Vámpírok földjén / Stake Land (2010)
2014. március 15. írta: danialves

Vámpírok földjén / Stake Land (2010)

stake_land.jpgSzerintem nyugodtan kijelenthetem, hogy a vámpíros/zombis szubkultúrát nem tartja senki a filmművészet csúcsának, mivel leginkább horrorisztikus elemei miatt vált híressé. Ez a kevéssé ismert darab viszont ha nem is változtatja meg a vélekedéseket egycsapásra, sokat javít a zsáner renoméján.

Martin (Connor Paolo) egy átlagos tininek mondható. Legalábbis annak volt mondható, amíg a vámpírok át nem vették az uralmat a világ felett, és ki nem irtották a fiú családját. Így a srác most egy harcedzett vámpírvadásszal (Nick Damici) összeállva utazik észak felé, ahol reményeik szerint a vámpírmentes "Új Éden"-t találják majd. Azonban utuk során nem csak a vérszívókkal, hanem a vámpírokat Isten büntetésének tekintő őrült szektával is meg kell küzdeniük.

Stake Land.jpgA filmet legjobban úgy lehetne jellemezni, mintha összeeresztenénk a Zombieland alapötletét Az út pesszimizmusával. Ugyanis utóbbi kegyetlenségét és nyomasztó hangulatát vegyíti előbbi stilizáltságával és menő húzásaival (már csak éppen a humor hiányzik), így alkotva a maga nemében egyedi keveréket. Amire szükség is van, mert a történet egyébként nagyrészt csak a posztapokaliptikus kliséket mondja fel őrült szektástól és "új éden"-estől.

Ugyanakkor  azt vettem észre magamon, hogy szép lassan bekúszik a bőröm alá ez a film. Jim Mickle rendező akármit is művelt, amikor hátborzongató, sokkoló, megható, szívszorító kell, hogy legyen műve, akkor az pontosan olyan is, és végül a néző szinte már azt érzi, hogy ő maga is ott van a karakterekkel. Pedig nem egy forgatókönyvi iskolapélda az alkotás karakterábrázolás szempontjából, gyakorlatilag mindenki teljesen bevezetetlenül érkezik és távozik, és éppenséggel még konfliktus sincs sok benne, viszont a rendezés még így is el tudta érni, hogy törődjek ezekkel az emberekkel.

Végső soron pedig minden pesszimizmusa ellenére tulajdonképpen egy optimista film rajzolódik ki előttünk, ugyanis minden ábrázolt borzalom ellenére is az emberiségbe vetett hitet láthatjuk a képernyőn. Én pedig alig hiszem el, hogy egy vámpírölős alkotásból egy ennyire érdekes és tartalmas film kerekedett.

8/10

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr265778516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.15. 17:53:06

hát, elolvastam az írást, aztán utána néztem a filmnek, majd elkezdtem nézni és a 10. percnél jöttem rá, hogy már láttam. Ennyire nem hagyott mély nyomot bennem. :S
süti beállítások módosítása