon keresztül küzd meg a múltbeli traumájával. Jyn meg a többi karakter által benyögött félmondatok hatására megy át azon a vékonyka íven, amit írtak neki.

Ugyanez mondjuk Krennic esetében, ott is megáll a történet, hogy lássuk, ahogy küzd a hatalomért a többiekkel, Immortan Joe-nak pedig kb. jelenete nincs úgy, hogy ne a hőseinkkel lenne interakcióban.

borosnyuszi 2016.12.21. 21:04:04

Kritikával többnyire (sajnos) egyetértek. A rosszak rosszak a jók jók viszont ebben az SW? filmben szerintem árnyaltabbak. A ,,jó,, fiúk mint kiderül annyira nem jók, céljuk eléréséhez semmilyen eszköztöl nem riadnak vissza ráadásul több csapatra bomlanak az eltérő vélemények miatt (nekem itt beugrott a napi politikai aktualitás, Szíria. Ott is ezer féle ,,szabadcsapat,, harcol a szabadságért, a hasonlóság lehet nem szándékos rendezői húzás, de lehet az én fantáziám túl messzire nyargalt). Másik észrevétel a semmilyen zene. Majdnem olyan mint a klasszikus SW-ben, de mégsem. Szerintem bátrabban kellett volna eltávolodni az eredeti darabtól vagy meghagyni a klasszikuus belépőket. Nekem a rövid cameok bejöttek (nem csak r2d2 de volt pillanatra birodalmi kutasz droid meg wampa ami kivételesen hátizsákkal és nem téli tájban bukkant fel, xwing pilóták közül a vörös ötös és a '70-es éveket idéző bajusz). Kiemelném a film utolsó 5 percét (már azt hittem Darth Vader tényleg nem fog semmit sem csinálni a szuszogáson kívül) remekül füzték össze a klasszikus 4. részre a végét. Na ott könnyeztem bevallom férfiasan. Semmikép nem lesz klasszikus SW film, nekem mégis jobban bejött mint a VII. rész.
süti beállítások módosítása