Sorozat: Brooklyn 99 - Nemszázas körzet / Brooklyn Nine-Nine 1. évad
2014. december 03. írta: AldoWinnfield

Sorozat: Brooklyn 99 - Nemszázas körzet / Brooklyn Nine-Nine 1. évad

brooklyn-99-preview-joe-lo-truglio-618x400.jpgJó napot kívánok! Egy bűntényről akarok beszámolni. Szeretném feljelenteni a brooklyni 99-es körzet összes dolgozóját. Mindannyian az életemre törtek. Ráadásul végtelenül gonosz módon nem lelőni akartak, vagy tisztességesen hátba szúrni. Halálra akartak nevettetni! Szerencsére nincs humorom, így nem sikerült nekik, de most mondja meg nekem, milyen emberek ezek?

Rendben, ha Ön így akarja, elmesélek róluk ezt-azt. Én akkor ismertem meg őket, amikor a sitcom szerető énem éppen kifogyott a néznivalóból. A Modern Family-ből kevés a heti egy rész, a Parks and Recreation majd csak januárban tér vissza egy utolsó kör erejére, az amerikai Office és a Scrubs pedig sajnos már véget ért. Keresnem kellett egy szerethető komédiát, amiben nincs konzerv röhögés és egy csapásra megkedvelem a karaktereket. A választás nem volt könnyű, de végül rátaláltam a brooklyni rendőrökre és azóta egy kicsit boldogabb ember vagyok.

Jaj, hagyjon már! Magát nem zavarja az őrületbe az a tenyérbe mászó képű Jake Peralta nyomozó?

A 'tisztességes neve” Andy Samberg, és eddig nem különösebben kedveltem. Ennek a sorozatnak viszont egyértelműen ő a szíve és a lelke. Az első perctől fogva remek ebben a zsarufilmeken szocializálódott, nagyra nőtt bébi szerepben. Volt már egy-két éretlen felnőtt karakterhez szerencsém, de az ő infantilis rendőre a legjobbak ligájában játszik.

És a többiek? Engem majdnem a sírba visznek! Hogyan tudja elviselni őket?

Maga most viccel? Ők az utóbbi idők legjobb mellékszereplői! Pont ezért nagy sikersztori nálam a széria: ilyen rohamtempóban utoljára talán az Office kis csapatát zártam a szívembe. A mindig mogorva Diaz akár April Ludgate nővére is lehetne. Terry izomzata mögött egy érző lélek és egy különösen vicces ember bújik meg. A kedvenceim mégis Boyle, a meg nem értett kisember és Amy, akinek szépségénél csak a seggnyaló képessége nagyobb.

Rendben, elismerem, lehetnének rosszabbak is... Ettől függetlenül továbbra is úgy érzem, hogy engem meg akartak gyilkolni. Az én gyenge szívemnek sok ennyi poén, ők pedig valósággal letámadtak.

Nézze, ha Ön így érzi, akkor nem javaslom, hogy belekezdjen bármelyik klasszikussá érett sitcom sorozatba. Akármennyire szeretem ugyanis ezeket a brooklyni arcokat, láttam már kiforrottabb darabokat is a témában. Persze még csak egy évadon és további kilenc epizódon van túl a széria, szóval idővel odakerülhet a legnagyobbak közé. Az alapkoncepció jól megállja a helyét és szerencsére a poénok is egészen változatosak. Ötletesek a popkulturális utalások, működnek a helyzetkomikumok és az a néhány pillanat is erős, amikor az awkward humorban merülnek el a készítők.

Tudja, én kezdem úgy érezni, hogy nem vesz komolyan. Én itt egy gyilkossági kísérletet próbálok bejelenteni, maga pedig még semmilyen jelentést nem töltött ki.

Pontosan. Lehet, hogy túl nagy hatással van a munkámra a Brooklyn Nine-Nine. Ott minden olyan egyszerű! A papírmunkáról mindig csak beszélnek, soha nem látjuk igazából. Persze a való élet mindig bonyolultabb, mint ahogy egy munkahelyi sitcom lefesti. Emlékszem, hogy 1989-ben, amikor idekerültem a szombathelyi őrsre...

jake-peralta-and-amy-santiago.jpgÁllj! El se kezdje! Nem akarom hallani, hogy mi történt huszonöt éve!

Kár! Pedig a sorozatnak is az az egyik legnagyobb erénye, hogy igazán kacagtatóak a flashback részek. Gondoltam egy ilyen régi történet feldobná a mai napomat. Talán még az Önét is...

Maga csak ne dobjon fel semmit! Hol a főnöke? Beszélni szeretnék vele!

Nem akar beszélni a főnökömmel! Megy és átgondolja az életét!

Mit kalimpál itt nekem a kezével? Egyáltalán hogy veszi a bátorságot, hogy parancsolgasson nekem?

Ön akar feljelenteni egy rakás fiktív karaktert és csodálkozik, hogy nem veszem komolyan? Menjen kérem, van itt fontosabb dolgunk is!

Értem, szóval így állunk! Hadd mutatkozzam be! Komoly Cecília vagyok a Belső Ellenőrzéstől és annyit elárulhatok, hogy ezért a hangnemért nagyon csúnyán meg fogja ütni a bokáját!

Remek, ilyesmi vizsga volt a sorozatban is! Bár azt hiszem, hogy itt vajmi kevés esély maradt egy boldog befejezésre. Annyit azért még megenged, hogy összefoglaljam a gondolataimat?

Mindenről jegyzőkönyv készül, de csak nyugodtan. Magának már úgyis mindegy...

Rendben. A Brooklyn Nine-Nine egy olyan sorozat, aminek érdemes adni egy esélyt. Bár nálam nem fér oda a dobogó közelébe a rendkívül szoros sitcom versenyben, magas minőséget képvisel és különösen ügyesen szórakoztat. Csak ennyit szerettem volna, köszönöm szépen a lehetőséget kedves Cecília ! A rendőrkapitány irodáját a folyosó végén balra találja!

8/10

A Brooklyn 99 - Nemszázas körzet teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr316951965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.12.03. 06:31:04

Az elején nagyon tetszett, de aztán villámgyorsan kasza lett. Nem azt mondom, hogy egy kaptafára készül minden rész, de tipikusan mindig ugyanarra az egy tulajdonságra megy rá minden karakternél. Ami persze nem azt jelenti, hogy nagyon árnyalt szereplők kellenének egy szitkomba, de elég poéngyilkos, ha ilyen hamar meg tudod jósolni, hogy kinek mi lesz a reakciója az adott helyzetre.

AldoWinnfield 2014.12.03. 12:02:23

@danialves: amit írtál, az kb. mindegyik sitcomban így van. A poénok még így is bőven változatosnak mondhatóak ebben a sorozatban. Plusz fejlődnek a karakterek is, ez pedig szül bőven új szituációkat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.12.03. 12:13:51

@AldoWinnfield: Hát azért nem. Ha a jellemük nem is árnyaltabb, sok aprósággal próbálják bővíteni a szereplőket. Rengeteg olyan rész van más szitkomokban, hogy XY-nak van valami baja, szokása, kedvence stb. és akkor arról szól az egész. Itt meg a 12.-13. rész táján is még ott tartottunk, hogy vajon az őrmester felkészült-e, hogy visszatérjen, Amy stréberkedik stb. stb.
Lehet, hogy a munkahelyi szituáció a bűnös ebben, mert azért egy magánéleti szekcióba sokkal több ilyen elemet bele lehet vinni, de így vagy úgy, nagyon hamar borzasztó önismétlő lett az egész.
süti beállítások módosítása