Az 5 legjobb Bruce Willis-film
2013. július 02. írta: FilmBaráth

Az 5 legjobb Bruce Willis-film

Romokban heverek. Tudtam, hogy rossz, de hogy ennyire? Eddig jutottunk? Hogy Ganxta Zoli a legjobb a filmben? Igen, megnéztem a legutolsó Die Hardot. Mi történt veled, Bruce? Tényleg csak a pénz számít? Idén már egyszer csalódtam benned a GI Joe-ban, de ez most nagyon megrázott. 

Kamaszkoromban te voltál a bálvány, a Die Hardot, a Nicsak, ki beszélt, és az abszolút kedvencemet, Az utolsó cserkészt rongyosra néztem, a '90-es évek rólad szóltak.

Aztán lassan felnőttem, és rájöttem, hogy nem vagy jó színész, de egy bizonyos típust (a nagydumás, keményöklű zsarut) nagyon jól tudod játszani, és a közönséget nagyon jól tudod szórakoztatni. Nincs ezzel semmi gond, egyszer minden bálvány ledől, te pedig okosan megtaláltad azt az utat, amelyben fenn tudsz maradni Hollywood farkastörvényei között. Az én öt kedvenc színészem listájában már régen nem szerepelsz, de a sok kedves emléknek köszönhetően még messze nem lettél elfelejtve.

Nem is akarok tovább szomorkodni, emlékezzünk inkább a szebb napokra, és bízzunk a jobb filmekben. Mert néhány csalódás még nem ok arra, hogy legközelebb ne nézzem meg Bruce Willist a moziban. Íme, az én 5-ös listám, szerintem ezek a legjobb filmek, kíváncsian várom a véleményeteket.

5. Die Hard: Az élet mindig drága

Die-Hard-3-Bruce-Willis-1.jpg

Sokak szerint az első Die Hard volt a legjobb. Szerintem nem. Ha a film egészét nézzük, ez a sorozat legkiforrottabb része, itt minden összejött, innen már törvényszerűen csak lefelé vezethetett az út. A forgatókönyv remek volt, szórakoztató, pergő párbeszédekkel, és persze a látvány sem volt elhanyagolható. És a szereplőgárda is kivételes volt: Jeremy Irons egy élmény volt, Samuel L. Jacksonnal ragyogó párost alkotott Bruce. Itt kellett volna abbahagyni a sorozatot...

4. Az ötödik elem

229342_galeria_az_otodik_elem_02.jpg

Nem mondom, hogy ez a filmművészet csúcsa, de a látványvilága kivételes (Gaultier divatbemutató volt a köbön, de nagyon jól sült el), a forgatókönyv jó volt, tele nagyon jó beszólásokkal ("Ön emberként  van nyilvántartva? Nem, húsos fagyi vagyok"), jól adagolták az akciót és az érzelmeket, egy percig sem lehetett unatkozni.  A szereplők itt is nagyot lendítettek a filmen: Gary Oldman rá teljesen jellemző módon mindenkit lemosott a vászonról, Ian Holm lubickolt a szerepében, na és persze Chris Tucker (akihez Geszti Péter hangja zseniálisan passzolt) szövegelése maradandó.

3. Ponyvaregény

Ponyvaregény.jpg

Nincs mit hozzátennem, Tarantino zseniális filmje mindenki előtt ismert, bár Bruce itt csak mellékszereplő, mégis emlékezetes jeleneteket kapott. Bár alapvetően McClane figuráját hozta, mégis fel tudott mutatni újabb színeket is. A szereplőgárda impozáns, a film már klasszikus, nem lehet elégszer megnézni.

2. Hatodik érzék

175777_galeria_hatodik_erzek_05.jpg

Amikor Shyamalan még tudott rendezni, és amikor döbbentem bámultam a filmvásznat, mert a végső fordulat lehengerlő volt. Bruce egy teljesen másik oldalát mutatta meg, ami önmagában érdekessé tette a filmet, azonban az a rendkívüli helyzet állt elő, hogy egy kisfiú lemosta a vászonról a filmsztárt. Bevallom őszintén, nekem a legjobban Haley Joel Osment maradt a fimből (sajnálom, hogy felnőve nem tudta megismételni a gyerekszínészként aratott sikereit - pedig az A.I. Mesterséges értelem után ezt nem gondoltam volna)

1. 12 majom

12 majom.jpg

Terry Gilliam stílusát lehet szeretni, vagy nem szeretni (én teljesen elfogult vagyok vele a Gyalog galopp miatt), de  ez a film szerintem a legértékesebb művészileg a Bruce Willis filmek közül. Bár mindenki elkönyvelte vicces akciósztárnak, azért egy jó rendező ki tudja hozni belőle a legjobbat, és ez ebben a filmben sikerült. Gilliam még Pittből is előbányászta a maximumot, szóval ez a film nekem többszörösen különleges volt, és bár időnként zavarosnak tűnik, mégis úgy jó, ahogy van. Szóval Bruce, ha nem maradsz meg a felszínen, lehettél volna több is, mint ami lett belőled, de ez a te döntésed volt, és én egyáltalán nem neheztelek rád ezért.

A bejegyzés trackback címe:

https://smokingbarrels.blog.hu/api/trackback/id/tr355375588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.07.02. 15:57:32

Számomra az öt legjobb
Die Hard
Az ötödik elem
Az utolsó cserkész
A sebezhetetlen
Sin City

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.03. 09:52:55

Hol az utolsó cserkész kérem szépen?!?!?!

FilmBaráth 2013.07.03. 09:57:02

Benne van a szövegben kérem szépen. Az egyik nagy kedvencem, de szerintem az első 5-be nem fért bele.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.03. 10:02:02

@FilmBaráth: olvastam is, csak érdekes, hogy rongyosra nézted mégse fér fel a listára?!?!?!?!

FilmBaráth 2013.07.03. 10:10:29

Mert nem a kedvenc Bruce Willis filmek listáját írtam meg a posztban, hanem a legjobbakat (vagyis nem az számított, hogy én mennyire szeretem a filmet, hanem az, hogy a film egésze milyen)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.03. 11:38:50

@FilmBaráth: azért kellett volna a listán lennie, és az ötödik elemet például, mint jó filmet el is lehetne felejteni. :)

De ez szubjektíven az én véleményem;)

Az én listám:

5. ponyvaregény (nem is biztos, hogy igazi willis film nem főbb szereplő, mint a többiek)
4. Die hard 3.
3. Die Hard
2. 12 majom
1. Az utolsó Cserkész

chrisred 2013.07.03. 12:10:47

Teljesen elfogadható lista, talán a Die Hard 3 helyett nálam a Sin City férne be ötödiknek. A 12 majom forgatókönyve teljesen el lett tolva, szerencsére Gilliam nem törődött a sztorival, inkább az eredeti lidérces francia montázsfilm hangulatát turbózta fel mozivászonra. (Bár állítólag nem is látta.)

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2013.07.03. 12:26:43

annyira tudálékoskodó ez a leírás, hogy az nem is igaz. Semmi vélemény, csupa ténymegállapítás és kinyilatkoztatás.
A "nem vagy jó színész, de egy bizonyos típust (a nagydumás, keményöklű zsarut) nagyon jól tudod játszani" kijelentés után pedig aztán abszolúte érthetetlen a hatodik érzék és a 12 majom!?!!?!??

FilmBaráth 2013.07.03. 12:41:33

Köszönöm a véleményedet. Ha veszed magadnak a fáradtságot, és beleolvasol az írásaimba, szerintem látszik, hogy elég egyértelműen le szoktam írni a véleményemet. Ez a poszt nem filmkritika, csupán nagyon rövid tényeket írtam le az egyes filmekről.
Olvasd el figyelmesen az utolsó mondatot, abból szerintem egyértelműen látszik, hogy véleményem szerint Bruce-ban több volt, ha akarta lehetett volna egy jó közepes színész komolyabb filmekben, én nem ítélem el azért, hogy inkább a népszerűséget választotta a könnyedebb fimekben.

☉ ☾ 2013.07.03. 14:01:46

A "Nicsak, ki beszél" című filmet ugyan nem láttam, de most, hogy szóba került mint az etalonok egyike, jól látom, hogy a fennen (joggal) gyalázott színész ebben csak szinkronhangként szerepel?

Sim0n77 2013.07.03. 14:20:28

Úgy látom Chris Tucker-nek csak a szövege volt maradandó Az ötödik elemben, a neve már nem. :)

Azért jó sok Bruce papa film van, amit bírok, az utolsó cserkész meg tényleg a legfaszább filmje nálam is.
Igazából annyira bírom a faszit, hogy még Az utolsó emberig is tetszett tőle.

FilmBaráth 2013.07.03. 14:24:08

@☉ ☾: Igen, jól látod, tényleg "csak" szinkronhangként szerepelt a filmben. A szinkronról amúgy a vélemény itt: smokingbarrels.blog.hu/2013/05/27/a_szinkronrol
Én nem gyalázom Bruce-t, nagyon bírom a fejét, de ettől még nem lesz jó színész.

FilmBaráth 2013.07.03. 14:27:12

@Sim0n77: helyes a meglátás, természetesen elírtam a nevét. Mindjárt javítom, köszi! :-)
Én is bírom Bruce-t, de nekem Az utolsó emberig nem tetszett (kb. fél óra után abbahagytam, mert untam).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.07.03. 15:43:00

@FilmBaráth: kell hozzá egy hangulat az biztos, de akkor már nem olyan rossz film az, sőt!
Tégy vele még egy próbát.

FilmBaráth 2013.07.03. 15:55:47

Ok, adok még egy esélyt a filmnek! :-)

gigabursch 2016.08.18. 10:35:50

Kimaradt a legjobb film(sorozat):
Simils és Szende
süti beállítások módosítása