A 10 valaha volt legjobb európai színész - szerintem!
2014. augusztus 08. írta: !Márk!

A 10 valaha volt legjobb európai színész - szerintem!

Színészekről szóló toplistát még nem igazán csináltam, de ennek is eljött az ideje. A szubjektivitás boncolgatásába most nem mennék bele, úgy gondolom, hogy a cím az árulkodó e szempontból. A listával kapcsolatban egyetlen kikötésem volt, az pedig a származás. Több olyan színész is van a listán, akik rendszeresen hollywood-i produkciókban szerepelnek, de európai születésűek. Alaposan kutakodtam az emlékezetemben és azt kell mondanom, hogy brutálisan erős az európai aktorok mezőnye. Következzék tehát minden idők tíz legjobb európai színésze az én olvasatomban:

10. Boris Karloff

boris_karloff.jpg

Születési hely: Anglia

Első filmje, amit láttam: Frankenstein

A legjobb alakítása: Frankenstein

Az születési neve máris sokkal angolosabban hangzik (William Henry Pratt), de a köztudatba Boris Karloff néven robbant be a 20. század első felében. Az 1931-es Frankenstein óta nem játszott olyan jó filmben, sokszor kifejezetten gyengébb alkotásokhoz kérték fel, de ő az alakításával még a rosszabbb színvonalú filmekhez is igyekezett némi értéket adni. Sokat tett a horror műfaj fejlődéséért, a Szörny megformálásval pedig kultikus szintre emelte a Frankenstein univerzumot. Számomra nem vitás, hogy az egykori horrorikon megérdemli a tizedik pozíciót.

 

9. Christoph Waltz

christoph_waltz.jpg

Születési hely: Ausztria

Első filmje, amit láttam: Három testőr

A legjobb alkítása: Django elszabadul

Az osztrák színész most kezd igazán a rászabott szerepekben tündökölni. A 90-es években még gyengébb filmek mellékszerepeiben tűnt fel, de Hollywood megtalálta őt és azóta csak szárnyal. Quentin Tarantino két alkalommal is kihozta belőle a színészóriást és mindkét alakítását Oscar-díjjal honorálta az Akadémia. Nem vitás, hogy itt a helye a listán.

 

8. Charlie Chaplin

charlie-chaplin.jpg

Születési hely: Anglia

Első filmje, amit láttam: Modern idők

A legjobb alakítása: Modern idők

Chaplin-t valószínűleg akkor is imádnám, ha nem lett volna ilyen mértékű tehetséggel megáldva. A munkához való alázata példaértékű és rengeteget tett a filmipar fejlődéséért, amiért úgy gondolom, hogy nem lehetünk elég hálásak. Emellett még világnézete és gondolkodásmódja is javítja az én szememben a renoméját. A némafilm korszak királya, a komikus zseni a listám nyolcadik helyezettje.

 

7. Sir Anthony Hopkins

anthony hopkins.jpg

Születési hely: Wales

Első filmje, amit láttam: Drakula

A legjobb alakítása: A bárányok hallgatnak

A lovaggá ütött színész sokkal előrébb is kerülhetett volna a listámon, de van egy nagy hátrány vele kapcsolatban: sokszor túl könnyen mond igent a neki szánt felkérésekre, így becsúszik egy-egy rosszabb szerep. De amikor rátalál a karakterére, akkor felejthetetlen. Elsősorban Hannibal Lecter figurájára gondolok. Még felnőttként is meghűlik az ereimben a vér, amikor valamelyik Lecter-filmet nézem, valami egészen félelmetesen kelti életre ezt a pszichopata karaktert. Ezen felül felejthetetlent alkotott A leggyorsabb Indianban, A vadon foglyaiban vagy a Ha eljön Joe Blackben. Képes igazán szélsőséges karaktereket életre kelteni, fantasztikus mimikája van, a tekintetével pedig ölni lehetne. Egy ekkora legendának jár a hetedik hely. A bárányok hallgatnakról a podcastben is beszéltünk. A Lecter-filmekről pedig itt olvashattok részletesebben.

 

6. Liam Neeson

liam-neeson.jpg

Születési hely: Észak-Írország

Első filmje, amit láttam: Schindler listája

A legjobb alakítása: Schindler listája

Az észak-ír születésű színész csak egy dolog miatt előzte meg Anthony Hopkins-t, ez pedig a jó szerepvállalás. Sok filmje van, de vállalhatatlanul rosszhoz nem nagyon adja a nevét. Sokan úgy hiszik róla, hogy az Elrabolva volt az első igazi szerepe. Nos, az vitathatatlan, hogy a 2008-as akciómozi fordulópontot hozott a karrierjének, azóta hasonló kaliberű filmekben csillogtatja meg tehetségét és 60 év körül is képes bebizonyítani, hogy ennyi idősen is lehet valaki tökös és hiteles egy-egy akciófilmben. A legjobb alakításai azonban a 90-es évekhez köthető. A Schindler listájában könnyfakasztó hitelességgel formálta meg a címszereplő Oskar Schindler-t, de a Nyomorultak 1998-as feldolgozásában is felejthetetlen volt Jean Valjean-ként. Ilyen karrierre csak a legnagyobbak képesek, a komolyabb, drámaibb alakítások után ugyanis most éli másodvirágzását és fáradhatatlannak tűnik. Reméljük még minél többször láthatjuk.

 

5. Jean-Paul Belmondo

Jean-Paul Belmondo 1B.jpg

Születési hely: Franciaország

Első filmje, amit láttam: A profi

A legjobb alakítása: A profi

Listám egyetlen francia színésze a köznyelv által elsősorban a nők bálványaként ismert, de legalább ennyire fontos, hogy a francia filmes újhullám egyik kimagasló tehetsége volt fénykorában. Olyan karizmája volt, amit nem lehet tanítani és senki máshoz nem fogható, emellé ráadásul roppant tehetséges is. Tulajdonképpen három évtizeden keresztül a csúcson volt, a 20. század egyik legnagyobb francia ikonja. A profit szokás az ő neve kapcsán megemlíteni, de parádés volt még a Bolond Pierrotban vagy a Kifulladásigban. Igazi, színjátszásra született sztáralkat.

 

4. Javier Bardem

Javier Bardem-SPX-058036.jpg

Születési hely: Spanyolország

Első filmje, amit láttam: Nem vénnek való vidék

A legjobb alakítása: Belső tenger

Elsőre lehet túlzásnak tűnhet ez a negyedik hely, de megkapta tőlem, mert újra és újra meggyőz engem a zsenialitásáról. Minden szerepéből képes kihozni a maximumot, de mindig tud újat mutatni. Egyszerre játszotta el a Nem vénnek való vidék pszichopata sorozatgyilkosát, a Vicky Cristina Barcelona szexistenét vagy a Belső tenger lebénult, kilátástalan sorsú Ramon Sanpedróját (A Biutifult még nem láttam). És mindhárom teljesítménye emberfeletti. Gyakran ingadozik a spanyol és az amerikai produkciók között, de nem árusítja ki magát, tisztában van a saját képességeivel és csakis ez alapján vág bele egy-egy új projektbe. Még csak 45 éves, így még fényes jövő állhat előtte.

 

3. Christian Bale

christian-bale-uk-premiere-the-dark-knight-rises-03.jpg

Születési hely: Wales

Első filmje, amit láttam: Batman: Kezdődik!

A legjobb alakítása: Amerikai pszichó

 

A lista legfiatalabb színésze, mégis megkapja a virtuális bronzérmet. Mindössze 40 éves, de ez idő alatt számos kiváló alakítással ajándékozott meg minket. Nem azért tartom jó színésznek, mert a következő szerepétől függően folyton hízik/lefogy/gyúr (hozzáteszem ezek elképesztő teljesítmények), hanem azért, mert MINDENT el tud játszani. És ehhez el sem kell őt maszkírozni. A Batman-trilógiában nem igazán az ő tálentumán van a hangsúly, de a legtöbb filmjében játszi könnyedséggel alázza le partnereit színésztársait. Elképesztően egyedi eszköztárból dolgozik, senkiével össze nem téveszthető mimikája van, ezeket a jellegzetességeket pedig erőlködés nélkül, természetesen hozza. Ha a legjobb alakításairól kellene beszélnem, akkor számos remek munka eszembe jut úgy, mint a Hajnali mentőakció, A gépész vagy akár a Tökéletes trükk. Az Amerikai pszichóban pedig szimplán minden idők egyik legnagyobb alakítását hozza. Elképesztő karrier lehet az övé, én nagyon drukkolok neki, hogy megmaradjon ezen az úton. Bale portréja itt olvasható, a podcastben pedig szót ejtettünk az Amerikai pszichóról.

 

2. Gary Oldman

gary-oldman-premiere-the-dark-knight-rises-02.jpg

Születési hely: Anglia

Első filmje, amit láttam: Harry Potter és az azkabani fogoly

A legjobb alakítása: Drakula

Ha Gary Oldman-ről kérdeznek, akkor csak és kizárólag szuperlatívuszokban tudok felelni. Sokan úgy titulálják, mint az európai Johnny Depp-et, én ezt azonban fordítva közelíteném meg: Johnny Depp az amerikai Gary Oldman. Hatalmas bajban voltam, amikor ki kellett választanom a legjobb alakítását, ugyanis az ő hozzáállásába a gyenge teljesítmény nem fér bele. A legkisebb szerepeket is lehengerlő energiával tudja eljátszani, mindig a maximumra törekszik. Szimpatikus és utálatos karaktereket egyaránt rá lehet bízni, ritkán lehet a filmvásznon egy ilyen szenvedélyes színésszel találkozni. Fantasztikus átalakulásokra képes, az egyik legnagyobb színészóriásnak tartom. Életpályájáról bővebben itt olvashattok.

 

1. Daniel Day-Lewis

Daniel_day_lewis.jpg

Születési hely: Anglia

Első filmje, amit láttam: Az utolsó mohikán

A legjobb alakítása: A bal lábam

A lista összeállítása rendkívül izzasztó melónak bizonyult, azonban az első helyezett kiléte számomra egy pillanatig sem volt kérdéses. Ha létezik tökéletes színész, akkor ő az. Két szerepe között általában évek szoktak eltelni, de ezt az időt mindig megéri kivárni, ugyanis Day-Lewis képtelen csalódást okozni. Nem akar soha 80-90%-os alakításokat teljesíteni, mindig a tökéletesség pátosza lebeg a szeme előtt, és ezt rendre hozza is. Munkásságát az Akadémia már három Oscar-díjjal honorálta, ennek ellenére ő nem kényelmesedik el, sőt ha csak a szerepvállalásokat nézzük, akkor is első lenne. Tisztában van a kvalitásaival és olyan ajánlatot egyszerűen nem fogad el, amik rossz hatással lennének a hírnevére. Nagyon kevés olyan színész van, akiről ezt el lehet mondani, de teljesen mindegy, hogy az ember melyik filmjét veszi elő, mindenhol zseniális.

 

Futottak még: 

- Mads Mikkelsen: Remek színésznek tartom, de a legnagyobb alakításait tartalmazó filmjeit még nem láttam.

- Vincent Cassel: Cassel mindig hoz egy kiváló színvonalat, de annyi lehengerlő alakítást nem láttam tőle, ami miatt felkerülhetett volna a listára.

- Michael Fassbender: Ő még friss húsnak számít az én filmes műveltségemben, úgy gondolom róla, hogy nála most fog eljönni a nagy áttörés. Igazán jó filmjei az utóbbi pár évben kezdtek megjelenni, de ha még pár olyan filmet hoz, mint az Éhség, a Szégyentelen vagy a 12 év rabszolgaság, akkor a kedvencek közé kerülhet. A germán származású színészről FilmBaráth írásában olvashattok többet.

- Ian McKellen és Ulrich Thomsen: Azért veszem együtt a két színészt, mert igaz, hogy borzasztó tehetségesnek tartom őket, de ugyanaz igaz rájuk, egyszerűen fel tudok sorolni náluk tíz jobb színészt Európából.

- Ralph Fiennes: Elképesztően közel volt a TOP 10-hez, de ő "csak" jó alakításokkal rendelkezik a szememben, úgy igazából még nem rendített meg egyetlen játékával sem, ettől függetlenül pazar színésznek tartom. Róla szintén készült egy portré írás.

Várom az észrevételeket, kíváncsi vagyok, hogy ti kiket szerepeltetnétek e listán.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr436572281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maksa · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.08. 12:44:15

Tom Hardyt szerintem még mindenképp meg kellene említeni. Bár ő még élete szerepét biztosan nem játszotta el, csak a legnagyobbakra jellemző karizmája van. Ha nem rontja el a szerep választásait, akkor néhány éven belül dobogós helyet fog követelni magának! :)

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.08.08. 12:58:51

Izgalmasabb lenne ez a lista, ha az angol anyanyelvűeket önkényesen kizárnánk belőle. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.08. 13:08:17

És Hardy, McAvoy, Nighy, Serkis, Skarsgard még említésre sem méltatott...
Már csak britekből nehéz lenne egy listát összerakni, de így végképp.

Fassbendertől meg remélem nem csak a McQueen-filmeket láttad ;)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.08. 13:24:31

Azért bántó, hogy egy magyar színészről sem teszel említést. Őze Lajos minimum megérdemelt volna egy "Futottak még" "helyezést".

Dr_utcai_arcos 2014.08.08. 13:36:39

"Első filmje, amit láttam: Harry Potter és az azkabani fogoly." Ugh...... Nyugtass meg, hogy még 30 alatt vagy ;)!!?

napocskin9 2014.08.08. 17:06:11

@Dr_utcai_arcos: 30 alatt lenne bárkinek is Daniel Day Lewis a kedvenc színésze? :-)

Dr_utcai_arcos 2014.08.08. 20:06:39

@napocskin9: @Boyzndahood: Nááhh...akkor csak pár film/ecske az Azkabán előtt: JFK, Drakula, True romance, Leon, Az ötödik elem, Az elnök különgépe, Lost in space...és ezekből SEMMI :P???

napocskin9 2014.08.08. 20:54:31

@Dr_utcai_arcos: Én meg a Rosencrantz és Guildensternben láttam először. Ugye, én sem harminc alatti vagyok. Pszt. Daniel Day Lewist pedig a My Beautiful Launderette-ben. Mindkettő máig a kedvenc filmjeim közé tartozik egyébként.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.08. 21:04:37

@danialves: Hardy-ban egyelőre én csak a sztárt látom. Voltak már jó alakításai, de még kell neki pár év, hogy kiforrjon a tehetsége szerintem. McAvoy-ért eddig csak a Mocsokban voltam oda, Nighy-ról nem igazán tudok nyilatkozni. Serkis-nek leginkább csak a "gépies" filmjeit láttam, nem tehetségtelen, de önmagában ez számomra még nem elég. Skarsgard-ot pedig sosem tartottam számon egy kimagasló színészként. Fassbender-től természetesen mást is láttam, de eddig McQueen tudta igazán az "állatot" kihozni belőle. :D

@FroG: A magyaroknak majd egy külön toplistát szánok.

@Dr_utcai_arcos: 30 év alatti vagyok és mégis Day-Lewis az első nálam. :D A Lost in Space-ről vannak emlékeim, de hülyeséget nem akartam írni, így Oldman esetében azt a filmet írtam, amire holt biztosan emlékszem, hogy láttam. Persze a HP 3 óta rengeteg filmjét pótoltam, az általatok említett kultfilmeket is. Ezért is lett majdnem első. :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.08. 21:17:34

@Powerful900: És Hardy a TDKR-en kívül milyen filmekben sztárkodott volna? Mert én kb. pont fordítva látom a szitut, elindult független filmekből / mellékszerepekből, és most lesz majd igazán A-listás sztár (Mad Max, Child 44)

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.08. 22:28:38

@danialves: Például az Eredetben sem volt több szerintem egy felejthető figuránál, ott volt a Kémes hármas, a Spíler...
Jó színésznek tartom és van is egy megnyerő kisugárzása, de ezek a filmek nem a tehetségét helyezték elsősorban előtérbe. Én most várom nála a fordulópontot, mert minden lehetőség megvan benne ahhoz, hogy egy halhatatlan színészóriás legyen, de ezt a jövőt nem biztos, hogy ilyen tingli-tangli romantikus komédiákkal meg tesztoszterontól duzzadó akciófilmekkel kellene megalapoznia.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.08. 22:44:55

@Powerful900: Most jól értem, hogy azért sztár, mert fel tudsz sorolni x db nyúlfarknyi mellékszerepet, ahol még kiteljesedni sem tudott? Most vagy különböző fogalmaink vannak a sztárságról (nálam legalábbis nem mellékszerepektől lesz valaki sztár), vagy kicsit következetlenül próbálsz belekötni. ;)

Azért nehogy már Hardynak kelljen elnézést kérnie, hogy Ritchietől vagy Nolantől 10 perces mellékszerepeket kapott (érdekes, amikor utóbbi már rá osztotta az egyik főszerepet a következő filmjében, nem volt annyira felejthető...), miközben bizonyított már olyan filmekben, mint a Warrior, a Locke, a Lawless...

Dr_utcai_arcos 2014.08.08. 23:00:54

@Powerful900: :). A listára meg kicsit vissza, jók jók a felsoroltak, de ha csak ezt a 10-t nézzük, ott vitathatatlanul Sir Anthony a legjobb. Vállaljon akár milyen filmben is szerepet, ő is az, akire azt mondják, még a telefonkönyvet is eljátszaná.

Nyílméregbéka 2014.08.09. 02:41:42

Daniel Day-Lewis elsőségébe nem kötnék bele, szerintem is ott a helye, de azért csak a brit színészek közül eszembe jut pár név amik szintén ott lehetnének a listán, Michael Caine, Peter O'Toole, Ben Knsleiy, Jeremy Irons, Tom Hardy, Ian McKellen, Lawrence Oliver, Sean Connery...
Vagy a franciák közül Jean-Louis Trintignant, Philippe Noiret, Yves Montand, Jacques Tati, Alain Delon, Jean Gabin...

FilmBaráth 2014.08.09. 06:59:18

@Nyílméregbéka: Brit: Richard Burton, David Niven, Cumberbatch (na jó, ő még nem ez a kategória,de még simán lehet:-) francia: Vincent Cassel, Luis de Funes, Simone Signoret, Juliette Binoche, Jean Reno, Depardieu stb, stb..:-)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.08.09. 10:48:31

mikkelsen és cassel hogy lehettek futottak még, mikor bale bekerült?! Azért egy batman kevés az üdvösséghez (az amcsi pszicho is...)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.09. 12:40:19

@doggfather: The Machinist, The Fighter, Rescue Dawn, American Hustle, The Flowers of War, Börtönvonat Yumába...
(Mondjuk ettől függetlenül tényleg vannak nála jobb színészek is.)

Kolléga 2014.08.10. 01:10:07

Ez legyen mondjuk a 10 legjobb európai színész, akit te láttál. Az milyen lista már, amire felkerül Christian Bale, de lemarad Ben Kingsley,
Peter O'Toole, Laurence Olivier, Alain Delon, Peter Sellers, Leslie Howard, Peter Ustinov, Yves Montand, Jean Reno, Maurice Chevalier, Louis de Funès, Jean Gabin, Jean Marais, Fernandel, Armin Mueller-Stahl. A teljesség igénye nélkül. Ők ráadásul csak azok, akiket mindenki ismer. Nem beszélve olyan nevekről, akikre sokan már nem is emlékeznek, mint például Jean-Louis Trintignant.

Meg kellene ismerkedned ezzel a műfajjal, amiről blogolsz!

agent scully 2014.08.10. 01:12:31

nyugtass meg, hogy a színészt "férfiszínész" értelemben használtad, mert azért az durva lenne egyébként, hogy nő egy se...

néhány megjegyzés:
liam neeson még a star warsban is nagyobbat alakított, mint abban a giccses szar schindlerben
belmondótól azért vannak filmek a 70-es évek után is (én amúgy beraknám daniel auteuil-t mindenképp ide...)
nekem is ütött, hogy gary oldmantől a HP az első élménye valakinek, aki filmes blogot ír (ugye azóta már megvolt a rosencrantz?)
és hogy lehet max von sydow-t még a futottak mégből is kihagyni???
vagy bruno ganz-ot

agent scully 2014.08.10. 01:15:48

amúgy nekem bale-től az egyik kedvencem a nap birodalma, amiben kb 12 éves volt :)

gizmo26 2014.08.10. 01:20:03

Ewan McGregor a Trainspotting-ban még jó volt, de aztán másra nem emlékszem tőle, csak a star wars-ra, az meg nagyon lerontja az összképet.

Theodore Donald Kerabatsos 2014.08.10. 01:20:11

Sir Sean Connery, Cary Grant, Elizabeth Taylor, Ralph Fiennes, Tim Roth, meg úgy egyáltalán még vagy száz, egy szerencséje van a szerzőnek: odaírta, hogy "az én olvasatomban".

Holly Goly 2014.08.10. 01:24:46

Hát ez a lista így elég komolytalan... Mert ha pl. az elmúlt 100 évből soroljuk fel a kiváló nem amerikai színészeket, a listából igencsak hiányzik mondjuk Laurence Oliver, Ingmaer Bergman, Greta Garbo, Catherine Deneuve, Yves Montand vagy akár Ian McKellen, Michael Caine, Cate Blanchett, Stellan Skarsgard, Emma Thompson, Kenneth Brannagh, stb...

gizmo26 2014.08.10. 01:36:13

A briteknél jó nagy választék lett volna még:

Michael Caine, Jeremy Irons, Ben Kingsley, Tim Roth, Clive Owen, John Hurt, Christopher Lee, Alan Rickman, Sean Bean, Jude Law, Hugh Laurie, Martin Freeman, Kiefer Sutherland...... stb.

Orszag 2014.08.10. 02:02:14

@agent scully: Értsd: "19 éves vagyok, megnéztem néhány IMDB toplistás filmet és most nagyon hip vagyok belőlük, írok is egy blogot róla gyorsan!"

agent scully 2014.08.10. 02:04:56

@gizmo26: uhúristehen tényleg, hogy felejthettem ki Alan Rickman-t, aki még egy popzenei klipben is lejátszik mindenkit?

agent scully 2014.08.10. 02:09:36

@agent scully: (kis segítség: őt is lehet látni harry potterben :D )

MakosTeszta 2014.08.10. 02:12:55

@gizmo26: Csak félve merem hozzátenni: Hugh Grant

gizmo26 2014.08.10. 02:16:30

@MakosTeszta: Én nem mertem volna leírni a nevét.
De ha már te leírtad, akkor én meg leírom Sascha Baron Cohen-t.

gizmo26 2014.08.10. 02:19:10

@agent scully: Ha már így eszedbe juttattam Rickman-t, akkor belinkelhetnéd azt a popzenei klippet, mert még nem láttam, és érdekel.

Kiss Ákos Csaba 2014.08.10. 02:23:45

Azért egy Alain Delon-t vagy egy Jean Reno-t meg kellet volna említeni nem?

MakosTeszta 2014.08.10. 02:28:28

@gizmo26: Pedig még Colin Firth is beugrott:)

Egyébként a lista első három helyének valamelyikén ott kellene lennie Micheal Cainenek vagy Sean Connerynak.

superpippo 2014.08.10. 04:33:22

Nálam lehet hogy Mastroianni is megér egy említést

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.08.10. 06:00:54

WTF? Csupa total ismert arc... Latszik, hogy a blogger alig konyit a filmekhez.. Jean Gaben, Philippe Noiret, Lino Ventura stb nana, hogy Sean Connery vagy Gassmann is hianyzik... Neeson jobb mint Chaplin?? Micsoda ostobasag... Tudtad, hogy Chaplin rendezte is a filmjeit azonkivul, hogy irta oket a zenejukkel egyetemben? A vilag legismertebb embere volt... hol jon ehhez kepest barki...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.08.10. 06:06:18

@Kolléga: total agree... laikusok, az index is tok hulye hozza, hogy kiket exponaljon :)

p.s. Gabin

plokmi 2014.08.10. 06:38:39

Lugosi Béla elismerten nagyobb és híresebb színész volt, mint Boris Karloff.

(((d(-_-)b))) 2014.08.10. 07:00:04

@Chaoyang: Egyetértek, ez a lista teljesen alaptalan és felesleges így...csak annyit tudunk meg, hogy milyen alapműveket nem látott még a blogger, amik nélkül nem is igazán lehet tájékozott...önbizalom az van...

Liquid_Night 2014.08.10. 07:26:21

Ha már volt említve a fiatalabb Skarskard, és Lugosi, akkor nem tudok kit hozzáfűzni...

@Kolléga: lehetne folytatni, talán a blogger is tudná. De itt a popkultúra van porondon (jó, vsz. nem tudná, én se)

@Chaoyang: agree agree you yes man, de a hülyeség(ed)en kívül mást nem tettél hozzá...

Ééééés Ingmar Bergman, vagy Marlene Dietrich? Látjátok, műveletlenek vagytok mind.

Tapmancs 2014.08.10. 07:31:33

És Michael Krabbe a "Szex, csajok, Ibiza"-ból? :)

spinat 2014.08.10. 08:04:06

Laurence Olivier-t nem ismered? Esetleg Delont? amúgy a lsitán lévök jók, csak sokan hiányoznak.

Drago Brutic 2014.08.10. 08:41:49

Minden lista önkényes, ez különösen az. Ebből csak az derül ki, hogy az angolszász filmekben vagy otthon. Persze, kiírod, hogy szigorúan szubjektív, de mégis van benne valami zavaró.
Franciák: Depardieut kihagyni, hmmm. Jean Gabin távoli múlt, dehát Boris Karloff mellett!
És a német anyanyelvűek? Brandauerre már csak magyarokként is büszkék lehetünk. Bruno Ganz (többek közt) Hitler alakítása. Klaus Kinski (Woyzeck, Fitzgaraldo, stb)
És hol van Max von Sydow?
És a "szlávok"? Daniel Olbrychski? A remek Oleg Tabakov?
A magyarokról ne is beszéljünk, pedig lehetnénk elfogultak velük.

Szóval bocs, de ez túl elfogult lista, leginkább Boriss Karloff kérdőjelezi meg az egészet.
+ ANthony Hopkins legjobb filmje a Bárányok? Talán a legismertebb. A Napok romjaiban sokkal nagyobbat játszott. Szerintem.

teofilka 2014.08.10. 08:55:24

David Hasselhoff és Arnold Schwarzenegger? :D :D :D

sunblind 2014.08.10. 09:01:17

Amon Göth azért rendben van

2014.08.10. 09:23:12

... És Ivan Drago alias Dolph Lundgren, a svéd? :)

nyehehe 2014.08.10. 09:29:28

A poszter gyerek még. Gary Oldmanről Harry Potter jut eszébe, és nem a Leon, a profi.. és akkor rögtön Jaen Reno neve is beugrott volna.

Amúgy nálam a hollywoodi TOP1 (legalábbis a sztárságot illetően) a skót Sean Connery.. És ha már Batman, akkor Michael Cain... Na nem is folytatom. Komolytalan a lista. A hsz-ek miatt éri csak meg a poszt.

kuki123 2014.08.10. 09:32:57

Hát nem akarom ezt mondani, de ez egy kurva gyenge lista, még ha szubjektív is.

Lui de Funes, Jeremy Brett,

Terence Hill Bud Spencer, de tucatnyi másik lenne aki jó karakter arc és kaméleonként tud hasonulni a szereppel.

Drakula meg Django elszabadul meg amerikai phszihó...
viccnek is rossz a lista öcsisajt. még ha a sajátod is.

Beru 2014.08.10. 09:45:12

Ennél tájékozatlanabb írást, ráadásul címlapra téve még nem láttam. Nem említve, hogy kik maradtak ki a listáról, hogy milyen alapfilmeket nem látott a szerző, csak egy kérdésem lenne: Bardem filmjei közül tényleg, soha, egyszer sem látott Almodovar filmet? És ha nem, akkor mi alapján ír cikket? Vagy mi alapján minősít? Tessék többet filmeket nézni. Jót tesz az. Főleg kritikákhoz.

stand.by 2014.08.10. 09:53:48

Bicskanyitogató lista, az indexnél aki ezt kirakta...gratulálok.
a 10. és 9. hely érthetetlen, az indoklás méginkább.
Chaplin a 8. helyen már megkongatta a vészharangot, hogy ebből nem jó fog kisülni.
Hopkins 7. helye talán magyarázható lehetne, de a legjobb filmjeit meg se emlited.
Ahol feladtam az ez a mondat volt Neeson-ról:
"Sokan úgy hiszik róla, hogy az Elrabolva volt az első igazi szerepe"
Ja, a gimis haverjaid kisfiam, menjél inkább csajozni és hagyj fel ezzel a hülyeséggel....

heimdall 2014.08.10. 10:55:30

Az milyen már, amikor egyesek belekötnek egy listába, ami nyilvánvalóan nem lehet objektív, tekintve hogy témájában (film)művészet és az ízlés e tekintetben is óriási szórásban lehet!
Nekem is van pár kétes név a listán, míg sok meg lemaradt. De ugye 100-an nem férnek fel egy tízes listára! :)

Nálam Fassbender mindenképpen felférne, míg Neeson nagyon nem. Waltz is erősen túlértkelt számomra, legalább is ezen a listán. Top 10 karakterszínészek közé viszont beférne, de nem egy univerzális aktor.
Bale szerintem első helyet érdemelne Day-Lewis mellett.
McAvoy nagyon nagy meglepetés volt a Mocsokban, kilencedik helyre jó.

Egy "10 legalulértékeltebb színész" lista? :) Vagy ha már volt itt ilyen, akkor nem téma...

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.10. 11:05:29

@heimdall: Volt már alulértékelt színészes lista a blogon, de nem a legalulértékeltebb színészeket kerestük rajta, pont abból kifolyólag, amit az első bekezdésedben leírtál. A további részleteket és helyezetteket itt tudod elolvasni : smokingbarrels.blog.hu/2014/06/14/10_alulertekelt_szinesz

heimdall 2014.08.10. 11:08:57

@FroG: köszi, erre gondoltam, olvasom. :) Amúgy kitartás a hülye kommentek olvasásához! :D

Nyílméregbéka 2014.08.10. 11:39:07

@FilmBaráth: Színésznőket direkt nem is vettem ide, mert akkor már végtelen lenne a lista. A zseniális Alan Rickmant meg mindketten kihagytuk! :D

Látom indexes lett a poszt, és a kommentek hozzák is a megszokott indexes "szinvonalat", de el kell ismerni, sok igazság is van a leírtakban. Szerencsésebb lett volna valami ilyen címet adni a posztnak, hogy "A tíz legjobb színész, akik Hollywoodi filmekben lettek világhíresek az utóbbi húsz évben" és akkor nagyjából stimmelne a lista, persze ha Chaplin, Karloff és Belmondo nevét kicserélnénk pl. Alan Rickman, Ian McKellen, és mondjuk Tom Hardy nevével. És persze rangsort sem szerencsés ilyenkor írni, jobb lett volna sorrend nélkül.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 12:00:42

@Kolléga: Rendben, legközelebb nézzem meg minden európai születésű színész minden filmjét, hogy releváns legyen a lista? Szubjektív lista, az én szemléletemben ők a legjobbak, de azt egy szóval sem mondtam, hogy egyet kell velem érteni. Attól, hogy valaki mindenki által ismert még nem fog felkerülni a listára, bocsi.

@agent scully: Természetesen férfi színészekre gondoltam. Nem vagyok nőgyűlölő vagy ilyesmi, de egy női lista felállításához még több idő kell. Az pedig nem tudom miért fontos, hogy kitől mit láttam elsőnek. Attól még valakinek a tehetségét fel lehet később is fedezni, hogy valami tömegfilmet láttam tőle elsőnek.

@Theodore Donald Kerabatsos: Meg a cím is elég árulkodó... színésznőket ne soroljatok, mert ez kizárólag férfi színészekkel foglalkozó lista.

@Holly Goly: Miért lenne komolytalan? Sokat agyaltam rajta. Azért, mert egyik-másik kedvenced nem került fel, még nem vettem félvállról. És ugye megint a női nevek...

@Orszag: Igazad van, hibernálom magam 55 éves koromig, megkérem, hogy olvasszanak ki és majd akkor fogok blogolni.

@Chaoyang: Nemár, Chaplin tényleg rendezett???? Legközelebb majd 50 évvel ezelőtti művészfilmek főszereplőit fogom csak felsorakoztatni, hogy neked is megfeleljek.

@(((d(-_-)b))): Hm, egy színész toplistáról lejön az, hogy miket láttam és miket nem? Mesélj még, kérlek!

@spinat: Ismerem mindkettejüket, nem is tartom őket rosszaknak, de nálam egy top 10-re nem kerülnének fel. De te legalább normális stílusban meg tudod kérdezni XY-nak a hiányát.

@Airnold: McGregor-t eleinte nagyon kedveltem, a Trainspotting-ban egyenesen kiváló, de szerintem ő valami rossz irányba kanyarodott el, az utóbbi évekből nem is tudnék olyan kimagasló alakítást tőle mondani.

@nyehehe: Egyrészt nem vagyok gyerek, másrészt nem a Harry Potter jut róla eszembe, hanem azt láttam elsőnek tőle. Amúgy nemrég írtam Leon kritikát is.

@kuki123: Lehet, hogy lekezelő a stílusod, de te legalább fel tudod fogni a szubjektivitás létjogosultságát és tudod, hogy ez egy műveletlen parasztnak a személyes listája.

@stand.by: Ha már személyeskedésnél tartunk: Te pedig egy 40 pluszos örök szűz lehetsz, akinek nyáron nincs jobb dolga annál, minthogy névtelenül kötekedik.

@heimdall: Köszönöm a biztatást! Igazából már ezekhez hozzászoktam és a többségüket röhögve olvasom el. A legtöbbször pusztán igyekszem a hozzászóló stílusát felvenni és az alapján reagálni.

Reszet Elek 2014.08.10. 12:08:54

Ők még nem kerültek elő: Conrad Veidt (Konrad Weidt),Peter Lorre(Löwenstein László), Kenneth Branagh, Emma Thompson

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.10. 12:12:13

@heimdall: Az agresszív kismalac kommenteket már fel sem vesszük, a személyeskedés meg a vérben forgó szemek sokat elárulnak az adott ember szavának hiteléről, a többi, értelmes hangvételűből meg mindig igyekszünk tanulni.

Lord Ickenham 2014.08.10. 14:07:03

Ingmar Bergmant ne hozzátok ide, mert rendező. Akire ti gondoltok, az max. Ingrid.

Kolléga 2014.08.10. 14:53:56

@Powerful900: Vicces vagy. Felrakod a listára Belmondót, aki egész idős koráig csak akciófilmeket és vígjátékokat készített. Lehagyod Delont, aki az új hullám egyik legfontosabb felfedezettje volt.

Nem vitatom, hogy lista a te ízlésedet mutatja. Én csak annyit mondok, hogy kellene egy kicsit csiszolni ezt az ízlést.

agent scully 2014.08.10. 15:10:41

@Kolléga: a Kifulladásig vagy a Bolond Pierrot vajon akciófilm vagy vígjáték szerinted?

playoff szakáll 2014.08.10. 16:15:10

Mindenki, aki a magyarok meg egy csomó jó fhanszia és más hiányáért hisztizik:
Olyan top10 ez, amely Hollywoodban befutott színészeket tartalmaz. Tehát, Őze Lajost ne követeljük ide, sóhaj sóhaj.

Mindenki, aki a méltatlanul lemaradt nevekért hisztizik:
Én is veletek együtt, mert ez így elég csonka.

A cikkírónak, hogy pl. Ralph Fiennes nem fért föl:
Nem baj. Nincs karizmája, úgy pedig nem lehet a legjobbak közt.

Szelid sunmalac 2014.08.10. 16:27:34

@Powerful900: Ha megosztod a gondolataid a neten, akkor a celod valoszinuleg az, hogy visszajelzest kapj rola az emberektol, maskepp legfeljebb naplot irnal. Ha pedig igy van, akkor nem artana kicsit maskepp allni a kritikakhoz, kivaltkepp ha azok jogosak. Egy jo szerzo, akiben minimalisan el a fejlodesi vagy, megprobal tanulni masok tapasztalataibol es latasmodjabol. Az intelligens ember pedig meg is koszoni ezt a szandekot, stilustol fuggetlenul. A legtobben ugyanis nem csak pusztan trollkodtak, hanem bizony relevan infokkal segitettek. Ha valoban erdekelne a blogod sorsa, akkor bizony inkabb pozitivumnak ertekelned ezeket a visszajelzeseket, illetve az elvarast a kicsit minosegibb, megindokoltabb munkara toled, nem pedig szemelyes tamadasnak.
Persze lehetsz sertodott, harcos, ontudatos es kulonben is bassza meg mindenki, de akkor maradj inkabb megiscsak a naplonal.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.10. 17:11:33

@röf: Kossuth-díj nélkül, viccelsz? :D

pamut 2014.08.10. 17:13:22

Hát ez tényleg extra szubjektív lista lehet csak :)

Nálam Daniel Day Lewis nagy színész, de részemről közelében sem lenne a top 10-nek, ahogy Christian Bale sem. Ezek - sajnálom - tucatsztárok, egyre inkább amerikai standardok alapján dolgoznak, főleg az utóbbi.
Ezeknél még Kabos Gyula is jobb volt, sokkal, vagy éppen Mensáros László. Louis de Funès is sokkal jobb ezeknél.

Klaus Maria Brandauer nagyobbat alakított a Mephistoban, mint Christoph Waltz a Djangoban.

Mastroianni amúgy jobb mindnél akit felsoroltál. Giulietta Masina is.

pamut 2014.08.10. 17:21:31

Na kicsit vitatkozok a kommentelőkkel is. Sok jó nevet felsoroltatok, de Alain Delon, könyörgöm? :)
A világ legszebb férfija volt fénykorában, ezt elismerem, és ebből is csinált karriert. Mázlija is volt, pont jókor volt jó helyen, a francia film nagy korszakának elején robbant be, sok jó és nagy film szereplője lehetett, szóval minden összejött neki. De túl nagy színészi teljesítménykényszere (és tehetsége sem) nem volt. Sajnálom. Nem minden sztár a színészi képességei miatt lesz sztár, Svarci sem a színjátszási bravúrja miatt lett sztár, a nőnemű sztároknál meg tipikus hogy a külsejük viszi őket előre nem a tehetségük. Delon egy ritka férfiszépség volt, akiért bolondultak a nők, ezért lett sztár, ezért foglalkoztatták, mert a neve, azaz: az arca francia (és nem csak francia) nők millióit vitte be a moziba. Jó filmekben jó rendezők keze alatt közepes teljesítménnyel (sőt... néha bosszantóan modorosan, nagyképűen, vagy éppen üresen játszva) tudott részt venni a mozizásban, de közelében sem volt pl. Belmondo képességeinek, hogy ne említsek még jobb franciákat.
Bocs minden Delon-rajongótól :)

Szelid sunmalac 2014.08.10. 17:31:46

@pamut: Akkor hadd vitatkozzam veled egy kicsit en is. "Mázlija is volt, pont jókor volt jó helyen" - barmilyen meglepo, szinte minden szakmaban, minden sikeres embernek bizony ez is szerepet jatszott az eleteben.
Svarci is pont akkor azt hozta, amit kellett. Mellesleg o pont egy igen rossz pelda. Nem amerikaikent tobbszoros vilagbajnok egy sportagban, befutott hollywoodi filmsztar, sikeres etteremtulajdonos, ketszeres kormanyzo es csak azert nem elnok, mert nem ott szuletett. Talan ha meg asztronauta es Nobel dijas biologus is lenne, lehetne fokozni. De kit tudja? Lehet, csak mert nem probalkozott vele.
De lepjunk tovabb: "a külsejük viszi őket előre nem a tehetségük. Delon egy ritka férfiszépség volt, akiért bolondultak a nők, ezért lett sztár, ezért foglalkoztatták, mert a neve, azaz: az arca francia (és nem csak francia) nők millióit vitte be a moziba. Jó filmekben jó rendezők keze alatt közepes teljesítménnyel"
No meselj, a legtobb hires szinesznel ezek vajon sosem jatszottak kozre? Rendben, Steve Buscemi-nel nem.
De bizony a filmek mar csak ilyenek. Az emberek olyan szineszeket akarnak a vasznon latni, akikhez valami miatt vonzodnak, akikkel valamiert azonosulni szeretnenek. Ez a filmek lenyege, es bizony ezektol lesz valaki sikeres filmszinesz.

pamut 2014.08.10. 17:53:24

@Szelid sunmalac: Szerintem nem egyről beszélünk. Nem hibának hánytorgattam fel Delon szépségét, hanem magyarázatnak a karrierjére. Ami nem baj, csak ne tegyünk úgy, mintha nagy színész lenne, mert nem az, közepes színész, őt a szépsége tette sztárra, nem más.
Svarci képességeit sem kicsinylem le, ellenkezőleg: nagyon tehetséges embernek tartom, akit a sikerei minősítenek. Csak nem a színjátszásban tehetséges, mert ahhoz köze nincs. A poszt témája pedig, ha jól értem a kimagasló színészi képesség.

Úgy általában a filmsztárok filmvilága és a nagy színészek világa bár részben átfedik egymást, de közel sem esnek egybe. Mint jeleztem a női sztároknál ez különösen kirívó gyakran, de a férfiaknál sem ritka.

Mellesleg olyan is van - bár ez már talán túl mélyre ásó logika ide - hogy egy jó, tehetséges színészt "elront" hogy sztár lesz belőle. Szerintem pl. George Clooney talán igazi színésszé ért volna, ha nem lesz belőle szár, azóta félgőzzel elalibizi a filmjeit. Vigyorog mint a tök, és ennyi. Vagy ott van Scarlett Johansson, aki az Elveszett jelentésben nagyot alakított, ígéretes tehetségnek tűnt, de ezzel azonnal sztárrá is vált, és azóta ő is csak alibizik. Minek is dolgozzon, a nevét, a sztár márkát veszik meg tőle, azt adja el a csinos pofikája és teste mellé, ez már rég nem a színészetről szól, hanem a sóbicnic közgazdaságtanáról.

Szelid sunmalac 2014.08.10. 17:59:16

@pamut: Nem, nem beszelunk el egymas mellett. Amit most irtal, szerintem tokeletesen lefedi a lista posztban. De vannak nagyon jo ellenpeldak is, hogy mennyire nem a kinezet szamit. Ott van pl. Jean Reno vagy Depardieu. Az egyiknek jellegtelen lofeje van raadasul kb. a lovaknak megfelelo arckifejezessel, a masik meg onmaga parodiaja (vele mondjuk nem tudom mit kezd egy karikaturista). De Funes sem egy alomferfi, mint ahogy Michael Kane sem.

pamut 2014.08.10. 18:05:51

@Szelid sunmalac:
De hát nem is Funesről írtam hogy közepes színész, hanem Delonról :)

Szelid sunmalac 2014.08.10. 18:11:30

@pamut: Es ez az egy szerencsed van! Mert Delon tenyleg kozepes. De ha Funesrol mondtad volna ugyanezt istenuccse, en....

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 18:17:04

@Szelid sunmalac: Persze, fontosak a visszajelzések és én minden egyes kommentet el szoktam olvasni. Igyekszem tanulni belőlük, levonni a konzekvenciát, de normálisan is ki lehet fejezni a kritikát. Ha valaki személyeskedik, kurvaanyázik vagy az elmeállapotomat/ízlésemet/koromat/nemi identitásomat vonja kétségbe, akkor én is olyan stílusban válaszolok. Láthattad volt, aki negatív véleményt írt, de ésszerűen kifejtette, hogy mi nem tetszik neki. Megy ez, és még csak meg sem kell erőltetnie hozzá magát az embernek. De a Zindex-ről szabadult trollokhoz és kötekedőkhöz már hozzá vagyunk szokva.

Szelid sunmalac 2014.08.10. 18:31:39

@Powerful900: Jaj, de unom mar mindig elmagyarazni, de mert valaszra meltattal, ezuttal (megint) kivetelt teszek: ez a web2. Nem egy uj dolog. Uj meg akkor volt, amikor modemen keresztul hallgattada csipegest, aztan felorat vartal, amig Napsterrol leszedtel egy darab szamot. Akkoriban nem voltak blogok, max egy-ket ismeretlen cset szoba, ahova csak meghivassal tudtal belepni, es AKKOR meg probaltak megosztani a joneppel egy ujnevezett netikettet. De ez tortenelem. A web2 azota arrol szol, hogy az ember az ismeretlenseg alarca moge rejtozve nyugodtan kimondhatja a velemenyet, nem kell jopofizni, nem kell kenyszeredetten mosolyogni hulyesegeken, csak hogy a masik meg ne sertodjon, aztan a kocsmaban vagy a klubban majd jol kinezzek. A trollok nagy szazaleka egesz heten (csak ugy mint a legtobb ember) vegig betartja azokat az aldott/atkozott normakat a munkahelyen, a boltban, a rokonoknal, tan meg a felesegenel is, legkevesbe talan az orszagos cimboraknal. Es itt jossz te a kepbe. Hala a web2-nek te egy olyan cimbora vagy az ismeretlen tomegeknek, akinek nyugodtan el lehet ugy is mondani a velemenyet az embernek, hogy belefuz nemi bazmegolast es kurvaanyazast. Nomarmost ezt veheted szemelyeskedesnek (ami a te korlatoltsagodat bizonyitana), vagy veheted oszinte, barati velemenynnyilvanitasnak. A te dontesed.

Szelid sunmalac 2014.08.10. 18:33:42

@Powerful900: Meg annyit hozzafuznek, hogy ha ne adj Isten arra vetemednel, hogy szursz, regulazol vagy magadra veszed, akkor a jonep valoszinuleg vagy meg jobban belelendul, hogy bosszantson, vagy elmegy mashova, te meg irogathatsz majd par elmebetegnek, aki a neten is konyvtari csendben, szigoru konzervativ angol erkolcsok szerint kommentel majd, te meg alboldogsagban nyugtazhatod, hogy de tenyleg jol osszeallitottal egy listat, amit hangzatosan csak a VALAHA VOLT LEGJOBB europai szineszekrol sziveskedtel osszeallitani.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 18:43:01

@Szelid sunmalac: Bocs, de én nem "baráti vélemény nyilvánításnak" veszem azt, ha valaki az anyámat szidja vagy hasonló szavakkal illet. Nem húzom fel magam rajta, egyszerűen csak a létjogosultságát nem értem. Egyáltalán nem azt mondom, hogy mindenkinek az én seggemet kell nyalnia, de az én személyem vagy a rokonaim támadása nélkül is ki lehet fejezni a meglátásokat. A címben pedig felkiáltójellel ott szerepel a "szerintem" szócska is.
Objektív filmes listákat nem is lehet csinálni. Nincs olyan, hogy "legjobb, legrosszabb, kevésbé rossz" stb. Minden relatív, mindent szubjektíven értékel az ember. Mégis honnan tudhatnám, hogy kik a legjobb európai színészek? Ahhoz minden egyes európai színész minden egyes filmjét kéne látnom. Ilyen ember nem létezik.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 18:44:55

Például többen írták Alain Delon-t. Én nem tartottam őt elég jónak, hogy felkerüljön a TOP10-re. Mégsem kezdem el a Delon rajongókat szidni emiatt.

Szelid sunmalac 2014.08.10. 18:47:14

@Powerful900: Akkor viszont felesleges cimet adni szuperlativuszokban. Ha viszont bevallalod felszines tudassal (amit magad is bevallasz), akkor pedig szamits tartalmi kritikakra es heves reakciokra. Vagy valami erdemleges adsz ki a kezedbol, ami tenyekkel es ervekkel alatamaszthato es vedheto. A nem tudas ellenben nem erv, akarcsak a passzivagressziv visszakerdezes sem ("Mégis honnan tudhatnám, hogy kik a legjobb európai színészek?").

Megis kinek az anyjat szidnak ha egyszer a neved adtad a poszthoz?
A miertet az iment leirtam.
De nem ertem miert magyarzom neked, ha ekkora az ellenallas. Elobb-utobb te is megtanulod.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 18:54:25

@Szelid sunmalac: Mégis milyen címet kéne adnom? "10 egész jó kis színész, akit szeretek"? De ha nincsen szuperlatívuszos cím, hanem egy sima filmkritikát írunk, akkor is rendre megtalálnak minket, ezek az élőlények a fába is belekötnek.
Értem, hogy mit akarsz mondani. De az anonimitás nem jogosít fel senkit erre a magatartásra. Az én arcomat, nevemet sem ismerik a kommentelők, mégis tudom magam moderálni, és sosem a poszt íróját támadom, hanem a véleményét. A gyenge ember kezd el személyeskedni, aki már kifogy az érvekből. Ilyen emberekkel nem lehet vitázni, mert nem a véleményedre kontráznak rá, hanem elküldenek melegebb éghajlatra. Itt vagy te például. Próbáljuk egymást meggyőzni és normálisan tudunk érvelni, mindenféle személyes támadás nélkül. Pedig nem tudjuk egymásról, hogy ki ül a monitor előtt. Ha nekünk megy, akkor másnak is kéne...

Szelid sunmalac 2014.08.10. 19:16:21

@Powerful900: Es tudna is menni. De ez a fajta erveles rengeteg energia es ido. Van, mikor kedve van az embernek hozza, de legtobbszor az emberek ket tevekenyseg (legyen az epp munka, vagy csalad stb.) par percet szan az olvasasra, majd meg kevesebbet a kommentre. Rengeteg blog van, es az ember eleve valogatottan olvas. Es epp az idoszuke miatt, ha a tartalom nem szolgal ra a cim altal elkepzelt dolgokra, akkor atverve erzi magat.
A moderalas pedig sajat szivugyed. Ha te jobban erzed magad es ez atalad, sajat magadnak felallitott norma, az egy nagyon szep, es becsulendo dolog. Viszont balgasag ugyenezt elvarni masoktol, foleg a neten. Mivel pedig ezen amugy sem tudsz valtoztatni, ezert legjobb megtanulni kezelni. Sot! Helyen kezelni a dolgot. Talan ez a legjobb szo ra. Kezeld helyen.

látens liberális 2014.08.10. 19:24:28

Colin Farell ? Swarcinéger? Mikkelsen? Hrusinszky?

agent scully 2014.08.10. 19:41:08

a gond szerintem ott van, hogy a blog első látásra túl sokat ígér. mintha valami félhivatalos filmes megmondóoldal lenne, amit hozzáértők szerkesztenek, kúl a címe, jó kis filmes viták alakulhatnak ki benne. aztán kap az ember egy olyan posztot, ami (ne haragudj, próbálok normálisan fogalmazni) csalódást okoz. mert amatőr. ez a disszonancia az első benyomás, a kezdeti elvárások és a kapott színvonal közt frusztrációt szül, az pedig indulatokat.
nagyon nagy fába vágtad a fejszédet azzal, hogy ennyire felszínes tudással filmes blogot indítottál.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.10. 19:59:49

@agent scully: Nem ő indította a blogot, hanem én, szóval inkább az én bátorságom volt az, hogy olyan filmes tudással blogot indítottam, mint amivel rendelkezek. Power később került ide, és eddig semmi kifogásolhatót nem találtam/találtunk a filmes hozzáértésében.

agent scully 2014.08.10. 20:05:46

@FroG: de a kommentelők szemmel láthatóan találtak :) és nem lehet az egészet az indexcímlapra fogni

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.10. 20:15:36

@agent scully: Azt egy szóval sem mondtam, hogy egyetértek a fent leírtakkal, sőt, már fentebb is kiemeltem minimum egy ember hiányát. Csupán azt próbáltam "sulykolni", hogy nem feltétlen kell egy cikkírót egyetlen bejegyzés alapján megítélni.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 20:18:08

@agent scully: Figyelj, erre azt tudom mondani, hogy az ember figyelmét meg kell ragadni. Mi egy szóval sem hangoztatjuk azt, hogy magasan kvalifikált filmesztéták lennénk, tehát nincs is rajtunk mit számon kérni. Ebben a bejegyzésben sem mondtam egy szóval sem azt, hogy ez a lista mérvadó és mindenkinek egyet kell vele értenie. Pusztán hobbiból csináljuk ezt, erre bárki más is nyugodtan vetemedhet. Mi egy fillért nem kerestünk ezzel, pusztán a szabadidőnket feláldozva próbálunk változatos és szórakoztató posztokat közzétenni. De ha én egy diplomás, mesterképzésen részt vett kritikusként írtam volna ugyanezt, akkor pedig azért kapnám a támadásokat, hogy ilyen profi létemre, hogy hagyhatom ki XY-t a listáról. Hidd el, itt nincs aranyközépút. Van egy olyan ismerősöm, aki blogot üzemeltet kritikusi végzettséggel a háta mögött és így is szokott kapni egy-egy bejegyzésnél. És itt a negatív kommentelőknek nem az amatőrséggel volt baja. Pusztán csak azért estek nekem, mert valamelyik kedvencük nem került fel az ÉN listámra. Ha tele lenne helyesírási hibákkal, esztelen baromságokkal és még rossz is lenne ránézni, akkor én is megfogalmaznék egy kritikát a posztolónak.

agent scully 2014.08.10. 20:23:59

@Powerful900: igazad van abban, a blog tipikusan az a műfaj, amiben nem lehet mindenkinek tetszeni, nekem is van blogos (hálistennek ma már csak) múltam.
de az itteni kritikákat ketté lehet választani. az egyik fele tényleg a "miért nem az én ízlésem szerintieket raktad bele", amivel nyilván csak az íze miatt vitatkozik az ember.
vannak viszont "a leírtak alapján már bocsi, de nem túl nagy háttérismeret alapján hoztad össze ezt a listát" típusú kritikák. na ezeket kéne úgy venni, hogy okés, akkor most sürgősen megnézem azokat a filmeket, amiket ezek ajánlottak.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 20:30:19

@agent scully: Persze a második kategóriából lehet tanulni. Elvből nem utasítom el a negatív kritikát, sőt. Ha normálisan meg van fogalmazva és tanító jelleggel felsorakoztatott indokokat tartalmaz, akkor azt tárt karokkal várom. Azzal nincs gond, ha valaki megmondja, hogy egyes színészeknek rajta kéne lenniük a listán. Ezt szeretem igazából, hogy más ízlésvilágába is betekintést nyerhetek egy ilyen poszt kapcsán. De valaki fröcsögve teszi mindezt, akkor az illető csak magát járatja le.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.10. 20:33:02

És a mi blogunk is tulajdonképpen ennek a jegyében formálódik. Mi nem a megváltást hozzuk el, nem tudunk objektíven nézni filmeket. Lényegében csak a személyes élményeinket szeretnénk az olvasók felé közvetíteni. És örömmel is vitázunk adott esetben, ha az tényleg igazi, kulturált vita formájában zajlik. A személyeskedésből és a szájkaratéból köszönjük szépen, nem kérünk.

agent scully 2014.08.10. 20:49:24

@Powerful900: na viszont ez az, amit sajnos nem tudsz elkerülni, mert a netes vitakultúra teljesen más pszichológiai folyamatokra épül, mint a személyes. valaki már az előbb kifejtette fentebb, bocs most nem görgetek rá vissza.
gondolom, nézel más blogokat is, szóval az semmi, ami itt fröcsögés címszóval megy. örülj neki, hogy ennyivel megúszod :D és nem azért, amilyen a poszt színvonala, hanem annak ellenére, hogy kikerült a nagy nyilvánosság elé, mert ott színvonaltól függetlenül elszabadulhat a káosz

Orszag 2014.08.11. 00:53:23

@Powerful900: Inkább addig nézz meg pár filmet. :D

Nyílméregbéka 2014.08.11. 03:30:55

@Kolléga: Ezt benézted, mert pont Belmondo volt a francia újhullám nagy felfedezettje, Karriere elején Godard és Truffaut filmjeiben szerepelt, amíg Delon inkább kaland és romantikus filmekben alakította a hősszerelmest. Persze neki is voltak remek alakításai akkoriban mint a Párduc, vagy a Rokko és fivéreiben...

@pamut: Nehéz komolyan venni egy olyan kommentet amiben valaki tucatszínésznek nevezi Daniel Day-Lawist és ilyet ír hogy Louis de Funès is jobb színész nála. : DDD

pamut 2014.08.11. 08:08:02

@Nyílméregbéka: Nem tucatszínésznek neveztem hanem tucatsztárnak. Az is.
Funes pedig tényleg jobb. Sokkal.

rozsomák 2014.08.11. 22:38:45

Kedves poszter !

Nagy fába vágtad a fejszédet, le a kalappal előtted, van benned kurázsi. (Több is, mint jogos volna.)

Én anno 16-18-24 éves koromban, filmklubokba jártam, és ez azért volt, mert érdekeltek a filmek.
Ott megismerkedtem a filmmel. Rendezői sorozatokkal - Bunueltől az Andalúziai kutya, El Paoban nő a láz, Viridiana, Az öldöklő angyal, Bergmantől a Hetedik pecsét, A nap vége, Érintés, a Kígyótojásig bezárólag..
És voltak különböző stílusok mentén felépített sorozatok:
aztán végignéztük A Metropolist, A Diktátort, A harmadik embert, a Psychot, Tati filmjeit (javaslom nézd meg a Kisvárosi ünnepet, amikor színészt választasz)

És ez csak ez szelete volt....

Anno ez volt, de azóta is elég rendszeresen nézem a régi és új filmipar remekeit és különlegességeit..

De még ma se mernék egy ilyen posztot elereszteni - ki ha én nem jeligével - hogy aszongya a "Valaha volt legjobb európai színészek"
címszóval.

Eléggé jogosnak érzem a kritikákat, amiket kaptál, hogy nem igazán vagy képben arról, amiről írsz.
Számodra a hollywoodi világ a film, pedig hidd el, hogy az csak egy szelete..

De nem baj, 10 év múlva, amikorra megnézel még vagy 1500 filmet, köztük azokat is, amik születésed előtt készültek, szégyenkezel eme listád miatt..

Amúgy a kritikákra adott reakciódra egy választ adott Ben Kingsley egyik szerepében - akit te lehet nem ismersz, de minek is

"Ha valaki először azt mondja rád, hogy egy ló vagy, akkor vágd pofán az illetőt.
Ha egy másvalaki is ezt mondja, őt is pofánvághatod, de el kéne gondolkodni rajta.
Ha viszont egy harmadik is ezt mondja rólad, akkor ideje lesz beszerezned egy nyerget."

Vagyis, ha valakiről elég egyöntetűen az a vélemény, hogy felszínes, nem ismeri a témát, amiről ír, akkor valszeg nem a környezete a hülye, hanem nagy valószínűséggel tényleg így lehet.

rozsomák 2014.08.11. 22:52:41

És még egy, ami lemaradt:
Számomra nagyon furcsa, amikor egy magát kritikusnak beállító valaki - és itt a blogról beszélek, nem csupán Rólad - simán minősíthet bárkit - filmet, szereplőt - de ha Őt minősítik, akkor besértődik.

Hogy is van ez ? :-))

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.11. 23:40:32

@rozsomák: Mivel az egész blogról alkottál véleményt (gondolom a fent felsorolt ars poeticádból kifolyólag, hogy az összes posztunk tartalmának tudatában), ezért úgy gondolom jogos, ha én válaszolok neked.

Ezt a besértődős - minősítős dolog azért nem helytálló, mert nem hiszem hogy a blogon olvashattál olyat, hogy mi egyes színészeket, forgatókönyvírókat, rendezőket és/vagy akármilyen alkotókat leanyáztunk volna, vagy bármilyen személyeskedésbe csapott volna bármelyik cikkünk. Azt pedig látom, hogy neked sem sikerült megértened, hogy nem a negatív véleménnyel van a gond, hanem a személyeskedő és bunkó hangvételű kommentekkel.

rozsomák 2014.08.12. 00:11:53

@FroG:

Ja, bocs Ti nem anyáztatok le senkit. Persze ez így van..

De akkor szépen kérlek, mutasd meg, hogy eme posztot követő kommentekben ki anyázott titeket ??

Senki.

Amit ti anyázásnak vesztek, az hol van ?
Idéznéd ??

Szépen megkérnélek, idézd..

rozsomák 2014.08.12. 00:15:06

De nyugodtan ki is tilthatsz, mint ahogy egyik bloghaverod tette valakivel, mert nem tetszett neki a hozzászólása..
(Ezt nem is mertem leírni az előbb, hogy egyes kritikusok miket nem művelnek a nekik nem tetszőkkel..::))

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 00:26:31

@rozsomák: "Persze ez így van"

Igen, így van. De ha tévedek, kérlek idézd be azokat a sorokat, ahol ilyet írtunk.

"De akkor szépen kérlek, mutasd meg, hogy eme posztot követő kommentekben ki anyázott titeket ??"

Nem csak erről a posztról volt szó, Te egyetemesen jelentettél ki dolgokat, ezért én ugyanilyen eszköztárral válaszoltam neked. Azt te sem gondolhatod, hogy az anyázós kommenteket kint hagyjuk a kommentszekcióban, és nem azért mert nem bírjuk a kritikát (mert attól hogy törlünk valamit, azt attól függetlenül ugyanúgy leírták), hanem mert szimplán van a kommentek között egy etikett, amelyet szeretünk betartatni a cikkek alatt.

Azt meg hogy az egyik "bloghaverom" kitiltott valakit az itteni kommentelők között, egyszerű hazugság, mivel még kommentmoderációra sem került sor. :)

rozsomák 2014.08.12. 00:28:09

De akkor idézek most

Most csak egy posztból, ahol persze nem anyáztatok, csak véleményt mondtatok.

"Ryan Reynolds valószínűleg nem az első, és nem is az utolsó a férfi színészek között, aki buta, ámde átható tekintetével és six pack-jével kapja sorban az ennél sokkal nagyobb kvalitásokat nem is igénylő szerepeket."
"Adam Sandler neve egy filmplakáton leginkább az "Ezt semmiképpen ne nézd meg!" szókapcsolatra fordítódik le a világ összes nyelvén,"
"Kutcher élete legnagyobb teljesítményeként minden bizonnyal Demi Moore megdöntését fogják számon tartani."

"Sam Worthington valószínűleg annak köszönheti a hírnevet, hogy az Avatar akkor is bombasiker lett volna, ha éppenséggel én játszom el a főszerepet"

"Vin Diesel karakteres ember: rendre karakteres hangjáról és karakteresen semmitmondó arckifejezéséről ismerhetik fel azok, akik a Halálos iramban- vagy Riddick-szériát követik."

Teljesen mindegy, hogy igazatok van-e vagy nem..
Megmondtátok a véleményetek és kész..

Ja de rólatok nem lehet véleményt alkotni, mert az egyből anyázásnak minősül..

Vicces vagy..:-))

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 00:31:10

@rozsomák: Ugrálhatsz itt mint egy agresszív kismalac, attól még ugyanúgy nem lesz igazad. A minősítés és az alpári megnyilvánulás között óriási szakadék tátong, de ha neked ez a két fogalom fedi egymást, csak sajnálni tudlak.
Kölcsönösen viccesek vagyunk :) ;)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.12. 00:52:00

@rozsomák: Lehet, hogy én nem tudom követni már a logikai bakugrások sorát, mindenesetre nem érzem teljesen korrektnek, hogy az én posztom miatt más kapja a sarat. (Meg mondjuk ez a kvázi hátam mögött kritizálás sem éppen a legegyenesebb.) Úgyhogy ha most azzal van gondod, nyugodtan írd meg oda, mert már én érzem szarul magam amiatt, hogy az én írásom miatt másvalaki lett a fasz.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.12. 01:08:03

@rozsomák: Oké, te idéztél ilyen dolgokat. De ennek a cikknek az írója valakinek a karrierjét véleményezte (kritizálta), nem a személyt magát. Az a gond, hogy a kommentelők sem magát a posztot kritizálják, hanem az írónak esnek neki. Kollégám nem anyázott egyik színésznek sem, sőt még a neonácizást/zsidózást stb. is sikeresen kihagyta. Ott van például a Vin Dieseles mondat: egy szóval nem hangzott el az, hogy Vin egy szar ember lenne, és bújjon el a retkes anyjába, hanem csak a teljesítményét kritizálta az író. Ha nekem azt írja valaki, hogy "ez a poszt egy fostenger", akkor nem sértődöm meg rajta, elfogadom, hogy nem tetszhet mindenkinek. Amúgy örülök, hogy te látatlanban levontál olyan konzekvenciákat, hogy én milyen filmeket láttam, valószínűleg betéve tudsz minden egyes filmcímet, amit láttam. Amúgy a címet rosszul idézted, ugyanis a nagyon fontos "szerintemet" szépen lehagytad, ezáltal az érveléset teljesen értelmét veszíti. Egyébként ezen az alapon az amcsi proli népbe is beleköthetsz, mert ők is csak a blockbusterek-re ülnek be a mozikba...

rozsomák 2014.08.12. 01:08:20

@FroG:
Megkértelek, hogy idézd már itt az anyázásokat, megkérlek még egyszer erre.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 01:11:43

@rozsomák: Victor Franco
2014. március 7. 20:10
A berni követ (2014)

ja igen, és basszátok meg a sztáin imádó jo kurva anyátokat, Fleto barát kommncs buzik .. A Prónay és a Héjjas Iván adnának a hülye pofátoknak büdős zsidrákok!

Például. Ez most örömet okozott neked? :D

rozsomák 2014.08.12. 01:22:15

@Powerful900: "De ennek a cikknek az írója valakinek a karrierjét véleményezte (kritizálta), nem a személyt magát."

Ahha..

És Téged ki véleményezett ?
Senki.
Csak azt véleményezték, amit leírtál.
Senki se tudja, hogy ki vagy - és őszintén, szerintem senkit se érdekel - csak amit írtál..
Abból meg lejön egy kép...mint ahogy neked is lejön egy kép egy színészről..

(Meg mint ahogy nálatok is lejön egy kép valakiről, ami jogos..)

Mi a különbség ??
A Te írásodról nem lehet véleményt alkotni ?
Mint ahogy Te véleményt alkotsz mások teljesítményéről ?

Vedd már észre, hogy azzal, hogy kilépsz írni a nyilvánosság felé, ugyanúgy kritizálható vagy, mint ahogy mások ezt színészként teszik.

DE EZ NEM ROSSZ..

Az lenne a rossz, ha azt hinnéd, hogy Téged nem kritizálhat senki..

rozsomák 2014.08.12. 01:25:41

@FroG:
Off
amikor nem jelenik meg valami - hogy joggal törlöd vagy nem, az más kérdés - arra ne hivatkozz..
(Én is moderátor vagyok máshol, tudom, hogy nem lehet olyanra hivatkozni, ami már nincs is.)
Szóval olyanra hivatkozz, ami olvasható.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 01:28:12

@rozsomák: "Azt te sem gondolhatod, hogy az anyázós kommenteket kint hagyjuk a kommentszekcióban, és nem azért mert nem bírjuk a kritikát (mert attól hogy törlünk valamit, azt attól függetlenül ugyanúgy leírták), hanem mert szimplán van a kommentek között egy etikett, amelyet szeretünk betartatni a cikkek alatt."

Ezt vagy nem tudtad elolvasni, vagy csak nem érdekelt. Bármelyik esetében okafogyottnak és komolytalannak tekintem a kettőnk között kialakult """vitát""".

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.12. 01:33:14

@rozsomák: De az írásomról lehet véleményt alkotni, sőt ez lenne tulajdonképpen a lényege a kommentelésnek. De én is idézek a kedvedért:

"Ez legyen mondjuk a 10 legjobb európai színész, akit te láttál." - Igen, pontosan a véleményemmel és a leírtakkal kapcsolatos, nem igaz?

"Értsd: 19 éves vagyok, megnéztem néhány IMDB toplistás filmet és most nagyon hip vagyok belőlük, írok is egy blogot róla gyorsan!" - Kötekedés, a személyemet kritizálja, nem az írásomat és még ítélkezik is.

"Latszik, hogy a blogger alig konyit a filmekhez" - Újabb ítélkezés, nem a leírtakkal száll szembe a kommentelő, hanem behatárolja az én világomat.

"Egyetértek, ez a lista teljesen alaptalan és felesleges így...csak annyit tudunk meg, hogy milyen alapműveket nem látott még a blogger, amik nélkül nem is igazán lehet tájékozott...önbizalom az van..." - Az első mondatot még el is fogadnám, de hogy jön ehhez az, hogy milyen filmeket láttam? Nyilván abból tudok "gazdálkodni", amit már láttam.

"A poszter gyerek még. Gary Oldmanről Harry Potter jut eszébe, és nem a Leon, a profi.. és akkor rögtön Jaen Reno neve is beugrott volna." -Az életkoromat ki nem szarja le, most őszintén? Semmi köze a poszthoz.

"Ja, a gimis haverjaid kisfiam, menjél inkább csajozni és hagyj fel ezzel a hülyeséggel...." - Újabb vádaskodás, személyeskedés, persze a kommentelő egy lista alapján már mindent tud rólam és a környezetemről. Ez sem a posztot taglalja.

Erről beszélek, láthattad voltak jópáran, akiket nem érdekel az, hogy valaki mit ír, ugyan már, minek is segítsük azzal, hogy a lényeges hibákat kiemeljük és kulturáltan közöljük vele?

rozsomák 2014.08.12. 01:55:23

@Powerful900:

De hát drágám, ezek nem ellened irányultak.

Nem írták, hogy pl. Kovács Géza, Budapest, XVI. kerület, Rákos út 216 úti lakos ellen írom ezt - mert nem tudják, hogy te ki vagy.

Leírtál dolgokat - ők meg vették a fáradságot és válaszoltak egy elképzelt valakinek, aki szerintük elég nagy marhaságokat írt..

Pont úgy, mint ahogy ti véleményeztek színészeket, akikről fingotok sincs, hogy mint magánemberek milyenek, csakis a teljesítményük alapján besoroljátok őket...

Gondolom, ti se magánemberként támadtok színészeknek, amikor véleményezitek őket.. ugye ?

Na, akkor tessék felfogni úgy, hogy a leírt vélemény alapján kapod az áldást.
Ti minősítitek a filmet vagy a színészt a teljesítménye alapján - mennyire buta ábrázata van stb. - a kommentelők meg minősítenek téged, hogy abból, amit olvasnak, hogy milyen lehetsz Te..
És nekik az jön le, amit írnak. Nem támadtak Téged személyesen..

Mit nem lehet ezen érteni ??
Kritizálni lehet, csak engem ne kritizáljanak ? Vagy mi a gond ?

(Gary Oldman tényleg húzós volt, de ezt Te is érted, nem ?)

Legközelebb kisebb arc, nagyobb tudás és semmi gond nem lesz..

rozsomák 2014.08.12. 01:59:05

@FroG:
én veled nem is vitatkoztam..kérdeztem tőled valamit, amire nem válaszoltál.

majd ha felnősz, akkor jelentkezz..

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 02:00:37

@rozsomák: Rendben, Te leszel az első, akinek szólok majd. Most megyek, elfogyasztom a kakaómat és álomba szenderedek a rácsos ágyamban, remélem reggelre elfelejtem ezt a gonosz bácsit, aki ennyire a lelkembe tiport a személyeskedésével :'(. Ja nem.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 02:02:14

@rozsomák: Komolyra fordítva a szót, annak kell inkább felnőnie, aki ilyen "jelzőkkel" dobálózik a másik felé. Mindenesetre én lezártnak tekintem kettőnk párbeszédét. Hagyjuk békén a másikat, talán ez lesz neked, nekem és a blognak is a legjobb.

Lauro 2014.08.12. 12:49:30

@FroG: Kedves Frog!

A következő idézet danialvestől származik:

>>"Ez az írás nem kritika; illetve ha annak tartod, akkor döbbenetesen brutálisan amatőr.<<
Akkor örülök, hogy eszerint semmi baj nincs a poszttal, csak beképzeltél magadnak valamit, hogy kötözködhess egy jót. Sajnálatos módon ennek kiderülésével viszont számodra elérkezett az a pillanat, ahol fájó szívvel megválunk tőled."

A Harcosok klubjáról készült írás kapcsán válaszolt kommentben egy bizonyos Seigneurnak, biztosan te is megtalálod, hiszen a saját blogodat jobban ismered bárkinél, de az egyszerűség kedvéért itt a link:

smokingbarrels.blog.hu/2014/07/14/a_vilag_legfelreertettebb_filmje

Ezután Seigneurt letiltottátok. A vitához te is hozzászóltál.

Vagy nem tudsz róla, hogy egy kollégád letiltott valakit, vagy hazudsz, amikor azt írod, hogy "Azt meg hogy az egyik "bloghaverom" kitiltott valakit az itteni kommentelők között, egyszerű hazugság, mivel még kommentmoderációra sem került sor. :)"

Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy először törlöd-e e kommentet, utána pedig engem, vagy jön ismét valami félremagyarázás, melyben ezen az oldalon mindenkinek nagy gyakorlata van.

:-)

Lauro 2014.08.12. 12:52:17

@rozsomák: Frognak is leírtam, de ki tudja, talán eltűnik hirtelen :-)

@FroG: Kedves Frog!

A következő idézet danialvestől származik:

>>"Ez az írás nem kritika; illetve ha annak tartod, akkor döbbenetesen brutálisan amatőr.<<
Akkor örülök, hogy eszerint semmi baj nincs a poszttal, csak beképzeltél magadnak valamit, hogy kötözködhess egy jót. Sajnálatos módon ennek kiderülésével viszont számodra elérkezett az a pillanat, ahol fájó szívvel megválunk tőled."

A Harcosok klubjáról készült írás kapcsán válaszolt kommentben egy bizonyos Seigneurnak, biztosan te is megtalálod, hiszen a saját blogodat jobban ismered bárkinél, de az egyszerűség kedvéért itt a link:

smokingbarrels.blog.hu/2014/07/14/a_vilag_legfelreertettebb_filmje

Ezután Seigneurt letiltottátok. A vitához te is hozzászóltál.

Vagy nem tudsz róla, hogy egy kollégád letiltott valakit, vagy hazudsz, amikor azt írod, hogy "Azt meg hogy az egyik "bloghaverom" kitiltott valakit az itteni kommentelők között, egyszerű hazugság, mivel még kommentmoderációra sem került sor. :)"

Most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy először törlöd-e e kommentet, utána pedig engem, vagy jön ismét valami félremagyarázás, melyben ezen az oldalon mindenkinek nagy gyakorlata van.

:-)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.08.12. 13:29:32

@Lauro: Csak félreértetted a mondanivalóm. Természetesen szoktunk kitiltani felhasználókat, és kommenteket is szoktunk törölni, a fent idézett állításom konkrétan erre a cikkre volt értendő. Ha elolvastad volna a korábbi hozzászólásaim itt, azt is láthattad volna, hogy bemásoltam egy korábban törölt-tiltott felhasználót és kommentet. Szóval ebben az esetben valóban a Te szövegértési képességeddel van a baj, mert még direkt külön ki is emeltem, hogy: "Azt meg hogy az egyik "bloghaverom" kitiltott valakit az ITTENI (!!!) kommentelők között...

Ezek után nem tudom mit mondjak. ;)

Leonard Zelig 2014.08.18. 22:30:09

Na, ez volt a nap blogposztja. Annál már csak a hsz-ek szórakoztatóbbak: hol vannak a nagy színészfejedelmek, mint Louis de Funes, Bud Spencer és Terence Hill?
Hát, ezen beszartam.

noir9 2017.12.13. 17:39:17

Nem is értem. A poszt írója nem a PTK-t, BTK-t, a Bibliát, vagy a Tízparancsolatot írta meg, hanem a véleményét. Nincs kötelező érvényű konklúzió, nem kell, hogy mindenki ezt a sorrendet tegye magáévá. "Szerintem", ahogyan a címben is szerepel.

Az érdemi részhez hozzászólva pedig: én például biztosan nem hagynám ki erről a listáról Peter O'Toole-t, vagy Daniel Auteauil-t, de ez is csak vélemény. Előbbi a Tábornokok éjszakája című film miatt bármilyen listámra felférne, utóbbi meg pl. a 36 című film okán is.
süti beállítások módosítása