Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. - pilot
2013. szeptember 29. írta: danialves

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. - pilot

agents-of-shield.jpgA Disney szemmel láthatólag nem ismer határokat abban, hogy mennyit tud kifacsarni a legnagyobb fejőtehenének számító Marvel-univerzumból, így az évi 2-3 film mellé még sorozatot is készíttetett házi csatornájára, az ABC-re, a filmek mellékszereplőiként funkcionáló ügynökökről. Azonban az kiválóan látszik már most, hogy ennek a darabnak (Joss Whedon ide vagy oda) tényleg semmilyen más funkciója nincs, mint még egy bőrt lehúzni a jól bevált márkanévről.

Természetesen a formátumból adódóan itt nincs lehetőség látványos világmegmentésre, hatalmas szupererők bemutatására, így az már hónapok óta egyértelmű volt, hogy egy standard nyomozós sorozatot fogunk kapni, amelyeknek talán lesz köze a szuperhősökhöz is. És ez így is van, szolgai módon utalgatnak a Bosszúállók és a Vasember 3 eseményeire (amelyben csak az az érdekes, hogy meddig tudják önellentmondások nélkül összefésülni a sok különálló történetet), feltámasztják Coulson ügynököt (mint azt sejtetik, szó szerint), és beugrik Cobie Smulders is egy rövid időre. Azonban amire nem számítottam, hogy a végeredmény tényleg csak egy semmi extra sorozat lesz.

agentsofshield.jpgKis csapatunknak semmilyen technológia nem jelent akadályt (mondjuk a Helicarrier után hülyén is venné ki ez magát) így a CSI-t megszégyenítő hekkeléseket láthatunk, melynek során gyakorlatilag a semmiből is képesek 3D-ben rekonstruálni az eseményeket. Mert természetesen itt még a kémikus meg a mérnök is ért a számítástechnikához, méghozzá igen magas fokon. A karakterekben (idáig) semmi érdekes nincs, a szövegkönyv pedig kifejezetten ötlettelen, és a szereplők sem a leghitelesebben adják elő ezeket a bárgyú szófordulatokat. Persze nem Joss Whedonról lenne szó, ha nem próbálná meg szarkasztikusan kinevettetni ezeket a sablonokat, de ezt annyira rutinból teszi, hogy igazából csak egy hatalmas "látjátok, hogy ez már nekem is kínos, de muszáj megcsinálni" érzést keltenek ezen megoldásai.

A nyomozós rész hibáit még menthetnék a felmerülő problémák szálai, de itt sem sikerül semmi érdekeset alkotni ebben a pilotban, legalábbis amit láthatunk, az valami halvány újraértelmezése minden eddigi hasonló témájú alkotásnak az X-Mentől a Hősökig. Abba bele sem merek már gondolni, hogy mit tudnak majd felmutatni a további epizódokban, amelyeket nem Whedon írt.

A összkép olyan érzést kelt, mintha Whedon csak rutinból, fél szemmel nézve ollózott volna össze valamit, pedig az ő tehetsége lett volna az egyetlen, amely megkülönböztethette volna ezt a produkciót egy teljesen érdektelen hi-tech nyomozós sorozattól. Így viszont pontosan egy ilyen teljesen érdektelen hi-tech nyomozós sorozat lett, amely abból próbál meg megélni, hogy epizódonként egyszer megemlítik benne Thort és Vasembert.

A Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. teljes adatlapja a Magyar Film Adatbázis (Mafab) oldalán

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr275537991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.30. 08:27:00

te vagy az első aki nem áradozik erről a pilotról. :D

Én még nem láttam, de tervezem. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.09.30. 08:58:01

@doggfather: Nemtom, én csak a sorozatjunkie-t olvastam el, de nekik is hasonló benyomásaik voltak, csak ők jóval pozitívabban álltak hozzá és még hisznek benne. (kb. "egynek elment, de a folytatástól több kell")

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.30. 09:31:32

@danialves: a geekzen szerették az tuti. twitteren áradoztak róla többen.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.09.30. 09:43:56

@doggfather: Meg mernék rá esküdni, hogy ezeknek a twitteren áradozó embereknek a fele soha nem nézett még sorozatot, és csak azért kapcsoltba be a tévét, mert emlegetik benne Vasembert. Valószínűleg azt sem tudják, hogy a Homeland vagy a Breaking Bad mi fán terem. Kíváncsi lennék egy olyan valakire, aki legalább a Firefly-t vagy a Buffyt látta, hogy ő hogyan értékeli Whedon munkáját.
Comment:com-os kommenteket tessék olvasni például.

(Milyen meglepő amúgy, hogy egy "Geekz" nevű blog nem áll le fikázni egy képregényadaptációt :D)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.30. 10:14:56

@danialves: a buffy egy kalap...

Szóval arra azért nem hivatkoznék. :S

De majd megnézem én is a pilotot egyszer csak és visszatérek, hogy milyen volt.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.09.30. 11:13:53

Elég gyenge volt az első rész. Coulson jó volt, de a többiek...ezeket a karaktereket kellene megkedvelnem? Hmm. Nem lett volna rossz az Extremis szál továbbvitele, de elcseszték. Untam. Az az érzésem, hogy a második sem lesz jobb.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.09.30. 16:08:13

Szerintem rém siralmas volt.. az egész félkésznek hat, és lesüt róla, hogy az oldalba böködős poénokon kívül egyelőre semmit nem tud felmutatni. Már pedig az egy évadon keresztül kevés lesz, hogy "Érted, ez a Vasemberben volt" meg "Most Thorral viccelődünk, gyere már rá". Remélem Whedonék felrázzák a szériát.. volna benne potenciál.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.09.30. 17:54:35

@doggfather: Buffyt én speciel még nem is láttam, csak arra akartam példának hozni, hogy az egyszeri Whedon-rajongó azért valószínűleg húzta a száját a Shield-en.
De mint látod, szereztem neked két embert, akiknek szintén nem tetszett, szóval nem én találtam fel a spanyolviaszt :D
De akkor várom majd a véleményed, hogy hogy tetszett.

Dr_utcai_arcos 2014.08.14. 14:28:33

Ledúrtam 3 nap alatt, qrrrva jó volt!!A Viasatos beharangozó alatt kaptam fel a fejem, ki is kölcsönöztem, és bár az első rész tényleg kicsit lapos, de szerintem zseniálisan húzták végig a 22 részt, bevallom volt olyan amikor hangosan k anyáztam a tv-t egy egy fordulat láttán :).És nekem a szereplők az első pillanattól kedvenceim lettek. (A technikai és a hozzáértés dolgokra: a két kocka a SHIELD akadémia 2 valaha volt legjobb és legzseniálisabb tanulója volt, a szuperasztalhoz külön 2 éves kurzust végeztek -igen, még a kémikus is- és a technológia asgardi, így ne csodálkozz, hogy kicsit fejlettebb az átlag földinél. De ez ugye, a további részekből derül csak ki ;) ;) )

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.14. 14:35:52

@Dr_utcai_arcos: A legjobb és legzseniálisabb tanuló akármilyen földönkívüli technológiával sem tud 3D-ben rekonstruálni valamit, amiről nincs semmi információja. Ez pont ugyanaz a lusta forgatókönyvírói bullshit, ami a Lucyben volt az emlékekkel.

Dr_utcai_arcos 2014.08.14. 15:58:28

@danialves: Bevallom, ha így ülnék le tv-t nézni és nem a szórakozás miatt, eléggé beszűkülne a lista a Bebe tv-re :DDD.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.08.14. 16:45:15

@Dr_utcai_arcos: Hát neked lehet, hogy beszűkülne, szerencsére én azért bőven találok jó filmeket/sorozatokat anélkül is, hogy benyalnék minden ilyen béna írói fogást. ;)

Dr_utcai_arcos 2014.08.14. 17:08:41

@danialves: Na jó, azért én is ;)! (Említettem már, hogy az Asylum előjött a Mercenaries-el? háháháháháááá)
süti beállítások módosítása